logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

13 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rik503  
#1 Gepost : zaterdag 9 maart 2013 16:31:11(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

hey hallo

zijn er verder nog hollanders die in de week van 21 mei 2013 op grosley zitten , hoor het graag

gr eric Tik 'm aan!
Sponsor
ronald kingma  
#2 Gepost : zondag 10 maart 2013 01:50:31(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Lodewijk zit er Like


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
rik503  
#3 Gepost : zondag 10 maart 2013 16:34:52(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

haha , ja dat weet ik lol, , ,
Ruud & Sander  
#4 Gepost : maandag 11 maart 2013 14:09:56(UTC)
Ruud & Sander


10 ponder

Lid sinds: 11-12-2012(UTC)
Berichten: 70

rik503,

wij gaan 20 t/m 23 april, dus dan zie je onze reactie wel verschijnen op CF.
Zijn erg benieuwd, is onze 1e keer daar dus hopen daar wat mooit op te kant te krijgen.
Wijzelf zitten op stek 10.
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer!
Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer.
rik503  
#5 Gepost : dinsdag 12 maart 2013 10:23:08(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

hai

stek 10 ken ik , is in de kom , mooie ruime stek , huisje erbij , helemaal top , , , , alleen uitijken dat je geen eikels uit de bomen op je kop krijgt lol , , , helm op , , je kan mooi tegen de overkant aan vissen daar , zaten vorig jaar een paar engelsen en die vingen zich helemaal scheel , hebben de laatste nacht de hengels eruit gelegd omdat ze wilden slapen , waren te moe haha ,1 hengel schuin naar links , 1 hengel naar de overkant , en 1 hengels strak naar rechts de kom in , zou ik doen , , maar ja , tis maar net geluk hebben , ik ga naar stek 19

gr
Ruud & Sander  
#6 Gepost : dinsdag 12 maart 2013 11:09:30(UTC)
Ruud & Sander


10 ponder

Lid sinds: 11-12-2012(UTC)
Berichten: 70

ja, dit is onze 1e keer Frankrijk dus deed leek ons wel wat.
beetje aanrommelen enzo en dan lekker een grote stek.
Me vader en ik kennen goed voetballen, dus koppen die eikels wel teruh joh hahaha.
Kun je mij vertellen welke periode dat was met die engelsen? Was dat ook April?
wij zijn erg benieuwd en al dagen lang bezig met voorbereidingen, hebben er zin an.
wij gaan met 2 hengels naar het eiland, 1 in het midden, 2 aan de bosrand en 1 in de kom.
Dat moet goed komen denk ik. De bosrand is the place to be hoorde ik.
hopen op mooi weer ook.

gr Sander
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer!
Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer.
rik503  
#7 Gepost : woensdag 13 maart 2013 18:18:34(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

hoi sander ,
ik zat er toen op 1 juni op stek 2 , wij zelf hadden behoorlijk pech die 4 dagen , weinig aanbeten , wind stond de kom in bij stek 10 en daar was het feest ,ook 12 , 13 en 15 liepen als een gek , linker helft van het meer ving alles , rechts lag zo goed als stil , tis maar net geluk hebben gecombineerd met een beetje kennis natuurlijk , idd de bosrand en het eiland zijn mooie stekken , zou ook ergens gewoon afhankelijk van hoelang je gaat een voerstek op bouwen net op de rand van de kom , waar ie weer uitmond de grote plas op, en die de laatste nacht aanvissen , kan ook een paar runs opleveren , verder zou ik haak maat 4 gebruiken van korda ,de wide gape . onderlijnen soepel en een cm of 10 , verder niet te moeilijk denken en net zo vissen als je in nederland doet ,eerste dag en nacht ff van alles proberen , popup , boillie ,etc en dan kijken wat aanslaat , mijn ervaring is als je op grosley langer als 4 uur geen aanbeet krijgt moet je iets anders gaan proberen ..

voer vooral in het begin niet te veel , wacht eerst ff af wat er gebeurt , en mocht je tegen de bosrand aan gaan zet de baitrunner goed strak , 2 piepen is hengel pakken ,als ie kan weg lopen gaat ie de takken in en ben je alles kwijt , als je er echt strak tegen aan ligt , wij vaarden de voerboor er gewoon in , mooi plekkie op zoeken ..

pffff ga maar stoppen want ik ratel maar door haha

greetz
tiennes  
#8 Gepost : woensdag 13 maart 2013 20:33:53(UTC)
tiennes


10 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 95
Nederland

Zit al een tijdje er over mee te lezen.

