logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
pduivenb  
#1 Gepost : zondag 17 maart 2013 13:11:16(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Weet niet of het hier thuis hoort maar leek mij de meest logische plek.

Sinds een jaar in het bezit van een mooie SCEN boot. Heb hem tweedehand gekocht inclusief fishfinder. Helaas begon de Fishfinder in de loop van het jaar kuren te krijgen. Kan gebeuren natuurlijk. Aangezien de boot ook een onderhoudsbeurt nodig had naar Quartel gegaan, de bouwer van deze boot. Aangegeven dat ik graag een onderhoudsbeurt wilde en dat de fishfinder nagekeken moest worden. Ontvanger deed het wel maar er werd geen signaal ontvangen als de boot in het water lag. Dus bodem verloop en diepte waren niet zichtbaar.

Afine, een week later krijg ik telefoon dat de boot klaar is en kan hem komen halen. Alles doet het! Daar aangekomen wordt aangegeven dat er helemaal niets mis was met de finder en dat ie goed werkt. Hmm, dat is raar. De beste man aangegeven dat ik hem toch even in de buurt wil testen in zwollen. Naar een water gegaan, boot te water en... helaas nog steeds hetzelfde euvel. Ook ziet mijn maat ineens dat de boot flinke schade heeft. achter en voor is de rand van de boot gebarste. Het lijkt erop alsof ie tussen een bankschroef gezeten heeft ofzo. Wij terug naar de winkel.

Daar aangekomen direct onze constateringen aangegeven. De man reageert dat het niet netjes is en dat de fishfinder dan eigenlijk onder garantie gerepareerd moet worden. De kap van de boot zal dan wel tijdens transport gebeurt zijn waarschijnlijk maar daar kan hij verder niets over zeggen. Hij stuurt de boot weer terug naar Pijnacker. Balen dus! En de fishfinder die het niet doet en we leveren een hele boot in en krijgen een kapotte terug.

Weer een week later een belletje uit Pijnacker. Er wordt mij medegedeeld dat het niet bekent was dat de fishfinder het niet deed. Communicatie storing wordt aangegeven en zal zeker niet onder garantie gerepareerd worden. Nieuw eitje inbouwen zal 260 euro gaan kosten. De kap die stuk is wordt aangegeven dat die al stuk was! Nu breekt werkelijk mijn klomp. Hier snap ik niets meer van. Hij kan hem lijmen voor me geeft ie aan!? Ik wordt lichtelijk geïrriteerd. Ik geef de meneer aan dat ten eerste het duidelijk was wat er met de fishfinder aan de hand was maar dat ze hem gewoon niet getest hebben zoals ik gevraagd had. En de kap was zeker niet stuk toen ik hem inleverde. Aangegeven dat ik de eerst komende zaterdag naar Pijnacker kwam om dit te bespreken.

In Pijnacker werd het nog mooier. Meneer die ik gesproken had en er zou zijn was er niet. De eigenaar wel. Die bleef bij zijn verhaal en hij zou zeker niets vergoeden. En heel eerlijk ik kon hierbij niet rustig meer rustig blijven. Nieuw eitje 260 en nieuwe kap 150!! Na een fikse discussie kwam meneer met een voorstel om alles bij elkaar voor 260 euro te repareren. Aangezien de fishfinder sowieso als stuk was leek me dit op zich een nette oplossing. Zo gezegd zo gedaan.

