logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
remon v wanrooij  
#1 Gepost : vrijdag 28 december 2012 18:51:43(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Het is weer tijd voor mijn volgende review, dit keer over de Cygnet grand sniper pod std.
Ik was op zoek naar een rodpod die voor mijn type visserij geschikt is, Stevig, licht in gewicht, veelvoudig en van hoge kwaliteit.
Na verschillende soorten rodpods geprobeerd te hebben kwam ik uit eindelijk uit bij de Cygnet.

Dit zijn de fabriek specs:

3 rod buzzer bars supplied with 4 rod bars available as an extra
(standard and deluxe)
Unique leg locking mechanism that allows each leg to move
independently for the ultimate in terms stability and
ease of use
Rods can be fished from low level to a very high elevated
position just by changing the legs
Quick release buzzer bar attachments and Quicklock mechanisms for the bar supports and legs mean the pod can be assembled / disassembled extremely quickly.

De prijs: 150,00 euro

De doos:

UserPostedImage


In de doos bevind zich een korte handleiding in het Engels en een luxe stevige draagtas.
Inhoud van de doos:

UserPostedImage

In de draagtas zit het hoofd compartiment en aan de andere kant een klein afgesloten compartiment waar zich de buzzer bars bevinden en klein materiaal. De vakken zijn zo handig dat ik na de vissen de delkims voorzie van de hardcase en zo terug plaats in de tas.
De inhoud van de draagtas:

UserPostedImage

De inhoud van het kleine compartiment:

UserPostedImage

Het klein materiaal wat zich netjes in een netje bevind, Let wel op dat je zelf nog een inbussleutel moet toevoegen wat eventueel nodig kan hebben bij het anders plaatsen van je rodpod.

UserPostedImage

Ook krijg je er 3 hengel steunen bij die je door middel van 2 pinnen geschikt kan maken voor dikke of dunne blanks.

UserPostedImage

Aan beide kanten van de pod bevinden voor en achter zicht grote stelschroeven die je kan vergelijken met die van je bedchair. Hiermee verstel je de poten in situatie waar je zelf graag in vist of van de ondergrond.

UserPostedImage

Met de stelschroef op de kopse kant is het mogelijk door middel van een extra blok de steun voor de buzzer bars hoger of lager te zetten.

UserPostedImage


De buzzer bars schuif je aan de bovenkant van de steun in de rodpod en zet je daarna vast met deze schroef:

UserPostedImage

Wat ik zeer handig vind is dat je de buzzer bars zelf ook nog kan draaien van voor naar achter zodat je beetmelders altijd in de juiste hoek staat.
Dit doe je door middel van de 2 schroeven aan de bovenkant van de buzzer bars:

UserPostedImage


Onder op zit een schroef voor de lengte van je rodpod te bepalen, let wel op dat je hem telkens weer goed strak zet zodat je deze niet verliest.

UserPostedImage

En het totaal plaatje met alles erop en eraan:

UserPostedImage



Ik heb deze rodpod sinds Juni en ik moet zeggen dat hij erg geschikt is voor het zware werk maar ook voor de normale vissers. Ze hebben verschillende stormen doorstaan zonder maar een millimeter te verschuiven.

Even de plus en min punten op een rij:

+ Zeer stevig
+ Zeer licht
+ Zeer veelvoudig
+ Zeer mooie en luxe tas
+ Bij geleverde hengelsteunen

- Geen inbussleutel erbij geleverd.
- Heb van horen, zeggen dat onderaan de hengel steun de lak van het velen bewegen kan loskomen maar dat valt gelukkig onder de garantie. Zelf heb ik dit nog niet mee gemaakt.
- Dure prijs voor de set met de lange blanksticks. Je kan beter de standaard kopen en zelf los grotere blanksticks kopen mocht je het nodig hebben
- De schroef aan de onderkant KAN je verliezen wanneer je alles niet netjes terug aandraait wanneer je de lengte van de rodpod versteld.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 28 december 2012 18:54:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Sponsor
ronalddehoog  
#2 Gepost : vrijdag 28 december 2012 20:58:05(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Dit zijn nou van die reviews waar je echt wat mee kan! Bedankt en ga zo door! Knipoog
Voer geen oorlog, voer de vissen.
Ron van Houtum  
#3 Gepost : vrijdag 28 december 2012 21:52:51(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
ik heb de dl versie dus die met 4 extra poten
heb een vrouwtje van goud.
Bij mij liet op het scharnierpunt wel het verf los deze is vervangen door hareco was bij de achterste deel
nu heeft de voorkant het ook maar dat is als die staat niet zichtbaar.
Verder de naam is niet goed dat moet veranderd worden van RODPOD naar SUPERPOD
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Fesker  
#4 Gepost : vrijdag 28 december 2012 23:40:01(UTC)
Fesker


15 ponder

Lid sinds: 8-7-2012(UTC)
Berichten: 123

Weer een mooie review man!
dreamcatcher  
#5 Gepost : zaterdag 29 december 2012 17:41:42(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Bedankt voor de review, dit word mijn volgende rodpodLike

Groet,

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Mtbvincent  
#6 Gepost : woensdag 2 januari 2013 13:53:39(UTC)
Mtbvincent


15 ponder

Lid sinds: 18-9-2012(UTC)
Berichten: 172

Bedankjes: 1 keer
Like Indd leuk gedaan
rik503  
#7 Gepost : zondag 24 maart 2013 15:46:26(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

ik heb hem ook gezien en vind hem wel mooi met die gebogen poten , maar vind hem niet handig ,en vind de locks niet zo super , maar das mijn mening he lol ik heb de ranger pod van fox , die vind ik wat beter , qua sloten en opties , ik bedoel , tis toch 150 eutjes die cygnet

gr
Ron van Houtum  
#8 Gepost : zondag 24 maart 2013 16:29:55(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
rik503 schreef:
ik heb hem ook gezien en vind hem wel mooi met die gebogen poten , maar vind hem niet handig ,en vind de locks niet zo super , maar das mijn mening he lol ik heb de ranger pod van fox , die vind ik wat beter , qua sloten en opties , ik bedoel , tis toch 150 eutjes die cygnet

gr


de ranger pod is toch bijna 100 euro duurder of heb ik het mis
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
rik503  
#9 Gepost : maandag 15 april 2013 21:05:07(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

239 betaald
wietse97  
#10 Gepost : donderdag 18 april 2013 17:37:11(UTC)
wietse97


25 ponder

Lid sinds: 20-3-2013(UTC)
Berichten: 430

mooi ding!
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
gert83  
#11 Gepost : donderdag 18 april 2013 23:38:27(UTC)
gert83


15 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 132
Nederland

Bedankjes: 3 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Mooie review met duidelijke foto'sLike top!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.