logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
diesel  
#21 Gepost : zondag 29 januari 2012 23:36:36(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

ben ook wel benieuwd hoe het afgelopen is spodfather..
hou ons niet langer in spanningEuforisch


BigFish BigFish
groet erik
spodfather  
#22 Gepost : maandag 30 januari 2012 12:15:40(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Ai das waar!
Ik heb het blogje niet meer afgemaakt i.v.m. een flinke ontsteking in mijn onderkaak.
Ik had dit vrijdagavond al door, maar ik moest en zou gaan vissen de volgende dag!

Tot aan een uur of 3 heb ik de pijn weten te onderdrukken en toen ben ik gaan opruimen.
Die avond werd de pijn zo erg dat ik maar naar de huisartsenpost ben gegaan (had ik vrijdag al moete doen (lul).
Vandaar dat ik er niet meer aan gedacht heb, mijn oprechte excuses.
Vandaag ben ik ook nog thuis, ik heb geen oog dichtgedaan en zou eigenlijk van 6 tot 2 moeten werken. maar ik had echt zoveel pijn dat ik maar besloten heb om thuis te blijven.

Anyway, zaterdag:

Rond een uur of 5 vertrokken naar de stek, aankomst kwart over 5.
Na het opzetten, optuigen en uitwerpen in het donker is het 6u ongeveer.

ik was nog erg vermoeid (vroeg op, en flink wat pijnstillende middelen in het bloed)
En ben eigenlijk meteen een tukkie gaan doen in mn stoel.
Rond 8 uur werd ik wakker en heb mn maat wakker gebeld.

Hij was nog erg brak en zou rond een uur of 9-10 aanschuiven.
ik gooi alvast een paar stukjes boilie op zijn geplande stekjes.

Ook besluit ik om met 1 hengel een meter of 50 verderop te gaan liggen in een ander zonniger gedeelte van het water (overigens nog nooit iets aan die kant gevangen)
Zo heeft mn maat ook wat meer ruimte om zn ding te doen.

Terwijl ik 1 van de hengels aan het verplaatsen begint mn receiver te piepen...
(Nondeju zul je altijd zien als je net 50M van je hengels afstaat!)
ik pleur mn hengel, steuntjes etc neer en sprint met een rotgang terug naar die hengel.

Aan de piepjes te horen zijn er 2 mogelijkheden:
1.De vis is niet zo groot en heeft flink wat moeite om het lood mee te slepen dor de bladeren
2. het is een respectabel formaat karper die op zn plek flink aan het schudden is met zn kop om de haak te lossen

Ik pak de hengel op en maak contact,
Al snel voel ik dat dit waarschijnlijk geen karper is maar eerder een zeelt of giebel.
Maar toch ben ik wel blij, in ieders geval al actie gehad.
na een korte dril van nog geen 5 minuten kan ik een dikke vette giebel scheppen.
Zn buik was zo rond als een tennisbal en zn ontlasting was verdacht rood-achtig (fresh fruit boilies en pellets haha)

UserPostedImage

Daaruit maak ik op
Dat er niet veel andere vissen van het voer hebben gegeten en dus de karpers dit deel van het water zelden opzoeken in de koudere perioden.
Want veel mer als een handvol (tennisballetje Knipoog ) heb ik hier de afgelopen weken niet gevoerd tijdens de sessies.


Dit zal strax mede gaan bepalen dat we hier voorlopig niet meer gaan zitten op deze stek.
Hondepoep is ook een bepalende factor maar daar kom ik later op terug (bah!)

De vis is gevangen op een rigje van pakweg 12-14 cm,
Korda hybrid Stiff, met een PietV longshank haak maat6, shot on the hook, hair voor 10-12mm aas.

UserPostedImage

Semi-fixed lead system van pietvogel, omdat het lood in een dikke laag bladeren valt.
Met inlinelood zou de combirig als antenne omhoogsteken lijkt me.
Voor de worp fixeer voortaan ik mn rig met pva tape op het lood (thanks CF, for the tip!)

In het meshje zit wat verkruimelde en halve fresh fruit en irisch cream boilies (gesoaked in tijgernoot liquid en licht gepaneerd met tijgernoot stickmix) en een stuk of 20 kleine 6mm pellets (fresh fruit)

Het haakaas soak ik altijd heavy, meestal ook met een dip i.p.v. een liquid.
na het plaatsen op de hair hang ik de sticky en shiney boilie in de poederigestickmix en schud het emmertje flink.
Zo komt het aas helemaal onder te zitten als een gepaneerde schnitzel (haha)
UserPostedImage
Ik weet niet of het al eens is uitgevonden hoor, maar ik heb er al menig vis op gevangen
Als je opnieuw uitgooit: gewoon even de boilie droogblazen, opnieuw dippen en gewoonweer "paneren", nu zal de haak ook helemaal onder zitten, wat in mijn opzicht ook helemaal niet erg is.

haha daar ging ik weer (met mn Nerdy getyp haha)

Anyway, rond een uur of 10 kreeg ik nog 2 tikken op een top van de hengel alleen dit bleef verder stil helaas. Buiten het gezwem tegen mn hengeltop van "Schele Jan" de gebruikelijke gast-eend die bijna 100% blind is.