Een paar weken later krijg ik het telefoontje dat de boot klaar is en getest. Hij zal de eerste komende zaterdag weer in zwolle opgehaald kunnen worden. Eindelijk de boot dan klaar dacht ik. Zaterdag richting zwolle en ja hoor daar stond ie. Mooie nieuwe kap erop en alles leek in orde. Nog wel even aangeven dat ik weer even wilde proef varen om de fishfinder te testen. Zo gezegd zo gedaan. Boot uit zijn draagtas en... huh? 1 van de klepjes van de voerbakjes zit verkeerd om. En.... het klepje waar die goed zit, zit bij nader inzien een grote diep kras in, goed beschadigd dus. G%$*(*me. Toch te water en varen maar. En ja hoor de fishfinder lijkt weer te werken. Boot snel uit het water en weer terug naar de winkel. Man kijkt al verschrikt en leg hem uit wat er aan de hand is. Boot moet dus weer terug. krijg ondertussen ook allerlij smoesjes en redenen dat hij er niets aan kan doen en dat zijn werkgever het maar moet oplossen. Leg hem uit dat ik zometeen al voor de 5 maal richting quartel rij (4 maal zwolle en 1 maal Pijnacker) voor een onderhoudsbeurt! Dit gaat ook qua brandstof aardig inde papieren lopen zo en geef aan dat het me redelijk lijkt dat ik hierin een tegemoetkoming krijg. De man zelf lijkt begrip vol maar blijft ook aangeven dat hij hier niets in kan betekenen, hij is alleen maar doorgeefluik. Hij geeft wel aan dat hij contact met zijn werkgever gaat opnemen hierover en me na het weekend zal bellen over wat te doen.

Maandag, dinsdag, woensdag, niets gehoord. Donderdag zelf maar bellen naar zwolle. Meneer neemt op en ik vraag hem waarom ik nog niets gehoord heb. Wordt verontwaardigd gereageerd dat hij niet weet waarom hij me zou terugbellen. Ik hoop dat jullie je kunnen voorstellen hoe ik me toen voelde en dat ik het niet echt meer op kon brengen om aardig te blijven. Meneer gaf aan het ook zat te zijn en dat ik het maar met zijn werkgever moest regelen maar die was helaas op vakantie. Boot was wel weer richting Pijnacker. Hier zit ik dus nog steeds op te wachten

Dit is mijn eerste SCEN boot en moet eerlijk zeggen dat ik qua boot erg tevreden ben. Dit is echter ook de eerste keer dat ik in contact kom met Quartel en de manier waarop zij met jou spullen omgaan, en met hun klanten omgaan vind ik ronduit teleurstellend. Voor mij een reden oom NOOIT meer een boot te kopen van Quartel. Mocht je het zelf toch doen of hem je er momenteel 1 neem dan deze tip van me aan om ter plekke foto ‘s van je boot je nemen als je hem inlevert en laat ook op de bon zetten dat ie schade vrij is ingeleverd. Dit blijkt nodig te zijn. Kijk ook uit met de bonnen die uitgeschreven worden. Pijnacker gaat er vanuit dat je altijd een bon zelf houd maar in Zwollen is dat niet zo. De kopie raak je daar kwijt. Wel wordt er een kopei in zwolle gemaakt die in een map gaat. Maar ja, mijn eerste bon is dus wel geheel weg door deze wisseltruc.

Zo, dat is eruit!

Bewerkt door de gebruiker zondag 17 maart 2013 13:15:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : zondag 17 maart 2013 13:18:11(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
voorheen toen sjon er nog zat was het perfect geregeld daar. ( kwam er vaak omdat ik een bestuurbare auto had op nitro )
ik geloof dat het sinds die tijd bergafwaards gaat met die toko.
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ronalddehoog  
#3 Gepost : zondag 17 maart 2013 14:50:07(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Mijn zwager heeft ook een voerboot, wel een die daar niet vandaan komt. Maar hij ging daar ook voor onderhoud heen. Heeft ook een paar keer terug moeten gaan, maar die kosten waren niet zo verschikkelijk groot. Hij is er opzich wel tevreden over.
Voer geen oorlog, voer de vissen.
pduivenb  
#4 Gepost : zondag 17 maart 2013 15:37:10(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Kosten van een onderhoudsbeurt zijn inderdaad niet zo groot, 40 euro. Maar gaat me meer om de de gang van zaken van dit bedrijf.

