logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's<12345>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Toine  
#41 Gepost : maandag 31 januari 2011 11:51:01(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, dank je wel. Ik heb al veel gelezen op internet en uiteraard geprint. Jouw informatie ga ik zeker gebruiken. Zoals eerder aangegeven. Als ik mijn 1e boliies gedraaid heb laat ik deze op het forum zien.=d&gt;

Ron, dan kom ik een keer "stiekem" kijkenSilenced

Bewerkt door de gebruiker maandag 31 januari 2011 11:52:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
Ron van Houtum  
#42 Gepost : maandag 31 januari 2011 11:59:35(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
dat hoeft niet stiekem ik heb niets te verbergen
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
bernard v k  
#43 Gepost : woensdag 2 februari 2011 10:24:03(UTC)
bernard v k


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-12-2010(UTC)
Berichten: 8

he toine

Ik las dat je een basis mix duur vind. Waarom maak je die dan niet zelf. In de supermarkt vins je griesmeel, volkorenmeel, polentabloem, gemalenbroodkruimels etc. Van deze soort ingredienten kan je een prima basis samenstellen.
die goedkoop is en voor menselijke consumptie (dus vers en goede kwaliteit)
Als je eens binnen stap in een toko of turks zaakje vind je nog veel meer zeer bruikbare producten voor in je eigen boilie.

succes

Bernard van kapel
Toine  
#44 Gepost : woensdag 2 februari 2011 12:06:42(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo Bernard, In het begin wist er helemaal niets van. Door het lezen ben ik veel wijzer geworden. Ik heb rondgesnuffeld in supermarkten en heb er nu een gevonden die o.a tarwegriesmeel, polenta e.d verkoopt. M.a.w goedkoper en ik kan beginnen zodra de temperatuur iets hoger is omdat ik buiten moet draaien. In ieder geval bedankt. Heb je meer tips dan zijn deze welkom.Breede lach
Het is zoals het is.
jori  
#45 Gepost : vrijdag 4 februari 2011 19:52:31(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

ja ligt er aan hoelang je bezig ben je kan met een boillie roller snel boillies maken maar je kan ook 1 voor een over je hand een bolletje rolle, ik denk dat het efectiéfer is dat je het met een boiilie roller en boillie spuit doet, ben je sneller klaar met een boillie roller en spuit ik deed eerst altijd met de hand 4 kg rollen en dan ben je lang bezig geloof mij maarKnipoog
behandel iedere karper met respect!
Dries Jacké  
#46 Gepost : zaterdag 5 februari 2011 13:05:42(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Toine schreef:
Hallo Bernard, In het begin wist er helemaal niets van. Door het lezen ben ik veel wijzer geworden. Ik heb rondgesnuffeld in supermarkten en heb er nu een gevonden die o.a tarwegriesmeel, polenta e.d verkoopt. M.a.w goedkoper en ik kan beginnen zodra de temperatuur iets hoger is omdat ik buiten moet draaien. In ieder geval bedankt. Heb je meer tips dan zijn deze welkom.Breede lach


Niet de griesmeel nemen van Dr. oetker die heeft een heel laag koolhydraat gehalte. Tarwe griesmeel van de Appie Heyn is wel goed Knipoog Maar ben ervan overtuigd dat je beter je ingredienten kan bestellen bij een goeie bollen draaier. Ivm versheid. Nu is dit geen garantie maar weet wel een paar waar je ook echt vers geleverd krijgt.
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#47 Gepost : zaterdag 5 februari 2011 18:23:23(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, Je mag best weten dat ik bij de Lidl, Aldi, Jumbo e.d. geweest ben. Niets. De C1000 heeft wel van alles. Ik ga ervan uit dat deze producten GOED zijn omdat we ze zelf eten, en dus ook goed voor de karper! Jouw tip van Dr Oetker kan ik gebruiken. Maandag wil ik aan de slag met de puddingpoeder van dr Oetker.
Kom maar op met de tips. Mijn tekst heb ik aangevuld met is het leuk. Dat is ook belangrijk. Mijn 1e boilies heb ik ingevroren. Een verslag met foto hiervan zet ik z.s.m. op de site.
Groet,
Toine
Het is zoals het is.
Henk Fonken  
#48 Gepost : zaterdag 5 februari 2011 19:58:55(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

