logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
smart-indicators  
#1 Gepost : zondag 6 januari 2013 23:18:51(UTC)
smart-indicators


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-12-2011(UTC)
Berichten: 14

Het zal je maar overkomen; s'morgens wakker worden en tot de ontdekking komen dat je visspullen zijn gestolen. Vaak betreft het een schepnet, onthaakmat, steunen of andere losse spullen die bij je tent lagen. Ook komt het steeds vaker voor dat vissers aan de waterkant beroofd worden van hun complete uitrusting...

Kun je dit voorkomen?

Een hond meenemen is het beste; die slaat wel aan als er iemand rond je tent loopt. Voor degene die geen hond hebben, maar wel een DELKIM Receiver* : schaf een SMART-ALARM aan!

Dit alarm waakt s'nachts over je spullen en geeft een alarm signaal zodra iemand je tent benaderd.

Wat is er zo "SMART" aan dit alarm?

Het slimme van dit alarm is dat het een "silent" alarm is;
1. Geen 120 dB alarmsignaal zodat iedereen aan de waterkant wakker is als je alarm afgaat. Een detectie lampje gaat branden zodra er beweging gedetecteerd wordt zodat degene die bij je tent komt ziet dat hij "betrapt" is.
2. Het alarmsignaal wordt draadloos doorgegeven aan je DELKIM receiver*. Jij bent gewaarschuwd dat er iemand aankomt. Je valt verder niemand lastig met je alarm.

Features
- Infra Red Silent Alarm
- Detection Range 4-7m
- Detection Angle 120 degrees
- Operation > 100 hrs
- Remote Distance > 150m
- Battery Low Signal
- Anti Theft Signal when switched off
- 1 year warranty

Wat is het bereik van het Smart-Alarm?

Het bereik is gelijk aan je DELKIM beetmelders. Dus ga je even buurten of je benen strekken. Kun je het alarm aanzetten om even een oogje in het zeil te houden.

Hoe gebruik je het alarm?

Het alarm gaat bij elke beweging af. Niet alleen bij mensen maar ook bij dieren of bij bewegende voorwerpen. (Alles straalt in principe een zekere warmte uit). Het alarm dient op een vast punt geinstalleerd te worden, zodat het alarm zelf niet kan bewegen. Montage op een bankstick verdient de voorkeur. Als je een groot bereik wilt hebben (>100m) installeer je het Alarm op minimaal 1,5 meter boven de grond. Als je aan de wandel gaat: zet je receiver op 'distance' (D).

Hoe zet je het alarm op de DELKIM Receiver*?

Net zoals je een beetmelder op je receiver zet : Receiver in "programmeer mode" zetten, een kanaal selecteren en het alarm aanzetten.

Het SMART-ALARM is op CARP ZWOLLE voor het eerst leverbaar. De prijs van het alarm is €89,95. Op CARP ZWOLLE zal het alarm voor een introductieprijs van € 79,95 aangeboden worden. Pre-ordering kan ook nog de hele maand januari voor de introductie prijs.

* Rx PLUS and Rx PLUS PRO

SMART-ALARM product informatie

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 januari 2013 23:21:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

smart-indicators heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_1121.JPG
Sponsor
JeroenD  
#2 Gepost : dinsdag 15 januari 2013 18:46:20(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Mooi spul inderdaad! Heb wel interesse, maar geen delkim receiver... Hij kan niet zelf geluid maken zonder receiver te gebruiken?
Don't forget to smell the roses along the way...
smart-indicators  
#3 Gepost : woensdag 16 januari 2013 01:00:30(UTC)
smart-indicators


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-12-2011(UTC)
Berichten: 14

Jeroen,

Zonder Delkim receiver heb je er niets aan ; het alarm zelf maakt geen geluid.
Het idee hier achter is dat we een silent alarm wilde hebben : de "normale" alarmen (bijvoorbeeld van een bouwmarkt) geven een 120db Alarm signaal af. als je er daar een paar van aan de waterkant hebt zitten is het snel afgelopen met het vissen daar... Het Silent alarm heeft als voordeel dat je hem ergens verdekt op kan stellen waarbij jij weet dat er iemand aankomt, maar dege niet weet dat hij "gezien" is. Een aantal controles van de Garde La Peche al voorgeweest..
Roy Oostindien  
#4 Gepost : donderdag 17 januari 2013 10:41:06(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Kijk dit is nou iets wat ik wil gaan bekijken op de beurs, en naw aanschaffen. Maar hoe zit het met de waterdichtheid?
smart-indicators  
#5 Gepost : donderdag 17 januari 2013 11:11:01(UTC)
smart-indicators


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-12-2011(UTC)
Berichten: 14

Roy,

Het alarm is regenwater bestendig. Net zoals je DELKIM beetmelders is het alarm volledig dicht gekit.