Bewerkt door de gebruiker zondag 17 maart 2013 15:46:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

pduivenb  
#5 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 16:09:05(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Nu bijna weer twee weken verder en nog niets gehoord van Quartel zelf. Ze blijven zichtzelf overtreffen. Fouten maken kan iedereen maar dit is meer een manier van werken die deze firma hanteert en mij bevalt die niet zo. Hoe moeilijk kan het nu zijn om je klant op de hoogte houden zoals je zelf beloofd te doen?

Ik ga er nu zelf maar weer eens achteraan bellen.
Erwin Krijgsman  
#6 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 18:13:14(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Zal je het hele verhaal besparen (ging trouwens ook over een voerboot)... maar 15 jaar geleden was het al een drama bedrijf en eigenlijk onvoorstelbaar dat ze nog bestaan!

Mvg ErwinAngel
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
jannes  
#7 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 21:47:09(UTC)
jannes


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 425

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Me maat en ik hebben rond 2001 geloof ik daar als een van de eerste het nieuwe model gekocht met alles erop en eraan en hebben ook alleen maar gezeik gehad met de diepte meter, fishfinder, afstandbediening en noem maar op, tientallen keren terug geweest. Ik geloof dat we toen voor die boot 1800 euro moesten neertellen en na al die jaren is hij nog niet naar tevredenheid.
pduivenb  
#8 Gepost : maandag 25 maart 2013 21:59:20(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Zaterdag dan eindelijk de boot mee naar huis kunnen nemen. Alles zit er nu op en aan en ook og op de juiste manier en onbeschadigd. Bij aankomst begon de meneer achter de balie direct met het feit dat hij contact had gehad met het hoofdfiliaal en dat ik een tegemoedkoming zou krijgen. Op de vraag wat dat dan inhield moest hij het antwoord schuldig blijven helaas. Ik heb mijn gegevens achter moeten laten incl rekening nummer. Ik ben heel benieuwd wat hier dus het resultaat van gaat zijn.

Ik woon in amersfoort en ben 4 maal naar zwolle gereden en 1 maal naar pijnacker voor dit geintje.

Zou er dan toch nog een positieve draai aan dit avontuur gegeven kunnen worden? Spannend!
pduivenb  
#9 Gepost : woensdag 3 april 2013 18:29:24(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Afgelopen weekend wezen vissen met de boot en dat was ook het eerste moment om de boot uitvoerig te testen. Helaas kwam de boot, en met name de fishfinder, niet positief uit deze test.

Bij het gebruik van de fishfinder treden nu twee problemen op. De eerste is dat tijdens het varen niet de juiste diepte wordt aangegeven. Tuurlijk is dit tijdens het varen niet altijd even secuur maar op een diepte van 10 meter aangeven dat de diepte schommelt tussen de 1,5 en 3 meter is wel erg onnaukeurig lijkt me. Ook zie je tijdens het varen geen bodem structuur maar lijkt het alsof je constant over wier ofzo vaart, dus strepen. Als je stil ligt lijkt hij wel de juiste diepte en bodem structuur aan te geven. In ondiep water merk je dit bijna niet. Daarom heb ik dat waarschijnlijk tijdens het ophalen zelf niet gemerkt. De strepen zag ik toen aan voor wier.
Tweede probleem is het bereik. Na 40, hooguit 50 meter valt het bereik weg en doet de finder niets meer. Om er zeker van te zijn dat het niet aan de instellingen ligt hebben we alles uitvoerig getest en zijn denk ik alle instellingen wel aan bod gekomen.