ook ik ben vandaag bij Jos.... van Hengelsport van Pinxteren in Boxtel geweest.
hele mooie winkel met mooie producten.
ook over de gastvrijheid ben ik enorm te spreken.
zo heeft jos samen met zijn collega mij weer wat verder opweg geholpen om een goede boilliemix samen te stellen,en dit alles natuurlijk onder het genot van een lekker bakske koffie.

dus bij deze...joske bedankt voor de koffie en de goede service je zal me zeker vaker zien.
gr henk.
Gr Henk de platte koning.
Dries Jacké  
#49 Gepost : zaterdag 5 februari 2011 20:12:26(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Toine, breng ook eens een bezoekje bij een Toko in de buurt. Wat je daar wel niet allemaal kan vinden Knipoog Dan ben je net een kind in een snoepwinkel hehe
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#50 Gepost : zaterdag 5 februari 2011 22:29:03(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Henk, ziet er leuk uit hé? Ik ga ook zeker nog terug. Dries, ik volg jou advies op. Ook daar ga ik snuffelen.

Zoals gezegd ben ik aan de slag gegaan om zelf boilies te maken. Als antwoord op de vraag: is het leuk? Beslist. Zeker weten. Vooral het uitproberen in het begin. Ik wist niet eens wat de basis-mixen zijn.Ook niet wat er nog meer bij kan. Door het vele lezen en jullie hulp heb ik mijn eerste bolie gemaakt.
De smaak is wat ik lekker vind. Een macaroni/spaghetti bol. Het mixen ging redelijk. Ik heb de bal toch met de hand moeten kneden. Wellicht is dat altijd het geval. De worst in de boliespuit. Ik kneep werkelijk mijn handen kapot en er kwam bijna niets uit de boliespuit. Hierop heb ik een beetje water toegevoegd en ging het zoals het moest gaan. Het ging toen gemakkelijk. Het rollen ging voor de toevoeging van het water ook niet goed. Ze kwamen geblokt van mijn bolieplank af. Het koken in de frietpan is ook goedgegaan en nu liggen ze in de vriezer. Enkele bolies heb ik in een glas water gedaan.
* Ze zijn na 24 uur nog hetzelfde.
* Er is m.i. niets uit de bolie gelekt. Is dit goed of niet goed? Ik heb er overigens geen olie aan toegevoegd.
* Ze ruiken nog steeds. Ook al is na het koken wat reuk verloren gegaan.
- Ze zijn niet zo strak rond en glad als ik bolies koop. Mis ik een bepaalde toevoeging of handeling?
Dit stoort mij overigens niet, zo heb ik met de hand ook enkele grotere ballen gedraaid.

De vraag of het rendabel is. Na aanschaf van eenmalige materialen zoals: weegschaal, spuit, tafel etc.. is het voor mij financieel zeker rendabel. Dit omdat ik toch meer bolies ga gebruiken om de vang-kans te verhogen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben gehad en wellicht dat dit de druppel is voor iemand om ook zelf aan de slag te gaan.just_cuz_1

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 5 februari 2011 22:30:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Foto004.jpg
Het is zoals het is.
Henk Fonken  
#51 Gepost : zaterdag 5 februari 2011 22:37:38(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

lijkt me een perfect bolleke gewoon lekker gaan voeren en vissen dan kun je flink wat zelf vertrouwen opbouwen,maar wanneer je je eerste vis ermee vangt dan pas weet je of ie goed is of dat je misschien toch nog iets moet veranderen.
maar zoals ik al zei lijkt me een goei bolleke
Gr Henk de platte koning.
Toine  
#52 Gepost : zondag 6 februari 2011 00:30:29(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoi Henk,

