logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
#Stefan15  
#1 Gepost : dinsdag 7 april 2015 18:51:08(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoi allemaal,

Na een tijdje weg te zijn geweest van het forum en karpervissen ben ik terug gekomen. Reden dat ik weg ben geweest is dat het vissen zelf me niet zo meer aansprak.... Afgelopen week kwam een maatje van me tegen en die heeft me weer overgehaald om weer te gaan vissen. Afgelopen maandag was het dus zover. We pakten een watertje waar we in de zomermaanden waar we kleine en grote vissen zagen liggen en tevens dichtbij ons in de buurt ligt. Na zaterdag en zondag wat gevoerd te hebben op de stekken met wat mais/hennep/boilies was het Maandag morgen tijd om te gaan vissen.

Aangekomen op onze stek zie we op 3 van de 4 voerplekjes veel beweging in het water. We bouwden onze spullen zo snel op als we konden en begonnen met vissen. Na me eerste hengel tegen het voerplekje bij het riet te hebben gegooid met een enkele boilie en een pva zakje met boilies te hebben ingeworpen en ik er wat boilies omheen heb geschoten verdween op deze plek de activiteit van de vis(sen). Met me andere hengel waaraan ik een boilie en een pop-up boilie bevestigde en er ook een pva zakje aanhing met wat boilie kruim/boilies en inwierp verdween de activiteit ook op deze plek... Gelukkig kwam de activiteit terug op mijn 2 stekjes. Bij het plekje in het riet hebben tot een uur of 1 telkens 1/2 vissen gezwommen bij mijn andere stek heeft tot een uur of half 2 een (grote) vis de hele dag liggen draaien. Mijn maatje die aan de andere kant van de rietkraag lag had wat minder "geluk" zoals het eruit zag. De 2 vissen die in het riet zwommen, bleven rond mijn 2 voerplekjes zitten. Een van zijn voerplekjes bleek compleet negeert te worden. De activiteit van de vissen aan het oppervlak wisselde ook veel. Eerst waren zij een half uurtje actief aan de oppervlakte en daarna 15/30 minuten zag je niks meer op het water oppervlak. Dit gebeurde ook rond half 10. De activiteit op het water rond de rietkraag verdween, maar rond kwart voor 10 kreeg mijn maatje beet op zijn hengel die bij het riet lag. Hier ving hij de eerste karper van het water*, een spiegel karpertje van zo'n 5,5kg (*zover wij weten. Op het water wordt namelijk bijna niet gevist ,omdat het naast een provinciale weg ligt en de zijkant in de zomer erg begroeit is.) Na deze vis bleven er activiteiten op het wateroppervlak gevolgd door periodes zonder activiteit..... Deze dag heb ik niks gevangen en mijn maatje naar zijn visje ook niet.

Ik heb de hele dag met 1 hengel een enkele boilie gevist en de andere hengel met een boilie + een pop-up.
Ik heb me hengels beide rond een uur of 11/half 12 een keer opnieuw ingegooid.
Ik heb iedere 3 uur (ongeveer) wat boilies bij geschoten.
Ik vis met slappe lijnen.
Ik gebruik een kd-rig en een shocker systeem.
Veder nog iets wat jullie willen weten??? (vraag ernaar)

Ik viste vroeger ongeveer hetzelfde als hierboven geschreven op andere plekken en wateren, op deze wateren heeft dit mij ook geen vis opgeleverd. (vorig jaar heb ik ook maar een sessie of 5 gezeten, omdat ik toen pas begon met statisch karpervissen, hiervoor viste ik met een pen of korstje op karper.)

Ik weet niet of ik nou iets fout doe of gewoon domweg ongeluk heb, maar als jullie op- of aanmerkingen hebben hoor ik het graag van jullie. Wil namelijk wel is een keer een karper(tje) vangen. Dus...