Er zat dus helaas niets anders op om voor de 6 maal richting Quartel af te reizen. Deze keer maar direct naar Pijnacker aangezien daar de eigenaar vaak aanwezig is. Nu ook deze maal. Daar uitgelegt wat er aan de hand was en zelf aangegeven dat ik er een beetje moedeloos van aan het worden was. Ook aangegeven dat ik eigenlijk geen eens meer zin had om boos te worden maar graag wilde dat dit werd opgelost. Heb me daar hardop afgevraagd of er eigenlijk wel getest werd. De eerste keer is dat namelijk ook niet gebeurt en nu lijkt het ook niet zo. De man gaf echter aan dat dat wel gedaan werd en dat ze ook het bereik van 200 meter testen. Op mijn verzoek om dan samen naar buiten te gaan om te testen werd aangegeven dat hij me wel geloofde en dat dat niet hoefde. Hij zou er naar gaan kijken. Werd wel al tussen neus en lippen door aangegeven dat moest worden uitgesloten dat het aan de ontvanger lag. Voel de bui al een beetje hangen.
Volgende week maandag zouden ze kunnen beginnen en dan zou ie misschien donderdag klaar kunnen zijn. Hij bood hierbij aan om de boot direct bij mij thuis af te leveren, wat opzicht natuurlijk een vriendelijke gebaar is. Ook zou ik telefonisch op de hoogte worden gehouden.

Naast dit feit ben ik nog terug gekomen op het verhaal van de missende bon (van de eerste keer had ik hem niet). Ik heb meneer uitgelegd dat ik nu snapte waarom ik de bon niet krijg omdat in zwolle een andere (opzich logische) werkwijze wordt gehanteerd. De eerste keer echter was de bedrijfsleider ziek en zijn vervanger hanteerde niet dezelfde werkwijze. Hier achtergekomen na de man in zwolle te hebben gevraagd hoe het nu kan dat ik geen bon gekregen had de eerste keer. De eigenaar pakte hierop direct de telefoon om contact te zoeken met zwolle om na te gaan of dit het geval was. Met stomheid geslagen kreeg ik te horen dat de werkwijze in beide filialen hetzelfde is. Mijn verhaal klopte dus niet werd aangegeven. Ik wordt dement denk ik. Dit is de tweede maal dat ik tussen de regels door voor leugenaar wordt uitgemaakt. Laat ik het er maar op houden dat dit erg vervelend is.

Tijdens het gesprek met zwolle werd de eigenaar ook gewezen op het feit dat ik dit topic geopend had. Na het gesprek gaf deze aan dat dit het laagste is wat je als klant kan doen. Dit omdat Quartel zich niet zou kunnen verweren. Ik heb hierop aangegeven dat ik het er niet mee eens ben en dat als hij zich geroepen voelt vrij is om te reageren en dan zijn kant van het verhaal kan doen. Daarnaast heb ik ook aangegeven dat een topic als dit openen niet zomaar gebeurt. Heb gevraagd of hij zich kon voorstellen hoe frustrerend het is voor mij als klant. Afspraken die niet nagekomen worden, onderzoek wat niet plaats vind maar wel wordt gezegd dat het heeft plaatsgevonden, boot na reparatie verkeerd in elkaar gezet, onenigheid over boot die kapot terug komt, totaal niet op de hoogte worden gehouden terwijl dit wel wordt afgesproken en nu voor de 6de keer op pad met de boot en bijna 3 maanden de boot kwijt!
Daarnaast is ruim anderhalve week geleden aangegeven dat ik een tegemoedkoming kon verwachten (heb ik gelukkig op papier) binnen een week maar ook hier is nog geen spoor van te bekennen. De reactie van Quartel op dit alles was koeltjes en ik kreeg niet erg de indruk dat ik werd begrepen. Ook werd me aangegeven dat ik nogal opvliegerig was/kon zijn. En ja dat laatste klopte tijdens 1 bezoek en 1 telefoongesprek maar helaas was dat niet voor niets. Dit bezoek had ik me voorgenomen niet boos te worden en dat is gelukt. Al heb ik wel geprobeerd duidelijk te zijn. Krijg meer het gevoel dat ik een zeurende klant ben en me totaal onterecht druk maak.

Ik denk dat in dat laatste ook de rode draad van deze kwestie zit. Je voelt je niet gehoord bij dit bedrijf als klant.

Maar laten we hopen dat de boot eind volgende week terugkomt en nu wel helemaal goed werkt. Daarnaast zou het mooi zijn als er nog een gebaar komt vanuit Quartel om het leed te verzachten zoals eerder is aangegeven. Ik probeer positief te blijven maar ben tot nu toe alleen nog maar teleurgesteld hierin. Maar ook ik houd van verrassingen.....

