logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michaelutc  
#1 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 01:17:22(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

wie ow wie heb ervaring met het kapervissen op het adamkanaal graag alle info welcom.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 maart 2010 13:24:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

vang ze !!!
Sponsor
michaelutc  
#2 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 13:13:10(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

niemand ? maybe kunne we hier en mooi kanaal vissen topic van maken
vang ze !!!
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 13:16:06(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed idee Michael, doen we!

Gr. Erwin
michaelutc  
#4 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 13:30:12(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

zo heb ma even het onderwerp veranderd,ik zelf vin het amsterdamserijnkanaal en mooi water,alleen het is wel en kale bak,soort van bakkuip,ik zelf heb het over de hoogte tussen nieuwegein en maarssen dat is en behoorlijk stuk,ik zelf vis op en gedeeldte met veel havens,en er was eens en warmwater lozing,ik ben er zelf nog steeds van overtuigd,dat er kwa tempratuur nog steeds een hoop verschil in zit alleen het trek veel kleine vis aan,op het kanaal zelf is wat lastiger omdat het druk is met scheepsvaart en als je voert wordt het zo allemaal opgezogen na de vaargeul, wat uiteraad ook en goede stek is,wat ook mijn ervaring is vis op kanalen met en zoete bollie omdat dat nou eenmaal grote vissen opleverd dan vis bollies raar ma tis zo hier dan,wie van jullie vis ook op zoo gelijk kanaal ???
vang ze !!!
M.Gorter  
#5 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 16:40:13(UTC)
M.Gorter


5 ponder

Lid sinds: 13-2-2010(UTC)
Berichten: 16

Je hoort idd weinig meer over het AR-kanaal.
In de jaren negentig was vissen op het ARK voor de echte doorzetters en "goeie" vissers. Daar zou wel even de grootste karper van Nederland vanaf komen. Nu weten we inmiddels dat de meeste echte grote vissen in Nederland van niet al te grote en dichtgevoerde putten komen. Maar je kunt op het ARK nog steeds wel eens een mooie vis tegenkomen lijkt me.

michaelutc  
#6 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 17:01:46(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

dat is zo iedreen vist op putten enz enz en ht amdamkanaal wordt niet bevist ,toch blijf ik er bij dat er en paar giga karpers zitten ,er praten vissers van nee er zitten geen grote dit dat het water is km,s lang en veelal van de karpers zijn honk vast ma ook trek vissen,kijk ma na het verhaal van evert aalten de bekende naefy die eerst in amsterdam was gevanegen en toen op de hoogt van houten in 2 weken tijd maar liefs op 44 pond we praten hier wel diek over 35 km vederop,ik zelf heb nooit hoger van 36 pond mogen vangen op het kanaal,en ja klopt er is over vloet aan kleine karpers
ma soms help verkassen echt ga je 1 km vederop zitten en ineens heb je en plek met allemaal grote,ik ben en blijf zeggen dat er grote zitten,kijk ma na het kk in belgie vroeger werdt er nooit gevist zeide ze ook nee je moet op de plassen gaan zitten enz enz tot dat er iemand op het kk ging zitten na veel uren blanken en toen ineens top vissen wist die te vangen en iedreen is nu na het kk veerhuist,en dat gaat ook op het adam kanaal gebeuren er wordt niet gevist tot er iemand en topper vang en dan zit iedereen er en ineens worden er wel meer vissen gevangen ,meschien zijn het wel de factoren die en rol spelen kwam stromming scheepsvaart enz enz dat het water moelijk maak,ma zeg nou zelf ik van liefer en 24 pond karper op het adam kanaal dan en 30 op en put als we over sterkte van de vis gaan hebben daat die 24 ponder van het kanaal je wel even kracht laten zien ,en die andere uit die put niet hoor,dit is ma even en kleine ingeving wat ik dus vin van kanaal visserij,
vang ze !!!
michaelutc  
#7 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 17:02:30(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

mensen die info hebben van of op het kanaal vissen alles is welcom (vissen)
vang ze !!!
Carp93  
#8 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 17:04:09(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
erwin weet jij nog mooi kanaal ( hier in de buurt ?? )
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
robbin  
#9 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:20:15(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Carp93 schreef:
erwin weet jij nog mooi kanaal ( hier in de buurt ?? )


Lage vaart misschien??(drillen)
Life is a game, fishing is serious
Erwin  
#10 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:24:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Carp93 schreef:
erwin weet jij nog mooi kanaal ( hier in de buurt ?? )


Poehhh...ik heb zelf erg veel gevist op de lage vaart....bij Almere. Verder heb je bij jouw in de buurt niet zo heel veel. Zou je echt de polder in moeten.

