logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's«<2345>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Dries Jacké  
#61 Gepost : donderdag 10 februari 2011 20:46:40(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Ik kan het slecht lezen anders schrijf je je recept even hier neer.
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#62 Gepost : donderdag 10 februari 2011 23:03:02(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, hier nog een keer. Ik ben intussen al uren bezig geweest met dat programma, omdat ik 't leuk vind, en sommige krijg ik wel in waarde omhoog.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 februari 2011 23:04:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
voorbeeld bolie.jpg
Het is zoals het is.
Dries Jacké  
#63 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 00:44:04(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

even een vraagje, je bent nu lekker aan het ontdekken maar wil je met deze mix straks (voorjaar) mee vissen?

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 februari 2011 00:46:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Toine  
#64 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 07:48:54(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dries, neen. Het gaat puur om het draaien van de bolies. Misschien zit er wel teveel in? Dat is wat ik wil leren.:-s

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 februari 2011 13:45:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
Donnie  
#65 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 10:34:30(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Je kan het zo simpel maken als je zelf wilt, 5 ingredienten en je hebt al een top bollie
Het punt bij je eigen bollies maken , is geduld.. want je zal het ook moeten testen , en verwacht niet dat de hele plas op je bollies afkomt als je één keer heb gevoerd.

Meestal is het wel goedkoper als alle product bollies Knipoog

bijv 2,5 kilo in de winkel kost al zo gauw ongeveer 30 a 35 euro?
voor dat geld kan je ongeveer 10 kilo eigen bollies maken! Dus voor je portemenee is het heel gezondBreede lach

Of het leuk is? in een uurtje ben je zowel ongeveer klaar , misschien wel eerder. en dan heb ik het over met een bollieplank deegspuit , en je bollies koken
tegenwoordig heb je daar ook machines voor , of je kan het laten doen maar dat kost ook weer geld.

Dus als ik jou was zou ik ze gewoon lekker zelf maken! Voor je het weet komt diegene met jou bollies op de markt. alleen weggewerkt met een kleurstof & een flavour .



Carpfishing is an important thing of living.
Toine  
#66 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 13:52:18(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Donnie, bedankt voor jouw reactie. Met mijn bolies op de markt hoeft niet maar ik vind het gewoon leuk. Kosten zijn inderdaad lager. Het proberen straks aan de waterkant met de spanning of het lukt met een eigen bolie. Het gevoel/kennis of ik teveel in een bollie stop heb ik nog niet maar dat komt nog wel. 5 ingrediënten zou voldoende moeten zijn zeg je. Mmm wat zouden dat voor ingrediënten moeten/kunnen zijn. Daar kom ik in de loop van de tijd nog wel achter. Bedankt voor je positieve bericht.Knipoog
Het is zoals het is.
peterwiggerman  
#67 Gepost : dinsdag 15 februari 2011 21:18:52(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Hallo,

Ih heb jaren lang zelf boilies gedraaid. Buiten het feit dat de prijs niet altijd goedkoper is dan freezers kopen gaat er ook nog eens verschrikkelijk veel tijd inzitten. Zeker als je zoals ik vanaf april tot en met november bijna 5 dagen per week voert. Boilies draaien is dan echt niet leuk meer. In plaats van die tijd te verdoen aan het zelf maken van boilies koop ik liever freezer baits (minimaal conserveringsmiddelen) waardoor ik meer tijd aan de waterkant kan doorbrengen.
Toine  
#68 Gepost : dinsdag 15 februari 2011 22:14:28(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoi Peter. Ik geloof best als je jaren boilies hebt gedraaid dat je er dan geen zin meer in hebt. Ik ben pas bezig en ben nog veel aan het leren en ik vind het wel leuk. Ik heb tevens voldoende tijd dat is ook een groot verschil. Als wij naar de waterkant gaan dan is dat in de weekenden en in de vakantie. Doordeweeks komt het er jammer genoeg niet van. Afgelopen zondag hebben we aan de waterkant gezeten van 08:00uur tot 15:00uur zonder resultaat. Dat mag de pret niet drukken. Dan is het toch wel spannend of je succes hebt met een zelfgemaakte bol. Dank voor je eerlijke antwoordKnipoog
Het is zoals het is.
peterwiggerman  
#69 Gepost : dinsdag 15 februari 2011 23:25:09(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

He Toine,

Zeker mee doorgaan zelf bollen draaien. Het is nu alleen niet zo'n goede periode om je vetrouwen in de boilie bevestigd te krijgen vanwege de lage temperaturen. Ik ben ervan overtuigd dat eigen gedraaide bollen met verse ingredienten altijd goed is.
Ik hoop dat je snel goede vangsten kan boeken op je eigen boilie. Succes
Toine  
#70 Gepost : dinsdag 15 februari 2011 23:35:06(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dank je Peter! Ik hoop snel een foto van een karper te plaatsen. (dat hopen we allemaal) Jij ook succes.
Het is zoals het is.
Toine  
#71 Gepost : donderdag 17 februari 2011 23:01:19(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Is het maken van boilies leuk? Het wordt steeds leuker! Nooit eerder ben ik in een toko winkel geweest. De afgelopen dagen heb ik er meerdere bezocht. Zo ook Amazing Oriental. Ik wist niet wat ik zag.Think Geweldig wat een sauzen en kruiden. Mijn fantasie m.b.t. een boilie wordt steeds groter. Zo zag ik ook ik ook de volgende foto:
Dan moet het toch gaan lukken

