logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Karperpeer  
#1 Gepost : dinsdag 25 december 2012 07:42:20(UTC)
Karperpeer


10 ponder

Lid sinds: 15-12-2012(UTC)
Berichten: 57

Omdat ik nogal wat ontvangstproblemen had met mijn oude Delkims,moest er iets nieuws komen.

Eisen:
-compact
-betrouwbaar
-groot ontvangstbereik
-normale prijsstelling

Een nieuwe set Delkims viel al meteen af vanwege de -in mijn ogen- veel te hoge prijs. Nog wat gezocht in de lage prijsklasse,maar daarbij had ik altijd mijn twijfels over de betrouwbaarheid.

Op een gegeven moment kwam ik een aanbieding tegen voor de JRC Radar voor ruim onder de Eur 300 voor een set van drie stuks. Na
met de winkelier gebeld te hebben over o.a. de garantiebepalingen,besloten twee sets te kopen (eentje voor ondergetekende en eentje voor mijn maat).

We vissen noodgedwongen vaak op lastige stekken ( ver van de hengels en merendeel ook nog eens achter bv een dikke
rietkraag) en de ontvangst is fenomenaal. Bij veel wind op onze vaste stek,worden de piepers letterlijk overspoeld met rivierwater...geen enkel probleem. Instelbaarheid van gevoeligheid,toon en volume is prima.Batterij- indicatoren geven een seintje als de batterijspanning aan de lage kant is enz. enz.

Om kort te gaan: na een jaar gebruik nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 december 2012 08:42:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Tellerstand riviervissen vanaf April 2013 :

Aantal :5
Zwaarste: 12,5 kg
Sponsor
Lepeztje  
#2 Gepost : donderdag 28 februari 2013 19:00:04(UTC)
Lepeztje


10 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 64

Bedankjes: 1 keer
Ik kan me enkel aansluiten bij deze Review:
ik kocht deze beetmelders zo goed als nieuw via MP inclusief centrale
Alle enkele keren in de gietende regen geland met deze melders en nog nooit hebben ze mij in de steek gelaten.
het enige minpuntje dat ik er aan vind is dat je een schroevendraaier nodig hebt om de batterijen te vervangen.
MAAR: dat voorzie je natuurlijk dan in je tacklebox ;-)
Live, Love, Laugh, Life
Ron van Houtum  
#3 Gepost : donderdag 28 februari 2013 19:06:02(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Karperpeer je bent een top gozer dat je ook een set koopt voor je maat whahahahaha

Ik heb deze set ook
en sluit mij ook aan bij deze review
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
rfrdaniel  
#4 Gepost : donderdag 28 februari 2013 19:26:03(UTC)
rfrdaniel


15 ponder

Lid sinds: 16-7-2011(UTC)
Berichten: 148

Het ontvangst van deze piepers is dus erg goed?
Mijn vader is ook op zoek naar een betrouwbare set, maar vind delkims te duur.
Dit zou dus een goede optie voor hem kunnen zijn begrijp ik zo?
Ron van Houtum  
#5 Gepost : donderdag 28 februari 2013 20:40:04(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
ja dat begrijp je goed Daniel
Misschien ga je zelf ook wel over
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
rik503  
#6 Gepost : zondag 24 maart 2013 15:38:36(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

hallo

het feit dat er mensen zijn die klagen over het bereik van de delkim heb te maken met de batterijen , delkim adviseert duracel , de zwart goude blokken , , zijn idd dure batterijen , maar er is aangetoond dat dit een opmerkelijk verschil maakt qua bereik ,worden niet voor niks aanbevolen , elk nieuw seizoen gaat er bij mij een nieuw setje in , en ik kan toch echt een heel eind weg lopen , en dat is een afstand die ik normaal nooit bij me hengels zou weg lopen , want dan zie ik ze niet meer , dus bij mij werkt het perfect

ik heb de jrc ook gezien en in de handen gehad , mooie melder met id een uitstekend bereik , doen wat ze beloven , alles is netjes en degelijk ,
goede prijs qualiteit verhouding , ik zweer bij delkim tx-i , maar das persoons verschillend , de radar jrc is zeker een perfecte keuze voor iemand die opziet tegen de prijs van delkims

gr eric

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 maart 2013 15:40:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#7 Gepost : zondag 24 maart 2013 16:36:50(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Nou sorry hoor wat heeft een batterij met de ontvangst te maken?
Dat is de grootste kolder wat ik gehoord heb.
Delkim zegt ook 200 m plus bereik
Daar bedoelen ze mee op open vlakte

Jrc radar zegt 900m op open vlakte
in zwaar bebost zit heb je zeker met de jrc nog 200m bereik terwijl je met delkim misschien 50 m hebt.


Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
dreamcatcher  
#8 Gepost : maandag 25 maart 2013 13:09:38(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Heb toevallig afgelopen weekend met iemand gevist die ook Delkim heeft. Zijn batterijen waren ook leeg, maar nadat hij ze vervangen had zat er ineens een ruis op het kanaal van de ontvanger. Hij heeft hem opnieuw ingesteld maar blijft last houden van die lichte ontvangst-ruis.
Uit frustratie heeft hij tijdens onze sessie de Delkim ontvanger maar uitgezet.

Wat mij momenteel opvalt bij Delkim is dat er heel veel klachten zijn over de kwaliteit van het signaal bij koud of slecht weer.
Dit is voor mij al de 4e persoon die liep te klagen over Delkim.

Ik weet niet of er meer mensen zijn, maar vind het wel toevallig.

Groet,

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
DioR  
#9 Gepost : woensdag 1 mei 2013 17:36:43(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik heb erg lang getwijfeld om ook voor een setje JRC radars te gaan. Heb ze meerdere malen in de handen gehad, en had er over het algemeen geen slechte indruk van. Er waren voor mij maar 2 nadelen. Dat waren het type batterij wat gebruikt moest worden (LR1) dat zijn dezelfde hele kleine batterijen die ook in de Fox MX gaan. De batterijen zijn niet bij elke winkel verkrijgbaar en dat vind ik niet makkelijk. Tevens vond ik het ook niet prettig om bij het verwisselen van de batterijen een schroevendraaier nodig te hebben. Daarbij bestaat naast extra materiaal meeslepen (schroevendraaier) ook de kans dat je schroefjes kwijt raakt.
Mochten deze 2 punten zijn opgelost in een schuifklepje en een 9v batterij, dan had ik ze gehaald.

Ben uiteindelijk voor de Fox RX (limited edition) gegaan. Nog steeds geen spijt van.
Boe  
#10 Gepost : woensdag 1 mei 2013 18:52:32(UTC)
Boe


10 ponder

Lid sinds: 20-4-2013(UTC)
Berichten: 66

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Blijft gwn de beste. De fox rx.
Stijn1995  
#11 Gepost : donderdag 2 mei 2013 18:48:09(UTC)
Stijn1995


5 ponder

Lid sinds: 3-8-2011(UTC)
Berichten: 16

dreamcatcher schreef:
Heb toevallig afgelopen weekend met iemand gevist die ook Delkim heeft. Zijn batterijen waren ook leeg, maar nadat hij ze vervangen had zat er ineens een ruis op het kanaal van de ontvanger. Hij heeft hem opnieuw ingesteld maar blijft last houden van die lichte ontvangst-ruis.
Uit frustratie heeft hij tijdens onze sessie de Delkim ontvanger maar uitgezet.

Wat mij momenteel opvalt bij Delkim is dat er heel veel klachten zijn over de kwaliteit van het signaal bij koud of slecht weer.
Dit is voor mij al de 4e persoon die liep te klagen over Delkim.

Ik weet niet of er meer mensen zijn, maar vind het wel toevallig.

Groet,

Danny


hey dream cat....

dit probleem had ik ook met men txi plus setje
probeer eens de tril functie af te zetten dan moet normaalgezien de ruis weg zijn

gr stijn
Lodewijk  
#12 Gepost : donderdag 2 mei 2013 20:15:26(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
DioR schreef:
Ik heb erg lang getwijfeld om ook voor een setje JRC radars te gaan. Heb ze meerdere malen in de handen gehad, en had er over het algemeen geen slechte indruk van. Er waren voor mij maar 2 nadelen. Dat waren het type batterij wat gebruikt moest worden (LR1) dat zijn dezelfde hele kleine batterijen die ook in de Fox MX gaan. De batterijen zijn niet bij elke winkel verkrijgbaar en dat vind ik niet makkelijk. Tevens vond ik het ook niet prettig om bij het verwisselen van de batterijen een schroevendraaier nodig te hebben. Daarbij bestaat naast extra materiaal meeslepen (schroevendraaier) ook de kans dat je schroefjes kwijt raakt.
Mochten deze 2 punten zijn opgelost in een schuifklepje en een 9v batterij, dan had ik ze gehaald.

Ben uiteindelijk voor de Fox RX (limited edition) gegaan. Nog steeds geen spijt van.


als je weet in welke winkel ze te koop zijn dan haal je toch 2 of 3 extra batterijen als ze moeilijk te krijgen zijn?
en een kleine schroevendraaier kan toch gewoon bij je boilienaald en schaar in de box?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
pduivenb  
#13 Gepost : donderdag 2 mei 2013 21:48:45(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Ik heb de radar nu ruim een half jaar en ben zeer tevreden. Meer dan voldoende instellingen en alles deglijk. Geen antennes die kunnen breken of wat dan ook.Enige minpuntje zou kunnen zijn dat het geluid van de sounderbox iets hader had gemogen in sommige gevallen. Maar ana de andere kant, als het goed is heb je de sounderbox bij je in de buurt. Batterijen is inderdaad een questie van een voorraadje aanleggen. En bij Markerworld zijn ze vrijwel altijd op voorraad tegen een legen prijs. Schroevedraaier heb ik sowieso altijd bij me. Hij is hierdoor in iedergeval zeker geheel waterdicht.

