logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jase  
#1 Gepost : zaterdag 2 maart 2013 15:59:58(UTC)
jase


5 ponder

Lid sinds: 11-10-2012(UTC)
Berichten: 35

Review NASH SIREN S5 beetmelder:

Omdat ik hier weinig over vond op het net dacht ik hier even mijn ervaringen neer te pennen met de nieuwe nash siren S5 beetmelder. Het betreft hier een instapmodel van nash voor een heel democratische prijs bedoeld voor jongeren of mensen die geen toeters en bellen nodig hebben en gewoon een pieper willen die piept, niet te duur is en er nog goed uitziet ook... Like

kosten en pakketinhoud:
Het ding moet dus 29,90euro kosten volgens nash zelf, ik heb deze gisteren op een opendeurdag van een hengelsportzaak op de kop kunnen tikken voor 47,95eur voor 2 stuks! Een mooie prijs vond ik zelf voor datgene wat je krijgt, er zit namelijk ook een hoesje bij van semi-hard plastic met een rubberfeel. Leuk dus als je de piepers ergens insteekt en je niet wil dat deze beschadigd worden. Wat wel niet bijgeleverd is dat zijn batterijen. Er moet een zogenaamde L1028 12v batterij in, dit lijkt iets heel speciaals maar is bijna overal verkrijgbaar, ik vond deze in de Hema voor 1,95eur per stuk dus ook niet echt duur. Dit type heeft ook wel eens andere benamingen zoals:
E23A, 23A, GP23A, MN21, V23GA, A23, LRV08, AG23, R23A, VR22, V23A, K23A, E23, 23A
Er is ook een klein foldertje als handleiding maar dit stelt niet veel voor, ook niet nodig als je naar de functies van het toestel ziet.

Werking:
De beetmelder heeft enkel een volumeknop die ook de aan/uit functie heeft. Dit knopje is zowat het enige minpunt wat ik kan vinden aan het ding, het is namelijk nogal klein en moeilijk om te bedienen vond ik, en heb zelf al geen te grote handen dus als je grote schoppen van handen hebt kan dit wel een probleempje worden...Niet eens Ook had ik ergens gelezen dat de sterkte van de tonen niet luid genoeg zouden zijn, maar dit valt wel mee, verwacht geen delkim of fox RX die op z'n luidst staat maar het is voldoende voor de visserij waar dit ding voor ontworpen is, punt uit. Naargelang de volumesterkte die je instelt is de toon automatisch anders, maar voornamelijk hoge tonen hoor.
Er zijn 2 rode ledjes (geen andere kleuren verkrijgbaar) aanwezig op de melder, 1 run led en 1 led die een tijdje nabrandt na een run (20sec dacht ik).
Zowel run als terugzakker lijkt mij dezelfde toon, hier dus geen onderscheidt, wel beetje spijtig...
Voor de rest doet hij dus wat hij moet doen: piepen!
Een stresstest in bv regenweer heb ik uiteraard nog niet kunnen doen, maar de beetmelder lijkt hier wel degelijk genoeg voor gebouwd om door te gaan zoals eender welke andere beetmelder, maw smijt hem best niet in het water zelf. Niet eens

De looks:
Hij is klein, héél klein en weegt bijna niets... In vergelijking met mijn oude cormoran piepers een heel verschil. Het toestel ziet er modern uit en is toch weer eens iets anders dan de typische rechthoekige beetmelder. op dit vlak geslaagd dus, misschien komen er ooit ook nog wel 'gadgets' voor uit zoals voor zijn grote broer de siren RS1 Mee eens


Conclusie
Zoek je een simpele, modern uitziende, zonder veel poespas pieper dan is dit een goede keuze denk ik...
Ik kocht deze als vervanging voor mijn oude piepers (waar overigens niets mis mee is) omdat ik iets simpel en nieuw wou en geen zin had om veel geld uit te geven aan iets wat ik totaal niet nodig heb in mijn visserij... Ik sta namelijk op punt om nieuwe hengels te kopen en dan geef ik liever hier enkele honderden euro's aan, moesten deze piepertjes het begeven kan ik nog steeds terug naar mijn oude die al bijna 20jr oud zijn en dit zonder al teveel kosten Tik 'm aan!


