logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
aaronskie  
#1 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 18:37:13(UTC)
aaronskie


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2013(UTC)
Berichten: 16

weet er iemand goede boeken over karpervissen?
geduld is een mooie zaak...
Sponsor
big carp  
#2 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 18:44:48(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
alle karperboeken zijn goed zolan je er uit leert
en het gaat over vissen en nog wel op karper kan nie slecht zijn e tog
ronald308  
#3 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 18:59:41(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Of maak je lid van een magazine.De karper,Spiegel,Karperwereld.Dat is altijd prijs staat genoeg bruikbare informatie in.Maar volgens mij doet de jeugd daar niet meer aan
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Henk Haarlem  
#4 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 19:03:15(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
aaronskie schreef:
weet er iemand goede boeken over karpervissen?


De dunne lijn van Luc de Baets

Voor mij de Karper bijbel

http://www.dedunnelijn.be/
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
mike.l  
#5 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 19:31:50(UTC)
mike.l


15 ponder

Lid sinds: 5-7-2010(UTC)
Berichten: 156

Voor mij ook de "dunne lijn ".
ronald308  
#6 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 19:43:36(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Voor mij ook de dunne lijn.Maar magazines hebben ook mijn voorkeur
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
leen  
#7 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 19:44:59(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
aaronskie schreef:
weet er iemand goede boeken over karpervissen?


"In de val gelokt" van Leon Hoogendijk (vooral pagina 11 tm 32 ; dit n.a.v. je (handpalm)vraag onlangs.

Die van Luc de Baets dunne lijn) vind ik zelf minder prettig om te lezen.
Andere leuke zijn Woord van zwijgen deel I en II (humor ook) van Kwint en Hakkert.

Verder heb ik met veel plezier Spiegelbeeld van Vogel en Koops gelezen.

Naar mijn idee heeft alles wel wat, maar het gevaar zit 'm in het 1op1 toepassen van hetgeen geschreven is. Maar dat terzijde.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 maart 2013 19:47:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

nippie  
#8 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 19:59:42(UTC)
nippie


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2011(UTC)
Berichten: 115

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Met de dunne lijn daar kom je zeker stappen verder mee
Ik in ieder geval wel. Heb het wel een paar keer moeten lezen maar dat neem ik voor lief
Vissen leer je door veel te vissen
David v. Z  
#9 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 20:28:56(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
ronald308 schreef:
Of maak je lid van een magazine.De karper,Spiegel,Karperwereld.Dat is altijd prijs staat genoeg bruikbare informatie in.Maar volgens mij doet de jeugd daar niet meer aan


Ik doe er in ieder geval wel aan, heb een abbonoment op de spiegel en nu dus ook op de monkey climber en een abbonoment op de karper gehad.
gooi je problemen uit, vang je dromen.
leen  
#10 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 20:45:52(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
ronald308 schreef:
Of maak je lid van een magazine.De karper,Spiegel,Karperwereld.Dat is altijd prijs staat genoeg bruikbare informatie in.Maar volgens mij doet de jeugd daar niet meer aan


Voor de kosten van een paar tijdschriften (kosten in de winkel al gauw ~ €9 per stuk, maar op jaarbasis/abonnement is dit vaak zo'n € 10 goedkoper) koop je al een goed boek (waar geen reclame in staat). Zeker 2e hands, en daar is veel van ( kijk bv eens op www.marktplaats.nl of http://www.visboeken.nl/ )

Heb zelf een abonnement op De Karperwereld, maar dat is vaak niet meer dan leuke verhalen lezen van een karpervisser en om de paar bladzijde een loeier van een advertentie. Maar echt iets wijzer wordt je er, naar mijn mening, vaak niet van (gewoon lectuur voor bij een bak koffie). Dit, vaak, in tegenstelling tot boeken die hier eerder genoemd zijn.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 maart 2013 20:47:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leen  
#11 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 20:48:25(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
nippie schreef:
Met de dunne lijn daar kom je zeker stappen verder mee
Ik in ieder geval wel. Heb het wel een paar keer moeten lezen maar dat neem ik voor lief


Hmmm.. dan zal ik het nog eens moeten proberen als dat zo is ('k raak elke keer de draad kwijt en vond het erg hak op de tak).
Maar wellicht moet ik het weer eens een kans geven.

Dank voor de (lees)tip :-)
DioR  
#12 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 21:05:02(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Spiegelbeeld van Piet Vogel en Koen Koops zijn wel redelijk leerzaam en staat vol leuke verhalen.

Maar niemand hier die boeken van Alijn Danau heeft? Ik vind dat erg leuke boeken mbt zijn verhalen.

