logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Willem DW  
#21 Gepost : vrijdag 17 augustus 2012 16:59:21(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

hallo allemaal
we hebben weer een sessie achter de rug, sander en ik.
Op een klein maar moeilijk water, waar veel natuurlijk voedsel is.
Om 11u kwamen we aan en kozen we de stekken uit.
Ik legde 1 hengel in een heel klein kommetje in de schaduw, de andere hengel +- 5 meter uit de kant.
Sander viste zijn 2 hengels tegen de kant aan.
Rond 1u kreeg sander een run, die resulteerde in een steur van 8kg. Het is de enigste steur die er rondzwemt.
Toen we onderlijntjes aan het knopen waren, kreeg ik een run op de hengel in het kleine kommetje. De slip stond dicht zodat de vis zich niet kon vastzwemmen. De drill verliep goed en ik kon een mooie schub van 10.5kg landen. Ik gooide mijn hengel in, en voordat ik het wist stond ik daar weer met een kromme stok. De vis voelde log aan en deed niet veel moeite om bij de kant weg te blijven. Een prachtige spiegel kwam boven, ik schatte hem rond de 15kg, maar na het wegen bleek hij 19.2 kg te zijn! Een serieuze verbetering van mijn record, dat eerst op 11.5kg stond. We verschoten allebei dat de runs zo vlot kwamen, maar dit was blijkbaar vooral omdat we de enigste vissers waren en door het goede weer. Toen er tegen de avond vissers bijkwamen, kregen we helemaal geen actie meer tot half 5 in de ochtend. Sander kreeg een zakker, hij draaide zijn lijn terug strak, de bieper ging weer af en de drill kon beginnen. Ik was nog niet tot bij hem toen ik hem hoorde zeggen : " het is die steur weer"! Nu bleek dus dat hij weeral de steur had gevangen, en dat in 1 sessie! We waren heel verbaasd dat de vis al zo snel weer beet, en net op dezelfde plaats als waar hij em de eerste keer ving. Ik had voor de laatste uren al men voer opgedaan, maar ik wist er toch om 10u nog een mooie schub van 9kg uit te halen, totaal onverwacht eigenlijk. Maar dit was wel weer wanneer al de andere vissers weer vertrokken waren en dus alleen onze lijnen inlagen. Om 11u waren de spullen opgeruimd en keerden we terug huiswaarts! Knipoog
Willem DW heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Sander steur 8 kg eerste keer.JPG
Willem schub 10.5.JPG
Willem spiegel 19.2.JPG
Sander steur 8kg 2e keer.JPG
Willem schub 9.JPG
Weegschaal.JPG
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.