Ik ga 07-05 naar grosly stek 10.

Welken bollen hadden jullie in gebruikt of ingedachten.(Smaak)
Fillemar  
#9 Gepost : woensdag 13 maart 2013 21:03:07(UTC)
Fillemar


5 ponder

Lid sinds: 24-12-2012(UTC)
Berichten: 15

Wij gaan de eerste week van mei naar stek zeven. iemand ervaring op die stek? Ik vermoed tegen het eiland aan vissen?
rik503  
#10 Gepost : donderdag 14 maart 2013 09:21:56(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

hai tiennes en fillemar

qua aas zou ik zowiezo 2 soorten meenemen , fruit en vis ,15 en 20 mm , ik heb vorig jaar gevist met 15 mm met een nep maisje erop , daar ving ik ze ook op , en een zakkie pellets ( grote ) of vismeelboillies voor de steuren , ikzelf ben helemaal hooked aan de pineapple , meestal van kgb baits ,en de robin red , iets duurder maar een top boillie , grosley zelf heeft ook een goede bol , de grosley special , proline bol , ik meen 45 euro voor 5 kilo ,,,,ik zelf ben GEEN voorstander van hennep ik verband met de brasems , niks is zo irritant als brasem op je stek , meestal koop ik wel hennep maar die voer ik in 1 keer weg op een plek buiten mijn stek , hopende dat alle brasem daar heen trekt ( indien nodig dan ) tijgernoten op grosley kosten ook weinig en kan zeeeeer effectief zijn

stek 7 is een van de vind ik moeilijkste stekken samen met stek 3( vind ik dan he )wil je niet afschrikken lol , actief vissen en de vis opzoeken , ja idd recht vooruit naar het eiland , en misschien 1 op het wijd ,

gr
Ruud & Sander  
#11 Gepost : donderdag 14 maart 2013 12:57:48(UTC)
Ruud & Sander


10 ponder

Lid sinds: 11-12-2012(UTC)
Berichten: 70

Beste Rik503,

Dit vinden we geweldig om te lezen. Zoveel informatie waar we iets mee kunnen, daar zijn wij heel blij mee.
Omdat het onze 1e keer is zijn wij zoveel mogelijk info aan het verzamelen, want we willen niet blanken daar natuurlijk.
Hier in Nederland is het al vervelend, maar daar mag dat absoluut niet gebeuren.
Wij zullen daar ook zo gaan vissen als hier in Nederland, want onze ervaring is nog pril, maar komen steeds een stap verder.
Wat wij gelezen hebben van Lodewijk ( werkt bij Grosley ) is inderdaad de bosrand en de kom. Het Eiland is een super mooie plek.
Naast ons is tot nu toe nog niet geboekt, dus zullen we 2 hengels naar het eiland varen, 2 langs de bosrand, 1 in het midden ( steur ) en 1 in de kom. Daar zullen we mee gaan beginnen. Mocht het niks worden zo dan gaan we andere dingen proberen.
Laten we duimen op goed weer en de wind de goede kant op ( wind op de kant is vis in de hand ).
Op dit moment zijn we diverse spullen aan het verzamelen en uitzoeken.
Van het weekend zullen we weer diverse onderlijnen gaan knopen.

Rik503, enorm bedankt voor de informatie.
Mocht er nog wat te binnen schieten, dit horen wij dan graag natuurlijk.

Nogmaals bedankt.

Gr. Ruud & Sander
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer!
Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer.
rik503  
#12 Gepost : donderdag 14 maart 2013 16:42:18(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

