logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

27 Pagina's<12345>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rudy m  
#41 Gepost : woensdag 24 februari 2010 21:20:33(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

ziet er goed uit erwin bedankt voor info grts rudy

Erwin schreef:
http://www.carpfeeling.com/content.aspx?name=CF-System&ContentID=788

Hier staat hoe je hem moet maken. Helemaal onderaan staat een filmpje.

Gr Erwin
hou van je hobby en respeteer iedere vangst
ronald kingma  
#42 Gepost : donderdag 25 februari 2010 00:17:10(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
ja ben ook erg benieuwd


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#43 Gepost : donderdag 25 februari 2010 17:05:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
je komt er maar op 1 manier achterKnipoog Ik ga er ook dit jaar weer volop mee vissen. Je zult hem dan wel eens voorbij zien komen in filmpjes.
exclusive-carp  
#44 Gepost : zaterdag 27 februari 2010 16:09:37(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Welke trekkracht heeft die elastiek ?

Ik heb hier net een 0.87 mm gekocht met trekkracht 2.6 kg en ik moet zeggen de spanning enkel is niet echt genoeg naar mijn gevoel als ik de elastiek 3 dubbel neem dan wel !!!

www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
exclusive-carp  
#45 Gepost : zaterdag 27 februari 2010 17:00:19(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Net nog wat mee liggen spelen, enkel gaat toch best Knipoog de 0.86 mm is wel inorde.

Ik werk wel met 170 gr inline lood !

Toch is de spanning van de rek naar mijn gevoel niet wat ik zou willen, zou best meer mogen zijn ... enig probleem is dan dat het lood verschuifd.

Eigenlijk zou de rek en weerstand opbouwend moeten zijn, van minder naar meer ...

Wat wel een nadeel is volgens mij dat is dat een triggalink rig rekt zonder aan de hoofdlijn te trekken.
Bij dit systeem trek je hoofdlijn mee door het lood.


Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 februari 2010 17:28:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
timvanzanten  
#46 Gepost : zondag 28 februari 2010 01:44:06(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het kan allemaal wat meer gedetailleerder denk ik. Neem dunner elastiek 0.5 of 0.6mm ( no. 2) is genoeg in combinatie met minstens 100 gram lood. het elastiek heeft niks te houden dus kun je dunner en daarmee soepeler elastiek gebruiken. in onze versie rekt het elastiek een 30 cm uit. kijk even hoeveel dit bij jouw is. het klopt dat je je hoofdlijn door je lood heen trekt. het is dan ook noodzakelijk te vissen met slappe lijnen.

gr. Tim,
ronald kingma  
#47 Gepost : zondag 28 februari 2010 10:04:09(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
ik wou dit systeem gaan maken maar helaas. Onze hengelsportzaak heeft geen 0,5 of 0,6 wedstrijdelastiek. Dus moet even uitwijken naar een andere hengelsportzaak. Wat wel mooi is hij heeft nu alles van Korda. helemaal super


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
exclusive-carp  
#48 Gepost : zondag 28 februari 2010 11:44:02(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Ga dan toch wat moeten brainstormen want ik wil het systeem gaan inzetten op een kanaal ... stroming en slappe lijnen gaat niet echt samen hé Think

Denk dat die dikte allemaal wat afhangt van merk tot merk ook want die ik nu heb is dus 0.86 mm maar enorm soepel de dunste in deze serie is 0.61 mm merk Autain Péche.
Maar die dunste was niet binnen.

Rekken doet het zaakje goed maar toch blijf ik vinden dat er niet genoeg terugtrekkracht is van de elastiek Knipoog


www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
timvanzanten  
#49 Gepost : zondag 28 februari 2010 12:23:14(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik kan het wel waarderen dat je op de details let Exlusive-carp! laat het ons weten mocht je aanpassingen hebben gedaan die het systeem verbeteren!
exclusive-carp  
#50 Gepost : zondag 28 februari 2010 12:27:13(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

thanks, op zich is het systeem zeer goed en op plassen zal dit zeker wel werken maar niet echt op stromende waters aangezien je los moet vissen.

En het is net op die waters dat ik het wil gebruiken + dat die vissen echt wel harde bekken hebben > meer spanning !

Momenteel heb ik nog geen enkel idee, maar dat komt wel Think
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Erwin  
#51 Gepost : maandag 8 maart 2010 14:22:01(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
exclusive-carp schreef:
thanks, op zich is het systeem zeer goed en op plassen zal dit zeker wel werken maar niet echt op stromende waters aangezien je los moet vissen.

En het is net op die waters dat ik het wil gebruiken + dat die vissen echt wel harde bekken hebben > meer spanning !