Hopelijk hoor ik van jullie

grtz Stefan Like
Sponsor
remon v wanrooij  
#2 Gepost : dinsdag 7 april 2015 19:13:38(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Het water is misschien net 10 graden, de vissen azen heel weinig tot niet.
Het klinkt alsof je al te veel hebt gevoerd. Met deze temperaturen vis ik gewoon instant met niet meer dan 10 bollen per hengel.
Ik weet niet wat voor bollen je hebt gebruikt? Maar je kan nog steeds niet aankomen met vette vismeel bollen of iets in die trant.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
#Stefan15  
#3 Gepost : dinsdag 7 april 2015 19:19:23(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
bedankt Remon voor je snelle reactie ;-) Blijb

De 2 dagen die ik voor gevoerd heb was ook maar een handje per stek en in de pva zakjes zaten ook 5boilies(inclusief halve/verkruimde boilies). Ik denk dat ik door de hele dag een boilie of 15/20 per plek heb geschoten. Ik vis met scopex birdfood boilie.
Carpaco97  
#4 Gepost : dinsdag 7 april 2015 20:42:31(UTC)
Carpaco97


15 ponder

Lid sinds: 18-10-2013(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: Bergeijk

Bedankjes: 19 keer
Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
Eerst geschreven door: #Stefan15 Ga naar gequote bericht
bedankt Remon voor je snelle reactie ;-) Blijb

De 2 dagen die ik voor gevoerd heb was ook maar een handje per stek en in de pva zakjes zaten ook 5boilies(inclusief halve/verkruimde boilies). Ik denk dat ik door de hele dag een boilie of 15/20 per plek heb geschoten. Ik vis met scopex birdfood boilie.


Hallo stefan,
zoals Remon al reeds melde is dat de karper weinig tot niet aas in deze koude periode, de karper zit meestal ook op de wat diepere plekken nou. dat je niks vang hoeft niet perse aan jou manier van vissen te liggen. Maar er zijn waarschijnlijk wel wat dingen die je kan proberen. wat ik zou doen is

Een snowmanrig met een 15mm bolie en een 10mm pop-up.
Diepere plek opzoeken.
De lengte van de rig niet langer als 15cm.
Toch nog wat minder voeren.

Mocht er nog steeds geen vangsten komen laat even wat weten

Mvg carpaco

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 april 2015 20:43:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

wie het kleine niet eerd,is het grote niet weerd.

Like and Share my page on Facebook--> www.facebook.com/CarpfishingDeKempen
#Stefan15  
#5 Gepost : woensdag 8 april 2015 06:47:18(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
oke alvast bedankt!
Wanneer ik weer een keer ga vissen meld ik dit wel even zodat jullie advies kunnen geven over het voeren, aasprestatie etc.

Ik hoor nog wel van jullie

grts Stefan
Tycho Leushuis  
#6 Gepost : woensdag 8 april 2015 19:47:13(UTC)
Tycho Leushuis


15 ponder

Lid sinds: 2-2-2014(UTC)
Berichten: 176
Man
Nederland
Locatie: Flevoland

Bedankjes: 12 keer
Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
mijn ervaring is vooral in de zomer als je oppervlakte activiteit ziet dat er dan meestal wel een visje komt, in deze periode is dat echterlijk anders met deze watertemperaturen, maar zoals hierboven al aangegeven, de vis aast weinig, is veel sneller verzadigt, en verplaatst ook minder, ik denk dat het alleen aan de watertemperatuur ligt en op dit moment even niks anders.

laat het weten als je weer gevist hebt en de ervaring daarbij,
ik hoor graag van jeLike
CarpRespect!
#Stefan15  
#7 Gepost : donderdag 9 april 2015 18:21:07(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hey jongens,

Ik heb vanmiddag wat op google etc. gezocht hoe je deze tijd van het jaar het beste kan vissen, hieruit kwam dat sommige mensen veel succes halen met het vissen van 1 pop-upje, omdat dit volgens hun zou opvallen en de vis zou je aas sneller zou pakken. Ik ben dus ff me vis schuurtje in geweest.

Graag commentaar of dit wel/niet zou werken en wat er eventueel anders moet.