To be continued......
Sander Bierglas  
#10 Gepost : woensdag 3 april 2013 21:30:21(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Tjonge jonge, wat een verhaal zeg! Ik heb respect ervoor dat je op die ene keer na zo rustig bent gebleven. Ik zou hem bij ritje 2 of 3 al beloofd hebben dat als ik nog een keer terug moest komen dat de zaak een gratis verbouwing stond te wachten.

Nondejus!
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
pduivenb  
#11 Gepost : woensdag 3 april 2013 21:53:18(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Dank je Sander. Boos worden lost in dit geval niet heel veel op. Alles wat je aangeeft wordt nog sneller weerlegt of heeft nooit plaatsgevonden. Het is nu gewoon hopen op een eind goed al goed.
Sander Bierglas  
#12 Gepost : woensdag 3 april 2013 22:02:52(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Daar heb je gelijk in lost niks op, maar op sommige momenten speelt bij mij meestal mijn verstand minder mee dan zou moeten.

Ik hoop in ieder geval op een goeie afloop voor je.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
wil wil wel  
#13 Gepost : woensdag 3 april 2013 23:15:48(UTC)
wil wil wel


10 ponder

Lid sinds: 4-4-2012(UTC)
Berichten: 78

Knap dat je zo reageer in zwolle geloof dat ik hem over de tafel had getrokken wat een schande van zn bedrijf
Groot of klein elke karper telt
Ancoes  
#14 Gepost : woensdag 3 april 2013 23:41:11(UTC)
Ancoes


15 ponder

Lid sinds: 31-1-2013(UTC)
Berichten: 107
Man
Nederland

Bedankjes: 9 keer
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Heb je toevallig een Blackberry als mobiel? Storen als gekken op je fishfinder!
hugovg  
#15 Gepost : donderdag 4 april 2013 00:08:37(UTC)
hugovg


10 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 82

bizar! zoals je al zei een foutje moet kunnen maar dit is wel echt te gek voor qporden.
keep fishing! dat is het motto
jannes  
#16 Gepost : donderdag 4 april 2013 00:24:16(UTC)
jannes


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 425

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb geen Blackberry, mijn boot vaart goed, maar de extra's op deze boot zijn echt kut was gewoon weggegooid geld.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 april 2013 00:25:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Foosco  
#17 Gepost : donderdag 4 april 2013 08:19:36(UTC)
Foosco


5 ponder

Lid sinds: 18-8-2012(UTC)
Berichten: 29

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hmm, heb als extra's erop laten zetten ;
de FF , werkt prima (afstand echter nog nooit getest, maar denk een 100 meter red ik wel)
het schermpje van de FF op m'n handzender laten zetten, werkt prima en handig !,
de nieuwere antenne met bajonet sluiting op de ontvanger, de oude brak regelmatig.

Elke voerboot heeft zo zijn nadelen, deze was toendertijd voor mij de minst slechte Breede lach
pduivenb  
#18 Gepost : donderdag 4 april 2013 12:53:17(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Ik ben niet in het bezit van een blackberry. Daar komt bij dat de vorige het altijd gewoon goed gedaan heeft tot die stuk ging natuurlijk ;-) Alleen ga je in dit geval bijna twijfelen of die wel echt stuk is....

Hij stoort ook niet altijd. Alleen tijdens het varen. Dan geeft ie veel verticale strepen en een grote afwijking van de diepte. Daarnaast is het bereik minimaal (max 50 meter). Deze finder moet 200 meter aankunnen en daar worden ze ook op getest volgens Quartel.

Wat is overigens een FF?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 4 april 2013 12:54:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sander Bierglas  
#19 Gepost : donderdag 4 april 2013 13:23:26(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

FishFinder denk ik.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
pduivenb  
#20 Gepost : donderdag 4 april 2013 13:26:51(UTC)
pduivenb


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 83

Ik was er al bang voor maar wat zijn dan de extra's die erop zijn gezet?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.