logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
san_1998  
#1 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 18:48:44(UTC)
san_1998


5 ponder

Lid sinds: 3-5-2013(UTC)
Berichten: 34

Bedankjes: 1 keer
Beste karpervissers,

Ik wil graag een gemakkelijk rig vissen.
Ik keek wat op internet en vond de "bungee rig' http://www.henkkoster.nl.../PL1675&Locale=nl_BE

Wat is het nu van deze rig?
Op welk soort bodem?
En hoe demonteer je de rig?

Alvast bedankt, groeten Sander
Likegooi je problemen uit, vang je dromenLike
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 19:08:57(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Wil je deze maken? Zo ja, dan is dit een lastige als je het maken van rigs niet zo goed onder de knie hebt.
Say hello to my little friend
san_1998  
#3 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 19:13:18(UTC)
san_1998


5 ponder

Lid sinds: 3-5-2013(UTC)
Berichten: 34

Bedankjes: 1 keer
Beste David,

Het gaat niet echt om het maken.
Ik wil ze zelf ook best kopen, maar het gaat meer wat voor nut heeft het(ondergrond) en hoe demonteer je hem aan je lijn?(inline etc)
En heeft iemand misschien hier goede ervaringen mee?

Groetjes Sander
Likegooi je problemen uit, vang je dromenLike
Mikaël Vandevoorde  
#4 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 19:35:18(UTC)
Mikaël Vandevoorde


15 ponder

Lid sinds: 16-9-2012(UTC)
Berichten: 101

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik ken iemand die ze gebruikt maar dit is omdat hij met gevlochten lijn vist "en het zorgt toch voor klein beetje rek" zegt hij, ik weet niet of het zoveel invloed heeft en denk niet dat het zorgt voor een snelle inhaking.
je kan altijd eens proberen he, voor ondergrond enzo gewoon hetzelfde als met standaard onderlijntje dus niks speciaal
mvgg mikaël
Bjorn Schoemacher  
#5 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 22:33:30(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
De bungee rig is naar mijn mening gewoon de zoveelste desperate poging om een ultieme rig te maken maar die net zo hard weer faalt. Ook is het voor de winkels natuurlijk weer een fijn extraatje wat ze kunnen verkopen. Het elastiek in de rig zorgt ervoor dat de druk op je haakpunt langzaam opgebouwd zal worden. Wat je juist wilt na een aasopname is een korte, directe penetratie van de haak en dat de vis geen kans meer heeft om los te komen. Naar mijn mening heeft de vis bij de bungee rig nog kans om de haak te lossen en inhaking te voorkomen. Een tweede theorie is dat als de Karper het aas opzuigt het elastiek de haak en aas terug trekt uit de bek van de vis. A vraag ik mij af of de Karper krachtig genoeg zuigt om dit voor elkaar te krijgen, dus het aas goed genoeg opnemen EN het elastiek rekken en B vraag ik mij af of je haak tijdens het uitrekken van het elastiek genoeg de tijd en gelegenheid krijgt om naar de juiste richting te draaien en vlees te pakken. Buiten al deze zaken om is het ook nog eens een vrij opvallende en stugge onderlijn wat bij mij de voorkeur niet heeft :-)
ferenc  
#6 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 23:26:09(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
En gelijk heb je. Als de karper een rig uit wil spugen gebeurd dat toch wel. Wat je er ook aan hangt.
Zorg dat de rig goed draait als de karper de onderlijn strak trekt en meer kan je niet doen.
Sander Bierglas  
#7 Gepost : dinsdag 11 juni 2013 23:44:10(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Bjorn Schoemacher schreef:
De bungee rig is naar mijn mening gewoon de zoveelste desperate poging om een ultieme rig te maken maar die net zo hard weer faalt. Ook is het voor de winkels natuurlijk weer een fijn extraatje wat ze kunnen verkopen. Het elastiek in de rig zorgt ervoor dat de druk op je haakpunt langzaam opgebouwd zal worden. Wat je juist wilt na een aasopname is een korte, directe penetratie van de haak en dat de vis geen kans meer heeft om los te komen. Naar mijn mening heeft de vis bij de bungee rig nog kans om de haak te lossen en inhaking te voorkomen. Een tweede theorie is dat als de Karper het aas opzuigt het elastiek de haak en aas terug trekt uit de bek van de vis. A vraag ik mij af of de Karper krachtig genoeg zuigt om dit voor elkaar te krijgen, dus het aas goed genoeg opnemen EN het elastiek rekken en B vraag ik mij af of je haak tijdens het uitrekken van het elastiek genoeg de tijd en gelegenheid krijgt om naar de juiste richting te draaien en vlees te pakken. Buiten al deze zaken om is het ook nog eens een vrij opvallende en stugge onderlijn wat bij mij de voorkeur niet heeft :-)