Resultaat:
#Stefan15 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
20150409_190043.jpg
20150409_190110.jpg
remon v wanrooij  
#8 Gepost : donderdag 9 april 2015 20:51:23(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Hoe heb je de onderlijn door je haakoog gedaan? Wat op de laatste foto ziet het er best vreemd uit.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
thanks remon v wanrooij is 1x bedankt voor deze nuttige post.
#Stefan15 op 9-4-2015(UTC)
#Stefan15  
#9 Gepost : donderdag 9 april 2015 21:30:05(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
.....facepalm....
Ik denk idd dat die andersom door het oogje moet. Helemaal geen erg in gehad. Zal morgen het even voor de zekerheid bekijken. Bedankt voor je reactie Remon!!
Jeroen84  
#10 Gepost : vrijdag 10 april 2015 07:11:03(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
En ik zou maar ja dat is ieder voor zich.
De popup wat dichter op de haak plaatsen.( hair inkorten )
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
HarryO  
#11 Gepost : vrijdag 10 april 2015 07:16:22(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
stefan, met name je "hair" ziet er een beetje vreemd uit. het lijkt welk of die vanuit het midden van de knoop komt.
Als je geprobeerd hebt om de Hair van een extra knoop te voorzien zou je deze lager op je haak moeten zetten.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#12 Gepost : vrijdag 10 april 2015 10:11:03(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Het lijkt erop dat de hair helemaal boven aan het oog, dus boven aan de knoop, vertrekt.
Dat moet aan de onderkant, helemaal bij een pop-up.
Als je andere rigjes er ook zo uit zien dan is dat wat je verkeerd doet.
Welke knoop gebruik je Stefan? Wel eens een knotless montage gebruikt?
#Stefan15  
#13 Gepost : vrijdag 10 april 2015 14:28:27(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik vis met een kdrig, dus dan komt de hair idd vanuit het midden van de knoop:
kd-rig knopen
Hopelijk geeft dit verheldering?
HarryO  
#14 Gepost : vrijdag 10 april 2015 20:19:52(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dat soort rig vis ik nooit mee. Als je de rig met de drijvende pop-up bekijkt, stel je voor dat een karper deze opzuigt. Als eerste deel van je haak zal de steel naar binnen gaan. Bij het uitspugen gaat de haak dus achterstevoren weer naar buiten.
Het kan best een goed systeem zijn maar dan bij het pen vissen, waar je direct reageert als de karper het aas opzuigt. Bij het aanslaan zal de haak dan draaien en kan zich dan wel zetten.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 10 april 2015 20:22:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
#Stefan15  
#15 Gepost : zaterdag 11 april 2015 23:20:16(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hoi harry

Deze kd-rig zelf (pop up versie niet bij inbegrepen) wordt opgezogen door de karper waardoor deze in de positie komt dat hij meteen vlees pakt.(komt ook door dat het oogje op de haak het zwaarste is dus deze hankt naar beneden En zou de karper zijn bek als eerste uitkomen.) Dit vind ik voornde manier waarop k vissen wil belankrijk. Ik heb deze popup versie zo gemaakt dat het loodje zinkt en dus hetzelfde effect geeft als bij een normale boillie, maar ik weet niet zeker of dit wel hetzelfde werkt.

Sry voor eventuele spelfouten...
remon v wanrooij  
#16 Gepost : zondag 12 april 2015 06:59:57(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Als je de haak naar beneden wilt sturen dan moet je hem net na de haak bocht verzwaren. In theorie zal jou idee ook nooit kunnen werken. Als je oog het zwaarste is, wat jij zegt dan dal de haak niet effectief inhaken want de haak ( in dit geval ) zal altijd draaien met het zwaarste punt, wat ook logisch is. Daarom is een shot on de hook zo effectief.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
HarryO  
#17 Gepost : zondag 12 april 2015 07:07:10(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Stefan, zoals gezegd vis ik niet met deze rig en zodoende ken ik hem ook niet.
Ik ga zuiver op mijn gevoel af.
ten eerste geloof ik niet dat wat jij zegt waar is. nl dat het oog van de haak zwaarder is dan de rest van de haak.
Uit jou verhaal lees ik dat je een soort hefboomreactie zou krijgen. kijk nou nog eens goed naar de rig die in het glas water ligt.
Daarvan zeg jij: (komt ook door dat het oogje op de haak het zwaarste is dus deze hankt naar beneden En zou de karper zijn bek als eerste uitkomen.) Als je deze rig bekijkt geloof je dan echt dat het deel met het oogje boven de hair, zwaarder is dan het hele grote deel onder de hair?
Zuiver voor mijn gevoel.
Bij het zuigen van de karper schiet de boilie, met alles wat daar bij hoort, in de bek van de karper.
(Bij een beetje geluk zou dan de haak, die met het oog als eerste naar binnen word gezogen, tijdens het zuigen evt. kunnen haken.)
Dan gaat de bek dicht, de boilie met loodje en haak zakt op de onderbek van de karper. Die voelt iets vreemds in zijn bek en spuugt weer uit. Het haakje van jouw rig moet dan eerst draaien alvorens het zich kan zetten. De kd rig is eigenlijk zo geknoopt dat de knoop het oog naar boven trekt, zie ik bij die van jou niet. ( maar dat zou evt. kunnen komen omdat je de rig andersom door het oog hebt gehaald zoals, remon al opmerkte)

