logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
#Stefan15  
#41 Gepost : woensdag 22 april 2015 06:56:20(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
In de meivakantie gaat er hopelijk volgas gevist worden Vissen
Laat me door 2x niks vangen dit seizoen niet afschrikken!!

Hopelijk heb ik dan de mogelijkheid om wat andere stekken te bevissen van mijn huis...
Heb zelf geen scooter of auto tot mijn beschikking....

Een aantal van deze sessies zullen dus ook instant worden, ik maak dan vaak gebruik van een pva-zakje, kan ik in het pva zakje het beste wat hele en halve boilies doen of het aas heel fijn houden?
Alle extra tips zijn welkom ;-)

Vissen
Jeroen84  
#42 Gepost : woensdag 22 april 2015 07:54:48(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
PVA bag kun je op vele manieren vullen.
Wat wel van belang is het te vullen met het gene wat je ook op de hair hebt.
voor de rest wat particles, grondvoer, lokstof etc.

Althans zo doe ik et Mee eens
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
#Stefan15  
#43 Gepost : woensdag 22 april 2015 17:09:10(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik vis ook altijd mijn pva-bags met aas dat ik gebruik en wat particles erdoor heen.
Maar eigenlijk was mijn vraag, als ik instant ga vissen (op water dat ik niet erg goed ken) is het dan beter om wat hele en halve boilies om je stek te voeren of om er wat meer boilie kruim te voeren zodat de vis (bijna) alleen jouw aas te eten heeft (en wat particles) en een stof wolk achter laat in het water met boiliekruim/lokvoer.
beumertje  
#44 Gepost : woensdag 22 april 2015 18:18:00(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
het blijft toch ook gewoon proberen, is het een paar keren niets verander evt weer van plek. Of je gaat voor je alle spullen uitpakt eerst rond lopen om te kijken waar je de meeste activiteit kunt waarnemen.
#Stefan15  
#45 Gepost : zondag 26 april 2015 19:12:15(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zijn we weer... Like

Alleen vandaag was het anders, anders maar ook beter Angel

Had al wel plannen om vandaag te gaan vissen was vrij dus ja, tijd moet je nuttig besteden. Shhh
,maar dan kijk je op buienradar en die geeft aan dat het de gehele ochtend en avond regenen gaat. Tja.......

's Ochtends werd ik wakker om een uur of 10, en het weer zag er best wel redelijk uit... Geen regen in de aantocht Blijb
Karretje pakken en we gaan onderweg.


Op de plek aangekomen is het rustig op het water geen vis te zien... Gaat ook altijd wel moeilijk met veel golven Shhh

Ik besloot mijn eerste hengel uit te lopen en strak tegen het eilandje te vissen. Voor mijn andere hengel had ik nog geen "plannetje".
Ik leg mijn hengel op de steun en ik zie vlak naast mijn visplek 2 vissen wat van de oppervlakte pakken. Snel wat boilies en mais gepakt en neergegooid in het water.
Snel mijn andere hengel klaargemaakt om hem neer te leggen waar ik de vissen zag.
Deze vissen lieten zich niks van zich horen tot een uur of 10 waarna ik geregeld lijnzwemmers krijg in mijn slappelijnen!
De hengel bij het eilandje lag me niet goed, telkens krijg ik piepjes, of mijn lijn liep strak en veder gebeurde er niks.
Ik haalde mijn hengel op en zag dat mijn boilie en pop-up aangevreten waren (door krabben/kreeften volgens mij)

Ik besluit die hengel te verplaatsen voor een duiker. Ik kan mijn hengels deels uitlopen en doe dat dus ook. Ik kom terug en hoor 2piepjes op mijn hengel dicht bij de kant. Vaker gehoord die dag dus ik ga veder geconcentreerd mijn lijn strak te trekken, totdat de vis een run geeft. Snel hengel neerleggen en de vis drillen. Na een korte drill onder ogen van 2 politiemannen weet ik een leuk visje van 10pond te landen. Breede lach Breede lach
Ik besluit de hengel maar weer onder dezelfde kant te leggen....
De hengel die voor het duikertje lag gaf helaas alleen wat lijnzwemmers en wat loze piepen ..
Tegen het eind van de middag duikt er weer een visje op langs de kant, riet dat van links naar rechts gaat en wat belletjes boven mijn voer, krijg ik weer wat lijnzwemmers.