Gr. Andre
Roy Oostindien  
#6 Gepost : donderdag 17 januari 2013 16:20:37(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Kijk dat is mooi, hou er maar 1 achter voor me, voordat je uitverkocht bent Knipoog
JeroenD  
#7 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 13:30:29(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Bedankt voor de uitleg!

Jammer dat het niet zonder receiver werkt, anders had ik een serieuze klant voor dit product geweest...
Don't forget to smell the roses along the way...
Mister X  
#8 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 14:01:59(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Waarom ontwikkelen/programmeren jullie geen universele Receiver?

Alleen Delkim TXI gebruikers kunnen profiteren voel mij uitgesloten Verdrietig

Vis veel alleen dit apparaat kan mijn "ogen" en "oren" zijn in de nacht.
Johan Krenger  
#9 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 14:51:20(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Hey Jowan,

Naar mijn weten zijn er meerdere van dit soort opties beschikbaar, en met een beetje creativiteit kom je zelf natuurlijk ook een heel eind! Denk bijvoorbeeld aan 2 banksticks met 1 pieper en een stukje nylon er tussen!

Kan me goed voorstellen dat als je alleen ergens in de middle of knowhere zit je wel wat vroeg tijdig gewaarschuwd wil worden als er iemand op je tent afloopt!
Roy Oostindien  
#10 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 15:11:31(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Daarom ben ik ook erg geinteresseerd in dit apparaat vis namelijk ook veel alleen.
JeroenD  
#11 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 16:11:28(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Kijk, Johan heeft er ook een goede kijk op. Ik gebruik ook al jaren 2 stormrods met op eentje een oude knucklehead. Aan de andere heb ik een rolletje onderlijn geknoopt die ik dan afrol en aan het eind ervan een loodje hang. Deze gaat over de knucklehead en zo kom je aardig weg, maar het is naar mijn ervaring toch moeilijk om zo de hele stek te beveiligen. Daarom was ik de laatste tijd toch op zoek naar een apparaatje met een bewegings sensor. was al bij de bouwmarkt geweest om daar te kijken, maar vond inderdaad zo'n ding met een keihard geluidsignaal toch niet helemaal wat ik zoek.
Dit apparaatje voldoet daar volgens mij wel aan, maar ik vis nooit met een sounderbox, ik hoor de delkims zo ook wel. Zit namelijk altijd vrij dicht op de hengels.
Don't forget to smell the roses along the way...
Roy Oostindien  
#12 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 16:15:47(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
heb ook zo een apparaat uit de bouwmarkt gebruikt, schrikken hoor als ie kort sluiting gaf door regen Breede lachd
JeroenD  
#13 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 17:35:58(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

@Roy; Haha, dat begrijp ik ja! Zit je direkt rechtop op je stretcher....
Don't forget to smell the roses along the way...
Ron van Houtum  
#14 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 19:40:21(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
ja en de rest ook hahahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
dreamcatcher  
#15 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 21:36:04(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Super bedacht, alleen een beetje jammer dat dit alleen voor delkim-gebruikers is.
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Mister X  
#16 Gepost : vrijdag 18 januari 2013 21:49:03(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Werk ook met het "primitieve" banksticks en vislijn systeem doet zijn werk!

Zolang er geen alternatief op de markt komt blijf gewoon boobytraps planten Like

Het receiver systeem is veel eenvoudiger + sniekie dit spreek mij heel erg aan!

De sensor heeft een veel groter dekkingsgebied i.v.m het "houtje touwtje" systeem.

Dit apparaatje verhelpt veel problemen ongewenst bezoek kan uit alle hoeken komen!

Hopelijk "luistert" Smart-Indicators helpen zij ons de "tent" uit tijdens ongewenst bezoek Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 januari 2013 00:01:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Leroy86  
#17 Gepost : zaterdag 19 januari 2013 11:40:27(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

Gaat dit systeem ook nog komen voor de fox rx?
smart-indicators  
#18 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 00:19:29(UTC)
smart-indicators


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-12-2011(UTC)
Berichten: 14

We hebben dit in eerste instantie voor de Delkim Receiver gemaakt omdat daar zelf ook mee vis Blij en omdat dit de meest verkochte beetmelder is. Als het een suc6 is kunnen we dit Alarm ook voor andere beetmelders maken. Universeel kan ook wel maar dan komt er ook een aparte receiver bij. (wellicht dat dit een betere optie is...)
badboy70  
#19 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 01:11:44(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

Waarom een stil alarm? Het is toch fijn dat iedereen hoort dat er aan de spullen gezeten word. Is iedereen meteen op zn hoede en met meerdere kun je de dief sneller grijpen??
Til de vis zonder de vis te tillen
JeroenD  
#20 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 01:35:41(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Daar heb ik persoonlijk wel oren naar, een aparte receiver!!!
Dan bereik je toch ook een breder publiek denk ik?

Like
Don't forget to smell the roses along the way...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.