Erwin
michaelutc  
#11 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:27:21(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

Karpervissen op een kanaal kan een tijdrovende klus zijn, vaak is de omgeving ook niet zo aantrekkelijk als aan een mooi groot open water, toch kan op een kanaal grote tot zeer grote karper gevangen worden, die niet intensief bevist wordt als in sommige cultuurwateren, kunst is alleen om de karper op zo`n groot water als een kanaal te vinden, door in de voorbereiding een juiste stekkeuze te maken en het systematisch af te vissen, kan ook op dit water grote vangsten worden gemaakt.


Ieder kanaal herbergt karpers en ook vaak zeer grote karpers, het probleem is alleen vaak om ze te vinden,kanaal vissen op karper is grotendeels een kwestie van goed zoeken, veel proberen en op de juiste tijden zitten.

Mystiek van een kanaal
Een kanaal is eigenlijk een monotone bak water speciaal aangelegd om de beroepsscheepvaart makkelijker hun ladingen te kunnen vervoeren van A naar B, bijna overal rechtlijnig en de charme van een mooi cultuurwater heeft het totaal niet, toch heeft een kanaal iets mysterieus, het staat altijd in verbinding met andere grotere wateren, dus de kans dat er een karper wordt gevangen die niet intensief bevist wordt is vele malen groter. Ieder jaar worden in de Nederlandse kanalen en vaarten grote karpers gevangen, groot en zwaar, de kans op een 30 ponder en zwaarder is altijd aanwezig

Favoriete plekken voor de karper
Aangezien een kanaal een enorme rechtlijnige bak met water is, zijn er weinig plekken waar het voor een karper aantrekkelijk is om te verblijven, het zijn vaak de kunstmatig aangelegde objecten die een karper aantrekt om dat daar meer rust is vanwege de scheepvaart, plekken zoals verbredingen in een kanaal, bruggen, de peilers rondom bruggen en sluizen, zijtakken, aanlegsteigers, de havens, zowel de grotere met beroepsscheepvaart als de kleinere jachthaventjes en onder de waterspiegel juist de plekken met een hardere bodem met mosselbanken.

Vissen op afstand
In een kanaal kan op afstand met een wakersysteem gevist worden, vaak is een goede voorbereiding hierbij noodzakelijk, niet ieder plek op een kanaal herbergt karper, de rechte monotone stukken trekt de karper ook liever snel voorbij omdat daar gewoonweg niets is, vergelijk het als een mens, de mens trekt ook liever langs terrasjes en restaurants met het uitzicht op lekker eten en drinken en loopt minder graag door een grauwe donkere steeg. Zaak is om als eerste te kijken of er kunstmatig aangelegde objecten zijn, daarmee wordt al een heel groot gebied geschrapt die we niet hoeven te bevissen, zijn er bruggen aanwezig met palen, altijd goed!Voor een kanaal kan gekozen worden voor instant vissen of vissen met een voercampagne, instant vissen heeft als voordeel dat er meteen gevist kan worden zonder dagen gevoerd te hebben, kans bestaat dan wel dat het langer duurt voordat een karper zich aanmeld. Door in de voorbereiding een voercampagne te starten door enkele dagen te voeren alvorens er wordt gevist vergroot de kans zeer zeker dat bij aanvang van het vissen al enkele karpers rondom het gebied aanwezig zijn.Voor het wakervissen kan gekozen worden voor een simpele onderlijn met hair, de karper is niet kieskeurig en wordt niet intensief bevist, dus zal het tijdens het azen niet gauw uitspuwen. Afhankelijk van de stroming kan gekozen worden voor een lood van 40 tot 70 gram dat als vastloodsysteem fungeert om de karper zelf te laten prikken. De hengels het liefst op twee plekken ingeworpen die uit elkaar liggen zodat bij een eventuele aanbeet de andere voerplek niet al teveel verstoord wordt, bijvoorbeeld: een hengel tegen of gedeeltelijk onder een brug geworpen en de andere direct onder de eigen oever, onder de eigen oever heeft als voordeel dat het voer er beter blijft liggen vanwege de stroming van de beroepscheepvaart, bij iedere boot de langsgekomen is kan er het beste nog iets bijgevoerd worden centraal op de voerplek, de scheepvaart zorgt ervoor dat al het andere aanwezige voer goed verspreid wordt zodat er een langere strook voer in het water aanwezig is, wat de kans dus weer vergroot dat eventueel aanwezige karpers het kunnen opmerken.

