logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

11 Pagina's«<678910>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karphunter  
#141 Gepost : woensdag 9 februari 2011 22:46:22(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Dan zal het zeker wel om een 20 kilo vis gaan Breede lach Silenced
Jorden  
#142 Gepost : woensdag 9 februari 2011 22:56:55(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
of meer dan een 20 kilo vis! ALLEN NAAR FRIESLAND ;p net of er hier geen vissen van 20+ zwemmen. Het KK zit er vol van :s
Me...myself...and my rods!
Toine  
#143 Gepost : woensdag 9 februari 2011 22:59:18(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
André, Wat een mooie tattoo's heb jij, schrijf je maar je geeft ook niet aan wat voor tattoo's je wel hebt:-"
Het is zoals het is.
Mister X  
#144 Gepost : woensdag 9 februari 2011 23:07:24(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Beetje raar waneer je 1 tatoeage hebt betekend dit gelijk dat je homo bent? Denk dat
die gast iets met jou van plan was! Of heb je 1 tatoeage met een konijntje die in zijn
holletje kruipt bliss Dat is nog geen reden dat je home kan of bent of niet Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 februari 2011 23:12:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#145 Gepost : woensdag 9 februari 2011 23:09:21(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Joehoe Driesjewave12 wave12 wave12 wave12 wave12 wave12

Tattoo's en je bent homo
dan ben ik wel heel Gaywave12 wave12 wave12 wave12
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Dries Jacké  
#146 Gepost : woensdag 9 februari 2011 23:14:19(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 maart 2012 19:56:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Dries Jacké  
#147 Gepost : donderdag 10 februari 2011 11:10:01(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Jorden, daarom is het ook zo druk bij jullie Breede lach Er is weinig bekent over Friesland omdat niemand er mee te koop loopt, ik vind het prima zo, elders in het land stikt het van de karpervissers en je hoort de raarste taferelen. Ik vind het goed zo.
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
Ron van Houtum  
#148 Gepost : donderdag 10 februari 2011 13:16:20(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Daarom dacht die homo dat je homo was
Omdat ze het fenoneem karpervisser niet kennen
hij ziet gewoon een man in de bossen zitten hahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Lodewijk  
#149 Gepost : donderdag 10 februari 2011 13:29:24(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
dr is zat bekend over friesland...........
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Dries Jacké  
#150 Gepost : donderdag 10 februari 2011 20:43:57(UTC)
Dries Jacké


5 ponder

Lid sinds: 30-1-2011(UTC)
Berichten: 33

Laat ik het zo zeggen Lodewijk, minder bekent en weinig verdiepen zich erin.
Wat gij niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet!
timvanzanten  
#151 Gepost : donderdag 10 februari 2011 21:09:43(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
mooie stokken Dries! zien er goed uit en zullen waarschijnlijk net zo drillen.
ronald kingma  
#152 Gepost : donderdag 10 februari 2011 21:54:52(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
mooie vissen Dries, heb 15 jaar terug veel mogen vissen in Friesland, geweldige provincie en erg mooi.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
tom de maat  
#153 Gepost : donderdag 10 februari 2011 22:14:03(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hebt zeker de grootste achter gehouden?Think
Mark Hoedemakers  
#154 Gepost : zaterdag 12 februari 2011 17:45:42(UTC)
Mark Hoedemakers


10 ponder

Lid sinds: 16-1-2011(UTC)
Berichten: 96

Belofte maakt schuld. Bij deze mijn bijdrage.

b]Wat is je naam, je leeftijd en woonplaats?[/b]
Mijn naam is Mark Hoedemakers, nog eventjes 30 jaar en woonachtig in Aldeneik. Ik ben afkomstig van Kinrooi, het dorp dat grenst aan Aldeneik. Laten we het er maar op houden dat ik een rasechte Maaskantenaar ben. Het geluk hebben te leven en wonen in de mooiste streek ter wereld is niet iedereen gegeven. Ik ben dan ook heel erg blij dat dit mij te beurt is gevallen.