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 april 2015 07:36:32(UTC)  | Reden: a

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
#Stefan15  
#18 Gepost : zondag 12 april 2015 14:48:58(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
Als je de haak naar beneden wilt sturen dan moet je hem net na de haak bocht verzwaren. In theorie zal jou idee ook nooit kunnen werken. Als je oog het zwaarste is, wat jij zegt dan dal de haak niet effectief inhaken want de haak ( in dit geval ) zal altijd draaien met het zwaarste punt, wat ook logisch is. Daarom is een shot on de hook zo effectief.


Remon bedankt voor de reactie Knipoog
Volgens het artikel van de kd rig zal je geen shot on the hook te hoeven gebruiken ,omdat de haak al naar beneden staat en dus snel vlees zou pakken. Voor het loodje op de rig zelf zou dit ook zo moeten zijn.
klik hier voor het artikel over de kdrig

Quote:
Stefan, zoals gezegd vis ik niet met deze rig en zodoende ken ik hem ook niet.
Ik ga zuiver op mijn gevoel af.
ten eerste geloof ik niet dat wat jij zegt waar is. nl dat het oog van de haak zwaarder is dan de rest van de haak.
Uit jou verhaal lees ik dat je een soort hefboomreactie zou krijgen. kijk nou nog eens goed naar de rig die in het glas water ligt.
Daarvan zeg jij: (komt ook door dat het oogje op de haak het zwaarste is dus deze hankt naar beneden En zou de karper zijn bek als eerste uitkomen.) Als je deze rig bekijkt geloof je dan echt dat het deel met het oogje boven de hair, zwaarder is dan het hele grote deel onder de hair?
Zuiver voor mijn gevoel.
Bij het zuigen van de karper schiet de boilie, met alles wat daar bij hoort, in de bek van de karper.
(Bij een beetje geluk zou dan de haak, die met het oog als eerste naar binnen word gezogen, tijdens het zuigen evt. kunnen haken.)
Dan gaat de bek dicht, de boilie met loodje en haak zakt op de onderbek van de karper. Die voelt iets vreemds in zijn bek en spuugt weer uit. Het haakje van jouw rig moet dan eerst draaien alvorens het zich kan zetten. De kd rig is eigenlijk zo geknoopt dat de knoop het oog naar boven trekt, zie ik bij die van jou niet. ( maar dat zou evt. kunnen komen omdat je de rig andersom door het oog hebt gehaald zoals, remon al opmerkte)


De link staat hierboven al voor het artikeltje over de kd rig.
(ik probeer een foto toe te voegen hoe de haak staat als de vis hem oppakt.... even kijken waar hij in het bericht neer wordt gezet)

Door deze stand van de haak als de karper hem opzuigt pakt hij heel makkelijk vlees wat ook een nadeel is (haken in de bovenlip etc.)
Maar dit werkt ook weer dresuur doorbrekend ,omdat de vis (altijd) vlees pakt.

Ik ben wel na deze discussie over deze rig, wat veder op internet gaan zoeken. Ik denk dat ik op mijn "thuiswater" misschien een ander rigje ga proberen ,omdat de kd rig op niet altijd werkt en op het water is niet echt dressuur en nog wat dingetjes

#Stefan15 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
KD_6.jpg
Bas de Boer  
#19 Gepost : zondag 12 april 2015 16:07:13(UTC)
Bas de Boer


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-2-2011(UTC)
Berichten: 8

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Stephan, waarom ook gekozen voor een KD rig. Waarom niet een normale basis rig voor op de bodem en een Chod of Whitty pool rig voor een pop-up opstelling.
Het hoeft allemaal niet zo pep, al lijkt het soms gemeen goed geworden.


#Stefan15  
#20 Gepost : zondag 12 april 2015 17:06:50(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
dat is ook.zo bas ;-)
maar als je begint met vissen en je leest wat over dit en wat over dat dan ga je eens kijken op internet en kies je een rig die denk je voor jou het beste is zonder er iets vanaf te weten
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.