Momenteel heb ik nog geen enkel idee, maar dat komt wel Think


He Exclusive carp

Je moet je voorstellen, dat wanneer je de lijnen strak vist i.p.v. slap, dat het systeem nog steeds goed werkt, alleen heb je meer tegendruk. Dit houd in dat het elastiekje minder gemakkelijk zal rekken. Dit hangt natuurlijk ook van de weerstand van je swingers af. Zie het even net als een free running system. Het schuift en trekt dus je hanger naar boven. Zo zal het tot op zekere hoogte ook met het cf-system werken. Wanneer je de lijnen slap vist haal je het ultieme uit het systeem omdat je nog minder tegendruk hebt en het elastiekje volop kan werken.

Dus ook op kanalen/rivieren werkt het systeem goed. Wanneer je een vis hebt gehaakt met het systeem, werkt het altijd hetzelfde. Er zit spanning op, waardoor de vis veel meer moeite heeft zich van de haak te ontdoen. Je kunt het dus onder alle omstandigheden inzetten.

Wanneer je het systeem eens hebt gemaakt, zul je ook merken dat de spanning meer dan genoeg is. Trek hem eens over je hand en je zult merken dat de spanning zelfs meer lijkt. De geprikte haak heeft namelijk tegendruk van het elastiek waardoor hij gemakkelijker en verder penetreert.

Erwin

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 maart 2010 14:23:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

exclusive-carp  
#52 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 21:33:15(UTC)
exclusive-carp


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 117

Heb er nog niet veel mee getest, nog niet veel tijd gehad maar in mijn ogen is het effect niet echt veel beter dan een trigga rig ... rekt mischien verder maar of ik dat nodig heb ???
Ga er toch wat mee testen hoor zeker weten en laat nog wat weten dan.
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be
Erwin  
#53 Gepost : zondag 13 juni 2010 18:28:31(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zijn er mensen op het forum die deze rig nog hebben geprobeerd. Ik krijg de laatste tijd erg veel mailtjes binnen die hier heel goed op vangen. Onbekende vissen, vissen die erg moeilijk vangbaar zijn en al meerdere 40 ponders!

Kortom, te gekke resultaten!

Erwin
timvanzanten  
#54 Gepost : zondag 13 juni 2010 22:08:42(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ikke! in France, ik ving er maar eentje die week maar wel op het CF-system.
ronald kingma  
#55 Gepost : maandag 14 juni 2010 21:47:03(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
ik heb zwaarder lood gehaald en ben van plan mijn hengels eens om te bouwen en met CF rigs te gaan vissen. Heb nu alle benodigdheden incl. de spares van korda, zijn inderdaad een stukje langer.

Ben benieuwd en laat jullie weten wat de resultaten waren. Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#56 Gepost : maandag 14 juni 2010 22:15:16(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb het systeem nog compacter gemaakt. Zal binnenkort wel een foto plaatsen. Ik heb om dit te doen ander lood gebruikt, namelijk de FLATLINER DISTANCE INLINE (170 gram) van Korda. Hier zitten de lange spares al in. Dit zorgt ervoor dat je met een tailrubber je elastiekje kan afklemmen. Dit maakt het nog mooier gestroomlijnd.

Erwin
ronald kingma  
#57 Gepost : dinsdag 15 juni 2010 19:20:40(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ja Erwin, graag een foto want ik heb hetzelfde lood gehaald en ben benieuwd hoe jij dit in elkaar hebt gezet.

groet,

Ronald Breede lach


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
popup  
#58 Gepost : zondag 20 juni 2010 11:36:03(UTC)
popup


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 20

Ik heb nu 2 sessies achter de rug op een water waar ik al 4 jaar vis en dacht dat ik het volledige bestand al had gevangen, maar ik heb 2 vissen gevangen die ik nog nooit gezien heb. Het systeem werkt prima, enkel de elastiek wil nog wel eens terug door mijn lood schieten na een run, probeer nu een oplossing te vinden om de elastiek steviger vast te klemmen op een manier dat de elastiek nog kan lossen bij lijnbreuk of vastzwemmers.
timvanzanten  
#59 Gepost : zondag 20 juni 2010 11:43:34(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
je kan proberen een klein subtiel knoopje te maken in je elastiek of een klein bobbeltje van rigglue erop doen.
Erwin  
#60 Gepost : zondag 20 juni 2010 12:27:41(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
popup schreef:
Ik heb nu 2 sessies achter de rug op een water waar ik al 4 jaar vis en dacht dat ik het volledige bestand al had gevangen, maar ik heb 2 vissen gevangen die ik nog nooit gezien heb. Het systeem werkt prima, enkel de elastiek wil nog wel eens terug door mijn lood schieten na een run, probeer nu een oplossing te vinden om de elastiek steviger vast te klemmen op een manier dat de elastiek nog kan lossen bij lijnbreuk of vastzwemmers.


Leuk om te horen dat het systeem ook voor jouw goed werk! Het is juist goed dat je lood los schiet. Dit doet het ook meteen na lijnbreuk. Ik gebruik zelf tegenwoordig ander lood, wat het mogelijk maakt je tailrubber te gebruiken om het elastiek af te klemmen. Dit werkt erg goed. Ik zal wel een foto plaatsen.

M.v.g. Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
27 Pagina's<12345>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.