Ik zeg doen!
DioR  
#14 Gepost : maandag 6 mei 2013 16:20:23(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
@LODEWIJK,

Ik kan inderdaad in een keer 2 of 3 extra batterijen aanschaffen. Ik kan ook inderdaad een schroevendraaier in mn tacklebox meeslepen. Alleen hou ik van makkelijk. En ik zie mezelf niet bepaald schroeven aan de waterkant als midden in de nacht een batterij leeg dreigt te raken. Daarbij is er ook een kans op het verliezen van schroefjes.
Het is allemaal persoonlijk. Ik ben van mening dat het best wel goede piepers zijn.
michiell_  
#15 Gepost : maandag 6 mei 2013 16:31:13(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Inderdaad,
sluit me aan bij deze review, zeer betrouwbare en goede piepers, heb ze nu ook enkele maanden.
Nog geen seconde spijt van gehad
De Doorzetter Wint !
jeffrey_karpers  
#16 Gepost : maandag 6 mei 2013 19:41:59(UTC)
jeffrey_karpers


15 ponder

Lid sinds: 13-8-2012(UTC)
Berichten: 109

mijn pa heeft ze nu ook,

hij is beginnende karpervisser en leert alles van mijn en me broer en als ik hem altijd goede raad geef over bijvoorbeeld dure dingen zoals piepers,rodpod enz. dan luistert die altijd wat ik te vertellen heb dus heb hem gezegt dat hij voor de jrc radar moest gaan omdat ze niet heel duur waren en dat je dan gelijk een mooi setje hebt dus heeft hij hem gekocht al 4 nachten heeft hij er mee gevist en het bevalt hem superBlijb

ik zelf zit te kijken voor de delkim ev of de delkim plus welke zal ik nemen ? en wat is het handigste

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 mei 2013 19:43:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

blanken kan bij iedereen voorkomen dus haak niet af en blijf proberen en je zult het resultaat vanzelf zien !
dreamcatcher  
#17 Gepost : dinsdag 7 mei 2013 11:24:31(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Stijn1995 schreef:
dreamcatcher schreef:
Heb toevallig afgelopen weekend met iemand gevist die ook Delkim heeft. Zijn batterijen waren ook leeg, maar nadat hij ze vervangen had zat er ineens een ruis op het kanaal van de ontvanger. Hij heeft hem opnieuw ingesteld maar blijft last houden van die lichte ontvangst-ruis.
Uit frustratie heeft hij tijdens onze sessie de Delkim ontvanger maar uitgezet.

Wat mij momenteel opvalt bij Delkim is dat er heel veel klachten zijn over de kwaliteit van het signaal bij koud of slecht weer.
Dit is voor mij al de 4e persoon die liep te klagen over Delkim.

Ik weet niet of er meer mensen zijn, maar vind het wel toevallig.

Groet,

Danny


hey dream cat....

dit probleem had ik ook met men txi plus setje
probeer eens de tril functie af te zetten dan moet normaalgezien de ruis weg zijn

gr stijn


Bedankt voor de tip Stijn , we gaan het prberen
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Deenjurux  
#18 Gepost : woensdag 15 mei 2013 12:41:44(UTC)
Deenjurux


5 ponder

Lid sinds: 11-4-2013(UTC)
Berichten: 45

Heeft de jrc radar met zonnepaneel ook dat als je karper terugloopt je een andere toon hoort als dat die wegzwemt?
Karperpeer  
#19 Gepost : dinsdag 21 mei 2013 22:33:25(UTC)
Karperpeer


10 ponder

Lid sinds: 15-12-2012(UTC)
Berichten: 57

Hier weer flink wat sessies verder en nog steeds geen enkele klacht over de Radars. Bij de laatste run vorige week,ging er (naast een blauw lampje) ook een rood lampje branden ivm een leeg rakende batterij van de ontvanger. Die vervang ik thuis,check de boel en ik kan weer even vooruit :-)

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 mei 2013 22:36:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Tellerstand riviervissen vanaf April 2013 :

Aantal :5
Zwaarste: 12,5 kg
pike107  
#20 Gepost : maandag 21 oktober 2013 13:36:19(UTC)
pike107


10 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 69

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb ze nu ook een half jaar helaas geeft 1 radar nu problemen. Deze radar is niet waterdicht de andere 2 wel.
Kan natuurlijk altijd een misproductie zijn dus deze gaat teruggestuurd worden. :(
Verder zijn het hele fijne beetmelders alleen dit is wel jammer...
Don't fish for quantity fish for quality Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.