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 februari 2011 23:02:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
thaise vis.jpg
Het is zoals het is.
Toine  
#72 Gepost : vrijdag 4 maart 2011 23:30:49(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Vandaag ben ik weer aan de slag geweest om een andere bolie te maken. De vriezer ligt nu bijna vol met diverse "smaken".
De bedoeling was om 3 kilo te draaien maar ben uiteindelijk, denk ik, op 5 kilo uitgekomen. d'oh! Het viel tegen vandaag. Alles plakte enorm. Hoe dat komt weet ik niet. Voor het eerst heb ik tonijn met water toegevoegd. Deze had ik vooraf tot een pasta gemalen. Misschien is dat de oorzaak. Misschien lag het wel aan de toevoeging koffiemelk poeder?
Het is uiteindelijk goed gekomen. Achteraf was dit de 1e keer dat het moeizaam ging maar ik toch blij dat de boilies nu in de droogzak aan het harden/drogen zijn. M.a.w. het was even "minder" leuk.Breede lach Breede lach

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 maart 2011 23:32:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
timvanzanten  
#73 Gepost : vrijdag 4 maart 2011 23:34:53(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
breng de melkpoeder omlaag naar 20%. dat zal al schelen
Toine  
#74 Gepost : zaterdag 5 maart 2011 11:29:58(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Oké Tim. Ik hou daar de volgende keer rekening mee. Merci!

Misschien mag dit niet, maar dan merk ik het wel. Voor de bollen-makers onder ons: ondanks dat ik veel lees dat een kleurstof geen toegevoegde waarde heeft. Kijk eens hier > http://www.orientalwebsh...nl/search/node/kleurstof
Misschien is dit oud nieuws Think dan merk ik het ook wel Breede lach

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 maart 2011 22:34:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
jkbaits  
#75 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 21:44:19(UTC)
jkbaits


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-3-2011(UTC)
Berichten: 3

Toine schreef:
Als mijn vraag al een keer voorkomt, dan moeten jullie mij daar maar naar verwijzen. Ik heb deze niet kunnen vinden. Afgelopen jaar hebben wij slecht gevangen. Ik denk dat we veel te zuinig hebben gevoerd. Ik ben van plan om zelf boilies te maken maar vraag me af of het zinvol is. Zelf maken met de bedoeling om A) uit te proberen maar B) vooral om goedkoper uit te zijn. Hoe lang ben je bezig om bijvoorbeeld 5 kg boilies te maken? Wie heeft hier ervaring mee?Think

nou als jij het denkt van wel moet jij het vooral doen ik doe zelf veel boilies maken voor mij zelf en een betaalt water en ik heb er altijd plezier van veel succes met de boilies en vang er leuke vissen mee
Toine  
#76 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 22:27:08(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dank je jkbaits. Bedankt voor je steun. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik maar ook mijn vismaat er leuke karpers mee vangen.Breede lach
Het is zoals het is.
Toine  
#77 Gepost : zondag 10 april 2011 11:04:22(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Om toch nog even terug te komen op : Is dit rendabel en leuk? Zoals jullie wellicht weten heb ik sinds een voerbootje. De Trend Micro. Wij vissen altijd met z'n tweeën. D.w.z. 6 hengels waarvan we er 4 uitvaren. Ik ben ervan overtuigd dat ik met het zelf draaien minder geld kwijt ben. De vraag is het leuk? Ik heb voldoende tijd en ik heb er nog steeds geen hekel aan. Alhoewel: komende woensdag ga ik visbollen draaien. Misschien denk ik er dan wel anders over?Bidden Think
Het is zoals het is.
Toine  
#78 Gepost : woensdag 4 mei 2011 23:44:30(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Het mixen, rollen bevalt me nog steeds goed. Echter het koken in een frietpannetje duurt me net iets te lang.

Wie heeft ervaring met stomen? Als ik een stoomkoker ga gebruiken zoals op de foto. Hoe lang moet je dan stomen? Wanneer weet ik of de bollen klaar zijn? Is overstappen naar stomen wel zinvol? Graag jullie advies.Bidden

Bewerkt door de gebruiker woensdag 4 mei 2011 23:56:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
kookpan.jpg
Het is zoals het is.
ferenc  
#79 Gepost : woensdag 4 mei 2011 23:50:35(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Persoonlijk vind ik stomen 3x niks. Echter ben ik 1 van de weinige met deze mening.

Stomen tussen de 5 en 10 minuten moet voldoende zijn.
Toine  
#80 Gepost : woensdag 4 mei 2011 23:57:29(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ferenc schreef:
Persoonlijk vind ik stomen 3x niks. Echter ben ik 1 van de weinige met deze mening.

Stomen tussen de 5 en 10 minuten moet voldoende zijn.


Waarom niet ferenc?
Het is zoals het is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's«<2345>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.