UserPostedImage

Wat doe je in het dagelijks leven?
Beroepshalve ben ik sportleraar in een middelbare school. Dit doe ik al bijna tien jaar inmiddels. Ik geef les aan jongeren van 15 tot 19 jaar. Het is een leuke job met véél vrije tijd en vakantie. Voor het vissen is het met andere woorden een droomjob! Ook ben ik al jaren actief in de georganiseerde hengelsport.
Zo ben ik sinds december 2007 voorzitter van de Vereniging van Belgische Karpervissers vzw. Dit is de Belgische karperfederatie en tevens zusterfederatie van de Nederlandse KSN. Waarschijnlijk zijn beide verenigingen bij zowat elke karpervisser gekend. Voor mijn voorzitterschap was ik gedurende een 4-tal jaren Limburgs regioverantwoordelijke van het VBK.
Naast mijn positie binnen het VBK zetel ik ook in het bestuur van de Vereniging van Vlaamse Hengelsportverbonden vzw (een overkoepelende organisatie), de Limburgse Provinciale Visserijcommissie en het bestuur van De Maasvissers.
Ten slotte ben ik ook verbonden aan Watersportcentrale Genk, waar we met een aantal mensen de laatste jaren intensief aan productontwikkeling doen.
Een druk bestaan, maar ik geniet ervan met volle teugen!

UserPostedImage

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt?
Mijn eerste stappen in de hengelsport waren op jonge leeftijd, toen ik mijn vader vergezelde op zijn roofvistrips. Zelf begon ik met het vangen van paling op de lokale beken die ons dorp rijk is. Zo rolde ik vanzelf in de witvisvisserij. Deze tak heb ik jaren met overgave beoefend. Ook wedstrijdvisserij stond toen regelmatig op de agenda, bij een lokale club. Ik herinner me nog goed die tijd. Weekends en schoolvakanties gingen op aan het vissen, tot ik op het zogenaamde 'bijleggertje' mijn eerste karpers ving. Het water waar de metamorfose van deze visser zich voltrok heet 'De Goort' in Kinrooi. Langzaamaan kreeg ik meer aandacht voor dat bijleggertje dan voor het dobbertje aan de lijn van mijn vaste stok. Het was het jaar 1994 en de rest is geschiedenis...

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen?
Volgens mij heb ik niet gekozen voor het karpervissen, maar hebben de karpers mij gekozen... Ik ben van nature een buitenmens. Spelen op straat en in de bossen is iets wat ik altijd al deed. Het karpervissen is met zijn romantische insteek (althans in mijn beleving) uitgegroeid tot een ware passie. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik ook al een aantal consessies heb moeten doen voor het karpervissen. Keuzes maken is een deel van het leven, en mijn keuzes van de laatste tien jaar hebben mijn levenswandel toch tot op zekere hoogte beïnvloed. Maar ik zie dat zeker niet als een nadeel of een tekort. Ik geniet meer dan ooit van de dingen die ik doe.

Vis je alleen of heb je een maatje?
Ik vis alleen, en dat zal altijd zo blijven. Enkel voor buitenlandse trips verkies ik graag een 'partner in crime'. Het is wel zo dat ondanks mijn individuele visserij ik altijd opensta om met iemand die ik volledig vertrouw en die ik alles gun de krachten te bundelen. Dat gaat van het delen van info, het uitpluizen van het water, het afstemmen van de globale tactiek, het aas, de manier van voeren, enz. Met andere woorden zij aan zij ten strijde trekken, maar de vissen wel individueel achter de vinnen zitten. Mannen die altijd op mijn volledige steun kunnen rekenen zijn bv. Theo Pustjens, Robby Swennen, Frank Verwijlen en Rob Verstappen. Stuk voor stuk rasvissers en sociale mensen. De waters die ik heb bevist waar ook zij aan de slag waren hebben gezorgd voor een goede band. Met Frank, Rob en drie andere mannen doen we nog elk jaar een barbecue in de zomer, en dat terwijl onze visserspaden zich al minstens 5 jaar niet meer kruisten. Theo en Robby zijn er dan weer twee keer per jaar tijdens de barbecue op de 'sessie zonder hengels'. Een gezellig samenzijn met 15 à 20 karpervissers uit Nederland en België waar vriendschap centraal staat!