Het is nog even afwachten. Ik hoop te kunnen vertellen dat het succesvol was.:-"
Het is zoals het is.
Henk Fonken  
#53 Gepost : zondag 6 februari 2011 01:16:27(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

ben benieuwd toine
Gr Henk de platte koning.
Dries Jacké  
#54 Gepost : maandag 7 februari 2011 20:33:20(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Vangen doet hij wel Toine Knipoog smaak daar draait het om, de smaak moet goed zijn. Iedereen staart zich tegenwoordig blind op wateroplosbaar en attractie. Het gaat erom dat je bol een signaal afgeeft. Een boilie geeft ook een signaal af dmv aminos (maggy, ketjap, sojameel enz..) koolhydraten zonder dat wij dat zien in een glas.

Hoe meer attractie je hebt, hoe drukker het op je stek wordt met witvis. je kan denken als de brasem er is dan komt de karper ookwel. Dat kan maar ik heb toch liever een stek met weinig tot geen witvis. Op een water met veel witvis kun je beter een bol inzetten met weinig attractie. Een water met weinig witvis wat meer attractie.

Belangrijkste in het verhaal vind ik smaak en stekkeuze Knipoog dus die 20 gram zout misstaat niet in je mix aangezien het een smaak versterker is.

kijk eens naar PD vismeel, doe er eens een 50 gram in en een beetje maggy of ketjap (25 ml) en je bol geeft dan echtwel een signaal af.


Smaak en stekkeuze!!!

Bewerkt door de gebruiker maandag 7 februari 2011 20:35:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#55 Gepost : maandag 7 februari 2011 23:25:50(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, De bollen die ik gemaakt heb zitten vol met koolhydraten. Vandaag heb ik een zoete bol gemaakt met o.a. puddingpoeder, dextrose, birdfood etc.. Het ging een stuk makkelijker dan de 1e keer. Ook in deze bol heb ik geen olie toegevoegd. Morgen wil ik aan de slag met een "visbol" waar ik wel olie aan toe wil volgen. Ik ga nu zoeken wat PD vismeel is. Dan heb ik 3 soorten gemaakt en dan maar aan de waterkant uitproberen. Bedankt voor je reactieSpeak to the hand

Even iets anders: de Karperstek Boiliemix Validator ligt er bij mij al een tijdje uit. Bij jullie?swear1
Het is zoals het is.
Dries Jacké  
#56 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 01:19:32(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Die moet je niet gebruiken joh, dat deugd voor geen meter.

Hier een alternatief maar staar je niet blind op die dingen Knipoog

http://baitcalculator.com/index.php?mixer=yes

ps. op een zoete bol kan je ook gerust olie toevoegen hoor. Zou wel wat wachten als de watertemp wat gezakt is. Zalmolie stolt namelijk ook bij heel koud water.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 februari 2011 01:21:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#57 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 01:55:08(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, Deze ziet er wel wat complexer uit maar staat al onder mijn favorieten. Ik ga 'm gebruiken. En zo kom ik steeds verder. Dank je.:-({|=

Dries, ziet er super uit. Ik heb snel wat dingen geprobeerd. Ziet er moeilijker uit dan het is.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 februari 2011 02:17:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
Toine  
#58 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 18:27:19(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mensen, graag jullie advies. Ik probeer via baitcalculator de waarde zo hoog mogelijk te krijgen. Wat mij opvalt is dan het vitaminegehalte. Houden jullie daar rekening mee? Zijn dat misschien tabletten of is dit vloeibaar te kopen? Ik heb geen flauw idee. Ga ik nu te ver in deze materie? Think
Het is zoals het is.
Dries Jacké  
#59 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 19:21:58(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Gooi je mix hier eens neer zou ik zeggen, kunnen we allemaal wat sleutelen
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#60 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 22:18:24(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, Het is een proef. De bedoeling is een bolie met vissmaak.Ik hoop dat ie te lezen is anders maak ik een nieuwe.

Toine
Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
voorbeeld ingred. bolie.jpg
Het is zoals het is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's<12345>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.