Nog enkele fototjes en een video:


youtube filmpje wel enkel .mov formaat


UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage




Bewerkt door de gebruiker zaterdag 2 maart 2013 16:02:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
jase  
#2 Gepost : zaterdag 2 maart 2013 16:00:29(UTC)
jase


5 ponder

Lid sinds: 11-10-2012(UTC)
Berichten: 35

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
ronald kingma  
#3 Gepost : zaterdag 2 maart 2013 22:43:21(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Het Jase,

Wat een leuke review man, super verwoord en in beeld gebracht. Bedankt, zien er trouwens leuk uit die beetmelders Like


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
badboy70  
#4 Gepost : zaterdag 2 maart 2013 22:51:05(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

Ziet er goed uit en man wat heb je een mooie rodpot!!!
Zier er allemaal gelikt uit Blijb
Til de vis zonder de vis te tillen
jase  
#5 Gepost : woensdag 6 maart 2013 18:52:36(UTC)
jase


5 ponder

Lid sinds: 11-10-2012(UTC)
Berichten: 35

Dankjewel hoor beide Blij Rodpodje ben ik wel tevreden van, oerdegelijk en toch lekker licht en geen gesleur! Zou enkel nog eens 2-rod buzz bars op de kop willen tikken...

Ondertussen een paar keer gaan vissen en moet zeggen de melders doen hun werk, voorlopig niets op aan te merkenBlijb
Karpervissen  
#6 Gepost : dinsdag 4 juni 2013 22:14:05(UTC)
Karpervissen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 4-6-2013(UTC)
Berichten: 1

Ik heb even een vraag aan de rodpodhouder met nash siren s5 van dit plaatje.
Je hebt toch geen swingerhouder op de s5 als de s1?
Dit was dus mijn vraag: hoe heet dat "dingetje" waar je die swinger aan vast maakt onder die pieper??

Dankje,
hugovg  
#7 Gepost : woensdag 5 juni 2013 19:45:11(UTC)
hugovg


10 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 82

hele leuke review! nou kan ik ook een beetje vergelijken. heb ze al een paar keer zien staan en vond ze er zelf mooier uitzien als de normale siren! ik ga niet afstappen van mijn delkims. maar vind het echt een fijne review!!
keep fishing! dat is het motto
Tom98  
#8 Gepost : donderdag 13 juni 2013 11:31:21(UTC)
Tom98


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2011(UTC)
Berichten: 153

mooie review, ik zag hem eerst staan in een boekje maar geloofde niet dat nash een pieper voor deze prijs uit ging brengen! als ik niet net twee weken geleden een nieuwe set had gekocht, had ik deze misschien wel genomen!
timvanzanten  
#9 Gepost : donderdag 13 juni 2013 12:29:31(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
@Karpervissen: je bedoelt de hockey of ook wel bracklet genoemd, of wil je specifiek het merk weten? Volgens mij exemplaar van Solar of een imitatie daarvan.

http://www.solartackle.c...ff-indicator-bracket_303

Bewerkt door de gebruiker donderdag 13 juni 2013 12:31:14(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

bram1999  
#10 Gepost : donderdag 13 juni 2013 18:58:15(UTC)
bram1999


10 ponder

Lid sinds: 2-2-2013(UTC)
Berichten: 54

die is wel erg klen
is hij het geld waard?
timvanzanten  
#11 Gepost : vrijdag 14 juni 2013 13:39:47(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Als je de review had gelezen had je de vraag niet gesteldKnipoog
Smif  
#12 Gepost : dinsdag 16 juli 2013 00:11:44(UTC)
Smif


15 ponder

Lid sinds: 15-3-2012(UTC)
Berichten: 154

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
timvanzanten schreef:
Als je de review had gelezen had je de vraag niet gesteldKnipoog


Tik 'm aan!
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.