Dat bedoel ik! Op een gegeven moment zijn de goeie ideeen op en wordt er mijn inziens maar weer een nieuwe "theorie" op losgelaten zodat er weer wat verkocht kan worden.
Ik heb er niks mee, ik hou het liever simpel. Een snel prikkende rig, zoals de claw rig kun je overal inzetten, en dat doe ik dus ook. Afhankelijk van het water, de bodem en de manier van voeren bepalen mij mij de lengte van deze rig, verder blijft alles hetzelfde.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 11 juni 2013 23:49:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
peter servais  
#8 Gepost : woensdag 12 juni 2013 01:08:30(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Gemakkelijk is die bungy rig absoluut niet .
Als je gemakkelijk wilt, kijk dan naar de standaardrig of de KD- rig.
Als je die goed kan knopen dan probeer je een rig die weer wat meer bewerkingen (krimpkous, putty loodjes enz .) met zich meebrengt.
Simpel betekent niet dat je er minder mee vangt namelijk :-)
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
soulbind3  
#9 Gepost : woensdag 12 juni 2013 11:24:49(UTC)
soulbind3


10 ponder

Lid sinds: 9-3-2012(UTC)
Berichten: 83

ik heb deze een tijdje getest maar ving en niet meer door geef mij maar een KD rig of eeen basis rig met een stukje krimpkous


Een dag niet gevist is een dag niet geleefdBlij
DavidT  
#10 Gepost : woensdag 12 juni 2013 17:32:45(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik heb nog een boel reversed combi rigs liggen. Kan je ook kopen voor €2,50 p/st Breede lachd Makkelijk in gebruik en weinig gebruikt door andere vissers.
Say hello to my little friend
Ron van Houtum  
#11 Gepost : woensdag 12 juni 2013 17:52:22(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
of gebruik trigga link van Nash
wel dik materiaal maar is wel elastisch als het nat word
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Tom98  
#12 Gepost : woensdag 12 juni 2013 19:51:30(UTC)
Tom98


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2011(UTC)
Berichten: 153

ik heb zelf nog nooit met een bungee rig gevist, maar het lijkt mij ook dat je een mindere beetregistratie hebt ivm dat de vis het elastiek een heel stuk moet uitrekken totdat deze het lood beweegt of denk ik verkeerd??
Bjorn Schoemacher  
#13 Gepost : donderdag 13 juni 2013 01:25:06(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik heb trouwens laatst wel een interessant artikel gelezen van iemand die een bungee rig maakt maar dan tussen zijn wartel en schuiflood. Hiermee zorgt hij er voor dat de haak goed kan prikken, het lood slechts deels kan schuiven maar toch niet los kan komen d.m.v. kopschudden. Mocht je dan toch perse met elastiek aan de gang willen gaan... ;-)
PatricS  
#14 Gepost : donderdag 13 juni 2013 11:04:45(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Bjorn, bedoel je het cf-systeem Knipoog
PatricS heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
1371111137Nfoto.JPG
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Bjorn Schoemacher  
#15 Gepost : donderdag 13 juni 2013 11:21:41(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Dat is hem inderdaad Patric!
PatricS  
#16 Gepost : donderdag 13 juni 2013 13:01:17(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Staat hier op de mainpage hoe je hem maakt.

KLIK KLIK

Ik heb iets dikker elastiek (kon geen dunnere vinden, en vind dikker beter) En gebruik de Piet Vogel Freefall, deze is dunner.

PS. vang er niet meer om, ook niet minder

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 14 juni 2013 10:22:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
bram1999  
#17 Gepost : donderdag 13 juni 2013 18:43:44(UTC)
bram1999


10 ponder

Lid sinds: 2-2-2013(UTC)
Berichten: 54

ik vindt het zelf een grote afradewr want hij haakt de karper gewoon niet goed omdat hij meegeeft.
het is hetzelfde als met een lange onderlijn vissen hij voelt de haak,paar biepjes en dan los!

afrader
PatricS  
#18 Gepost : vrijdag 14 juni 2013 10:21:26(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Hij haakt wel goed hoor.
Alleen moet je (vind in) de dikkere versie van de het elastiek nemen. Dan heeft hij iets meer weerstand, en icm vlijm scherpe haak is het goed.

Het is ook meer ontworpen om de handige kopsudders toch op de mat te krijgen.

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Bjorn Schoemacher  
#19 Gepost : vrijdag 14 juni 2013 10:47:39(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Mocht je nog niet overtuigd zijn en je soms afvragen waarom je soms wel piepjes krijgt maar geen aanbeten:
Andre  
#20 Gepost : vrijdag 14 juni 2013 12:02:34(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
bram1999 schreef:
ik vindt het zelf een grote afradewr want hij haakt de karper gewoon niet goed omdat hij meegeeft.
het is hetzelfde als met een lange onderlijn vissen hij voelt de haak,paar biepjes en dan los!

afrader


Niet mee eens, ik denk dat er iets anders is wat je niet goed doet in dat geval...Als je m goed knoopt, blijft de haak plakken door het elastiek en kan de vis het lood niet gebruiken om de haak te lossen omdat het elastiek en dus het lood los hoort te schieten bij opname.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.