UserPostedImage
Foto van een van de ondertussen beruchte 'sessie zonder hengels'

Met welke hengel(s) vis je?
Momenteel vis ik al drie jaar met volle tevredenheid met de WS Eclix-hengels in de testcurve 2.25 - 2.50 Lbs. Soepele hengels met een sublieme afwerking. Aangezien ik de laatste drie jaar vooral met zodiac m'n hengels uitvaar, heb ik geen baat bij testcurves van meer dan 3.00 Lbs. Ik ben eigenlijk enkel voorstander van het gebruik van 3-ponders als er worpen moeten worden gedaan van meer dan 90 à 100 meter. Nu ik het erover heb, op 12 maart ga ik deelnemen aan een clinic van de Belgian Surfcasting Federation. Misschien geraak ik na deze voormiddag oefenen onder professionele begeleiding wel ruim over 150 meter met m'n 2.50 Lbs. hengels! KnipoogDan kunnen die 3-ponds stokken zo het internet op!
Verder heb ik trouwens ook niks dan lof over de Spro Strategy hengels. Mooie, slanke hengels met voldoende body. Ik heb ze gehad in een met kurk afgebouwde uitvoering, mooie hengels!

UserPostedImage

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad?
Om eerlijk te zijn kan ik me geen annekdote voor de geest halen. De laatste jaren doe ik m'n ding aan afgelegen grindplassen en op stekken die moeilijk bereikbaar zijn. Ik kom zelden iemand tegen aan de waterkant. Dat was aan de kanalen wel anders, maar ik mis het niet. Rust, dat is wat telt!

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Een zeer mooie site in een strak design. Ik ben uitermate gecharmeerd van de cartoons. Echt prachtig gemaakt!!!

UserPostedImage
De Cup, een water waar ik sinds dit jaar het visstand- en oeverbeheer mag doen. Een plek waar ik rust vind...

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief?
Ik probeer actief te zijn op alle Nederlandstalige fora. Op die manier probeer ik de vissers op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van het VBK. Bijna alle fora waar ik lid ben hebben een subforum 'VBK'. (Knipoog naar de beheerders Blij Maar het is geen must hoor! Knipoog ) Hierin post ik zoveel mogelijk relevante info en kunnen ook mensen met vragen terecht. Als vereniging hebben we eigenlijk twee officiële communicatiemiddelen: ons magazine en onze site. Via het internet bereik je echter een heel erg groot publiek, dus de digitale snelweg is ook een ideaal communicatiemiddel geworden, zij het officieus.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers?
Draag zorg voor natuur, karpers en andere vissoorten.
Wees allen ambassadeurs van deze tak van de hengelsport.
Staar je niet blind op wat je hoort en ziet, maar stel je eigen genieten centraal!

UserPostedImage

Wat is je PB ( persoonlijk record )
De Hoge, een karper met geschiedenis. Gewicht was bij deze karper ondergeschikt aan zijn karakteristiek uiterlijk, aan de zweem van magie die rond deze oude krijger hing. Wat heb ik genoten van het moment van die eerste blik op zijn prachtige flank, tot het moment dat ik hem terugzette.
Een jaar na deze vangst, in de zomer van 2005 is hij gestorven. Het water waar hij zwom zal voor altijd een deeltje van mezelf blijven...

UserPostedImage

Wie mag het volgende interview invullen
Wie zich geroepen voelt!

Ger heijnen  
#155 Gepost : zaterdag 12 februari 2011 18:01:15(UTC)
Ger heijnen


25 ponder

Lid sinds: 10-5-2010(UTC)
Berichten: 481
Nederland

He Mark,
Een mooi interview Knipoog



MVg GerHeijnen
jori  
#156 Gepost : zaterdag 12 februari 2011 18:04:04(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

mooi interview
behandel iedere karper met respect!
Ron van Houtum  
#157 Gepost : zaterdag 12 februari 2011 18:58:36(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
zekers mooi
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
karphunter  
#158 Gepost : zaterdag 12 februari 2011 19:46:37(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

heel mooi idd!
Jorden  
#159 Gepost : zaterdag 12 februari 2011 19:55:18(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
aah uit kinrooi zie ik Knipoog is niet zo ver van hier Breede lach
Me...myself...and my rods!
Davey Remmig  
#160 Gepost : maandag 14 februari 2011 00:59:56(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

ja zeg leuk interview weeer
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
11 Pagina's«<678910>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.