hai ruud en sander

wind in de kom wil ook niet alles zeggen hoor , ook verscheidene keren gehad , en dan zijn de beten ook minder , maar zal er ongetwijfeld aan mee helpen , wat echt belangrijk is zijn je onderlijnen , besteed daar ff goed aandacht aan , goed materiaal gebruiken ( vooral de korde wide gape maat 4 of de nash fang hooks ) en zorgen dat de onderlijn mooi op de grond ligt desnoods met putty of een heeeeel klein loodje , en natuurlijk de shot on the hook gebruiken , mocht je niet weten wat het is leg ik het wel uit ,
de eerste keer dat ik op grosley zat heb ik 13 runs gehad en geen 1 vis opde kant gekregen ,was zwaar gefrustreerd dat begrijp je,, simpel weg omdat mijn onderlijnen niet in orde waren.. die heb ik de tweede keer veranderd nadat ik veel info had vergaard en toen begon het feest , toen pakte ik ze wel , ,,,,redenen waren verkeerde haken , te lange onderlijnen etc , nu weet ik hoe ik ze maken moet ,het jammere van frankrijk en een heleboel vissers is omdat het toch wel wat centjes kost en het niet naast de deur ligt een heleboel mensen na de eerste keer om allerelei redenen afhaken , weinig gevangen , slecht weer etc ,dit is zoooo jammer omdat het ook in nederland slecht kan gaan , vaak boeken mensen ook te kort , gaan een weekendje , en dan loopt de eerste paar dagen de voerstek niet , en als ie dan gaat lopen moeten ze naar huis snap je , geduldig zijn en volhouden is de clou , en veel dingen veranderen als het niet loopt , probeer maar van alles uit , als je tekst en uitleg wilt over de onderlijnen en zo , en de shot on the hook hoor ik het wel , stuur ik wel ff een fototje of zow..

ow ja , en let erop , en dit is leuk , de aanbeet van een steur lijkt op die van een brasem , kan zo maar 5 min een paar piepen geven , en dan vertrekt je lijn ineens in een snelheid van de thalys het water in , gaat snoei hard lol , dus denk niet te gauw van , pff weer een brasem haha,

ben erg benieuwd wat jullie gaan presteren

gr eric,
Tim Eelsing  
#13 Gepost : donderdag 14 maart 2013 19:29:56(UTC)
Tim Eelsing


10 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 83

Bedankjes: 1 keer
Hee rik,

Kijk hier heb je tenminste wat aan. Ik zit met mijn vismaat van 30-4 tot 4-5 op stek 17. We gaan voor een korte periode omdat we eingelijk telang hadden gewacht met boeken en dus op het laatste moment alleen nog deze optie hadden. Met deze informatie komen we al ergens en zal ook zeker mijn bevindingen delen.

GroetLike

ps nog een ijmuidenaar Like

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 maart 2013 19:32:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

tiennes  
#14 Gepost : donderdag 14 maart 2013 20:43:24(UTC)
tiennes


10 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 95
Nederland

bedankt rik503 voor je uitlegTik 'm aan!
Lodewijk  
#15 Gepost : donderdag 14 maart 2013 20:47:37(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
allemaal rik de schuld geven he als jullie blanken........ hehe
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
tiennes  
#16 Gepost : donderdag 14 maart 2013 21:15:45(UTC)
tiennes


10 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 95
Nederland

Lodewijk schreef:
allemaal rik de schuld geven he als jullie blanken........ hehe


Heb gelezen dat jij er ook ben dus kom ik ook wel even naar jouw toe hahah

vraagje aan jouw:

Als ik naar het eiland ga vissen heb ik dan geen last van de stek (12)naast mij??????

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 maart 2013 21:16:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#17 Gepost : donderdag 14 maart 2013 21:24:21(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
stek 12 is nooit geboekt eigenlijk......
we houden die aan als stek als je met 3 man op 10 of op 13 wil zitten.
mocht het in jouw geval zijn dat er iemand zit dan kan er altijd bekeken worden of die gaat verhuzen
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
tiennes  
#18 Gepost : donderdag 14 maart 2013 21:38:02(UTC)
tiennes


10 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 95
Nederland

oke gunstigggg.

Ik had de stek foto,s bekeken en dag dit is niet goed hahah zo dicht bij elkaar.
Wij gaan 07-05-2013 tot 11-05.
rik503  
#19 Gepost : donderdag 14 maart 2013 22:44:52(UTC)
rik503


5 ponder

Lid sinds: 9-3-2013(UTC)
Berichten: 42

Ow jee lodewijk. Wat haal ik me op de nek lol.
En tim.... das toevallig.. als je een keer wilt afspreken of zow schiet ik wel ff aan hoor..pm me maar indien je dat wilt... praat makkelijker als op de chat

GR
Ruud & Sander  
#20 Gepost : vrijdag 15 maart 2013 09:58:41(UTC)
Ruud & Sander


10 ponder

Lid sinds: 11-12-2012(UTC)
Berichten: 70

Ja Rik, we zullen jou gaan aankijken hoor hahaha.
nee hoor, zijn super blij met de info die we tot nu toe hebben gekregen van je.
en als we het daar niet meer weten schieten we onze Lodewijk aan.

Lodewijk, hoe is het daar op dit moment, wort er al gevist en gevangen?
wij moeten nog eventjes 5 weekjes wachten pppffff.

gr.
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer!
Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
13 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.