Het weer begon veder wat te verslechteren en er kwam wat regen aan. De activiteit van de vis nam af dus ik besloot maar op te ruimen.
Maar de eerste vis pak je niet meer van me af Vissen

Alle bedankt voor de hulp die gegeven is en nog gegeven gaat worden Bedankt!
Ook de carpfeeling crew bedankt voor die leuke verhalen op de site zelf en die tips&tricks page!! Mooi gedaan
grouphug
#Stefan15 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
20150426_135233.jpg
beumertje  
#46 Gepost : maandag 27 april 2015 06:34:34(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
mooi dat het gelukt is. Het is ook nog een mooie spiegelLike . Heb je de politie nog gevraagd je zelf met vis op de foto te zetten? Als ze er toch al zijn....
#Stefan15  
#47 Gepost : maandag 27 april 2015 21:30:00(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
foto staat er op hoor beumertje in vangstenapril ;-)

Vandaag met me vismaat een avond met de pen geweest, hij 1visje gevangen ik 2 mis geslagen .... Niet eens
#Stefan15  
#48 Gepost : woensdag 5 augustus 2015 15:37:01(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo,

Vandaag was ik een ochtendje vissen met mijn vader op een nieuw water. Het is een sierwater in de stad, dit water staat verbonden met 4 andere vijvers in het stadje. Ik heb op 1 stek met mais gevist en duivenvoer gevoerd. Dit leverde erg veel brasem op, iets te veel. (12 in 5uur vissen, en nog een aantal verspeeld) Als er zoveel brasem op je stek zit hoe kan je dit dan het beste aanpakken? Nu bleef ik gewoon duivenvoer aanvoeren en hopen dat een karper de vreetschuur opmerkte..... Of had ik juist met boilies moeten gaan vissen en steeds meer boilies voeren. Wat doen jullie dan?

Laatste tijd niet heel erg veel tijd gehad om te vissen, maar heb toch nog wel wat visjes weten te vangen

Hoor graag van jullie
Stefan
HarryO  
#49 Gepost : woensdag 5 augustus 2015 21:01:25(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dat brasem probleem ken ik. (welke karpervisser niet Angel )
Het probleem is dat zowel de brasem als de karper van het zelfde voer houden, en de brasem net iets minder schuw is dan de karper
dus die zitten het eerst op je voerplek met het door jou gegeven resultaat.
Nu je weet dat er veel brasem zit zou je beter geen mais of duivenvoer op die plek gebruiken.
Grote boilies (20 mm of meer) en een rig met een lange hair geven je meer kans op een karper ipv een brasem. Lengte van je hair is dan boilie op de hair en na het plaatsen van het stoppertje en aangetrokken boilie moet er nog zeker 2,5-3 cm ruimte zitten tot je haak.
Klinkt mss gek maar geloof me, ook ik ben hier op het forum voorgelicht door verschillende personen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
#Stefan15  
#50 Gepost : zaterdag 8 augustus 2015 10:33:04(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Snap ik Harry, maar wat kan je op dat moment het beste doen?
Ik wist ook niet van tevoren dat er zoveel brasem zat
HarryO  
#51 Gepost : zondag 9 augustus 2015 10:30:12(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zoals al gezegd, rigjes gebruiken met een lange hair, grotere boilie's en geen kleine partikels.
grote boilies zo nodig hooguit één maal door breken om de geur en smaakstoffen makkelijker vrij te geven.
Als ik mij goed herinner, maak je zelf je rigjes. Dus dan zou ik er zeker een stuk of 3-4 maken met een lange hair, afgestemd op het aas dat je er aan wil doen. (enkel een boilie of snowman of grote pallet)
mocht je dan nogmaals op zo'n brasem plek komen kun je meteen wisselen van rig.
Mocht je voorlopig geen brasem meer willen vangen laat dan die stek even voor wat het is en zoek een andere stek tot de partikels die je gebruikt heb op zijn gevreten.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.