vang ze !!!
michaelutc  
#12 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:28:24(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

lage vart hoge vaart leuke waters zijn dat herbergt wel veel kleine vis en veel muggen zomerssss whahaha
vang ze !!!
michaelutc  
#13 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:32:49(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

hoop dat jullie eer wat aan hebben vis jij nog steeds op lage vaart erwin ???
vang ze !!!
Arnold  
#14 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:33:40(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Inderdaad die muggen kunnen daar echt een ramp zijn. Veranderen je in no-time in een krentenbol! Maar voor diegenen die op zoek zijn naar veel runs kan het er leuk vissen zijn.
michaelutc  
#15 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:35:14(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

dat is zo veel runs en veel muggen ik kwam er is en keer aan savonds laad en ik kon me tent niet opzetten van die muggen als ik en lamp aanzette was die gelijk bedekt met die beeste zoveel zaten er Not talking volgende dag begrijp je wel hoe ik er uit zag bah ...michael
vang ze !!!
Erwin  
#16 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:52:52(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
michaelutc schreef:
hoop dat jullie eer wat aan hebben vis jij nog steeds op lage vaart erwin ???


Ja, wanneer ik in een vis dip zit mag ik er graag even een nachtje zittenKnipoog Je kunt ze daar relatief gemakkelijk vangen.
michaelutc  
#17 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 20:58:21(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

oke oke duidelijk zijn er nog mensen die op het amsterdamserijn kanaal vissen
vang ze !!!
ronpothuizen  
#18 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 22:01:11(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Op 5 min. van mijn huis ligt ook een kanaal,je zou dus zeggen dat ik hier veel vis.
Ik heb hier een paar jaar geleden 1 seizoen gevist,en een aantal leuke karpers gevangen waaronder een PB.
Echter na 1 seizoen was ik het wel zat,hierboven is het al gezegd,het is een monotome bak water,en er zijn weinig leuke stukken te vinden.
Daar komt nog bij dat aan weerskanten van het kanaal een dijk ligt,dus je ziet werkelijk niets dan dijk.
Je zit dan wel weer rustig en uit het zicht,dat wel.
Maar na een paar jaar weet je ongeveer wel welke vissen er af komen.Zo komt er elk jaar een schub af,laatst gevangen op 46,5 pond met de naam de Slet.Als de verhalen kloppen komt ze 4 keer per jaar eraf,en dat is ook te zien.
Dit is tevens Federatiewater,dus nachtvissen alleen Juni,Juli,Augustus en overdags is er bijna nog geen karper gevangen,ook omdat het bijna onmogelijk is met de boten.
Zolang je geheim kan houden,dat je er vist gaat het goed.Totdat je bent gezien,dan wordt het steeds drukker om je heen en ben je binnen notime je stek kwijt.
Dit zijn wat punten waarom ik niet meer in mijn kanaal vist.
Carp93  
#19 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 22:10:13(UTC)
Carp93


25 ponder

Lid sinds: 14-2-2010(UTC)
Berichten: 583

Bedankjes: 1 keer
mag je in de lage vaart nachtvissen ??? en welke vergunning is nodig ??? Knipoog
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
michaelutc  
#20 Gepost : dinsdag 2 maart 2010 23:49:24(UTC)
michaelutc


10 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 82

rontpondhuizen ja ik begrijp je helemaal dat is hier dus ook van toepassing ,dat kanaal wat jij beschrijft is dat het arkanaal ,wat ik duss al zij je heb dus potvaste vissen en trekvissen het kan dus zijn als je en km vede op gaat zitten dat je totaal en andere populatie weet te vangen,wat is jou ervaring van op dat kanaal vissen dicht in de kant vaargeul en hoe pak jij het voeren aan ben benieuwd gr michael
vang ze !!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.