In elk boek staan wel nuttige tips. Maar zorg wel dat de tips die je uit de boeken haalt ook voor jou visserij/water van toepassing zijn. Zo kan je bijvoorbeeld heel leuk lezen over succes met een snowman presentatie van een 24mm boilie met een 20mm popup. Maar als je op een water zit waar de grootste vis tegen de 15kg aan loopt, maak je denk ik niet veel kans.
Even voor de duidelijkheid, dat voorbeeld ben ik nog nergens tegengekomen en is zomaar een overdreven weergave van wat ik bedoel. Misschien tracht je het in lectuur over meerval tegen te komen. Maar daar heb ik geen kaas van gegeten.
nippie  
#13 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 21:51:36(UTC)
nippie


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2011(UTC)
Berichten: 115

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik heb net 3 boeken van aflijn dunau gekocht op de beurs en jaja met handtekening van hem zelf maar ik moet er nog ff serieus aan beginnen. alleen nog maar een beetje door gebladerd
Vissen leer je door veel te vissen
L.hattke  
#14 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 22:06:58(UTC)
L.hattke


10 ponder

Lid sinds: 6-3-2013(UTC)
Berichten: 71

Bedankjes: 1 keer
ik ben nu al een tijdje lid van het karper magazine en daar staat in iedere uitgave wel bruikbare en goeie info in.
it's not just fishing........it's a way of LIfe...
ronald308  
#15 Gepost : dinsdag 19 maart 2013 23:59:29(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
leen schreef:
ronald308 schreef:
Of maak je lid van een magazine.De karper,Spiegel,Karperwereld.Dat is altijd prijs staat genoeg bruikbare informatie in.Maar volgens mij doet de jeugd daar niet meer aan


Voor de kosten van een paar tijdschriften (kosten in de winkel al gauw ~ €9 per stuk, maar op jaarbasis/abonnement is dit vaak zo'n € 10 goedkoper) koop je al een goed boek (waar geen reclame in staat). Zeker 2e hands, en daar is veel van ( kijk bv eens op www.marktplaats.nl of http://www.visboeken.nl/ )

Heb zelf een abonnement op De Karperwereld, maar dat is vaak niet meer dan leuke verhalen lezen van een karpervisser en om de paar bladzijde een loeier van een advertentie. Maar echt iets wijzer wordt je er, naar mijn mening, vaak niet van (gewoon lectuur voor bij een bak koffie). Dit, vaak, in tegenstelling tot boeken die hier eerder genoemd zijn.

Sommige boeken kun je veel uit leren.Met name de dunne lijn,Heb hem wel 5x uitgelzen een prachtboek.Maar boeken blijven stilstaan in de tijd hoewel dat niet altijd slecht hoeft te zijnTja .Ik vind bladen altijd wel leuk om te lezen, en het blijft vernieuwend. Ben zelf geaboneerd op de Karper trouwens wat ik een zeer intresant blad vind trouwens
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
aaronskie  
#16 Gepost : woensdag 20 maart 2013 13:55:03(UTC)
aaronskie


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2013(UTC)
Berichten: 16

iedereen bedankt voor de info
geduld is een mooie zaak...
timvanzanten  
#17 Gepost : woensdag 20 maart 2013 17:12:31(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Alijn Danau staat bij stipt op nummer 1. Een ongekende schrijfstijl! De dunne Lijn is natuurlijk de ongeschreven karperbijbel maar ook De Karper Voorbij van Joris Weitjens staat bij mij hoog op de conto. Voor de humor raad ik trouwens Duur betaald aan van Rolf Bouman.
johanv  
#18 Gepost : vrijdag 22 maart 2013 09:08:26(UTC)
johanv


5 ponder

Lid sinds: 24-8-2012(UTC)
Berichten: 34

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
De Karper Voorbij (Joris Weitjens), Karperblues (Alijn Danau) en natuurlijk Het grote karperboek (Rini Groothuis). Deze boeken zijn leuk geschreven met veel mooie verhalen!
wil wil wel  
#19 Gepost : woensdag 3 april 2013 23:42:13(UTC)
wil wil wel


10 ponder

Lid sinds: 4-4-2012(UTC)
Berichten: 78

Leg er eeb beetje aan of je een leer boek zoek of verhalen boek
Groot of klein elke karper telt
Sander Bierglas  
#20 Gepost : donderdag 4 april 2013 00:09:53(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

leen schreef:
ronald308 schreef:
Of maak je lid van een magazine.De karper,Spiegel,Karperwereld.Dat is altijd prijs staat genoeg bruikbare informatie in.Maar volgens mij doet de jeugd daar niet meer aan


Voor de kosten van een paar tijdschriften (kosten in de winkel al gauw ~ €9 per stuk, maar op jaarbasis/abonnement is dit vaak zo'n € 10 goedkoper) koop je al een goed boek (waar geen reclame in staat). Zeker 2e hands, en daar is veel van ( kijk bv eens op www.marktplaats.nl of http://www.visboeken.nl/ )

Heb zelf een abonnement op De Karperwereld, maar dat is vaak niet meer dan leuke verhalen lezen van een karpervisser en om de paar bladzijde een loeier van een advertentie. Maar echt iets wijzer wordt je er, naar mijn mening, vaak niet van (gewoon lectuur voor bij een bak koffie). Dit, vaak, in tegenstelling tot boeken die hier eerder genoemd zijn.


Ben ik met je eens Leen, alleen de advertenties storen mij nog niet zozeer. Je kunt in de magazines ook geen verhaal lezen zonder dat diegene er belang bij heeft om er een (aas)merk aan vast te koppelen. (niet alle verhalen hoor maar wel veel).
Als ik het zoveelste verslag van Rainbow lake of Geat Lake zie staan geschreven door iemand van Korda, Pro Line of welke gesponsorde dan ook, dan blader ik lekker door.

Spiegelbeeld heb ik ook met plezier gelezen.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.