Schele jan is een verhaal apart, we hebben hem afgelopen sessie zo genoemd
Hij is in de sessie ongeveer 15x tegen mn hengeltoppen aangezwommen (de sukkel)
Maar we jagen hem nooit weg, hij is al verstoten van de rest van de eenden en komt graag bij mensen in de buurt (eten he..)
Hij heeft al vele littekens van katten/rot-kinderen die in hem een makkelijk speeltje zien, en hij is altijd als laatste erbij als er brood gevoerd wordt.
Dus hij krijgt van mij altijd brood met boter en pindakaas. En we hebben al menig kat en kind weggejaagd die het op hem gemunt hadden.

soms is het wel irritant dat hij steeds tegen mn hengels aan zwemt maar hij doet zn best om uit te kijken dat zie je gewoon, en het houdt me wel scherp op de visloze dagen.
Iedere keer weer bezorgen de piepjes me weer hartkloppingen.
En soms is het gewoon grappig om te zien hoe hij 2x in 30seconden zn kop stoot haha
respect voor schele jan, respect dat hij weet te overleven haha....

anyway, rond een uur of half 11 komt mn maat aan.
Het zonnetje begon te schijnen en toen bleek hoeveel hondepoep er wel niet lag.
gatverdamme. gelukkig kijk ik vooral daar altijd goed uit waar ik loop en heb ik altijd laarzen aan. mijn spullen gaan ook altijd op een zeil of vuiliszak o.i.d odat die in ieders geval niet vies/nat worden!
Voor hem was het genoeg om over de zeik te gaan en zn spullen niet uit te pakken.
Strontziek werd hij ervan. wat ik wel kan begrijpen als je daar op je flitsende nikes loopt.
Hij is er wel de gehele dag bijgebleven, wel tof hoor, maar een beetje raar.
Ik vond het zonde dat hij wel zn spullen had meegesjouwd maar niet de moeite nam om een hengel uit te leggen.
Omdat ik toch een hengel had verplaatsd naar de andere vijver, heb ik nog maar een steuntje opgezet voor een 3e hengel, hengel opgetuigd en erin gelegd op het vooraf door mij gemaakte voerstekje.
"Deze is voor jou alsie gaat..met je gemauw" helaas mocht het niet zo zijn...

we hebben nog tot een uur of 3 zitten theeleuten daar, ik heb mn hengels nog met enige regelmaat verplaats maar zonder resultaat.
Mooi weer, en veel azende snoek, maar geen karper te bekennen.
Mn kaak/keel begon ondertussen echt zeer te doen en begon stilletjes aan wel naar huis te willen. dus toen ben ik rustig aan aan het inpakken gegaan en rond 4u huiswaarts gefietst.

We hebben besloten dat we volgend jaar dit waterstelsel eens flink gaan belagen en alles noteren (ook als we niets vangen) zodat we een beetje zicht krijgen op waar de vissen zich bevinden in welke weerssituatie/tijd v/h jaar.
Ook vele peilsessies zullen er gemaakt moeten worden, maar ik ga dit proberen te combineren met toch een klein beetje vissen om me toch meer te motiveren om de boel in kaart te brengen.
Mn maat "doet niet aan peilen" dus ik sta er wat dat betreft alleen voor helaas.

Helaas zijn de komende weken bijna alle wateren dichtgevroren dus ik denk dat ik de hengels + molens maar eens een goede onderhoudsbeurt ga geven.
Wellicht nog een peil/vissessie op het kanaal maar daar later meer over.

gr SF

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 20:17:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#23 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 09:45:22(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Gisteren onder het genot van 2 ibuprofen 400mg nog even naar vlemmix geweest.

Ik had nog wat dingetjes nodig en vond dat ik mezelf wel een beetje mocht verwennen,
Het is lang geleden dat ik zoveel pijn heb gehad, tussen de pijnstillers door lig ik met mn gezicht in de kussens gedrukt op mn bank. Erg frustrerend kan ik jullie zeggen.

Pleisters op de wonden zullen we maar zeggen...

Ik ging naar de winkel en bracht mee:

- 3Lbs Warrior S Marker van fox (markerhengel/lange afstand hengel)
- Shimano Super Baitrunner XTR-RA 6000 (voor bovenstaande hengel, wat een juweeltje zeg!)
- Pro logic downforce camo braid, 300m - 0,33mm (van visdeal)

- Avid PAS bag loader+bags and tape
- Avid 128gr grooved Inline lood

- Fox Diamond hook sharpener
- Fox splicing needle
- Fox lead and bits bag
- Fox Dip bag
- Fox Tri-bomb inline lood (121gr en 135gr)

- PietV Free-fall leadermateriaal
- PietV Strip-it stiff coated braid (Silt)

- Korda Running Rig kit
- Korda super natural braid (gravel brown)
- Korda kaptor kurv shank mt10 (hehe eindelijk een keer kaptors)

Jullie begrijpen wel dat ik als een kind zo blij was thuis en als een dolle alles ging bekijken.
Toen kwam mijn ouwe vriend "pijn" weer om de hoek kijken, en dus ben ik niet verder gekomen dan het splicen van een stukje leader en het bekijken van mn molen.
De rest zit allemaal nog in de tas en daar ga ik zometeen eens flink in wroeten.

heb ook zin om een paar combilinkjes te maken met de super natural en kaptors.
ik ga gauw aan de gang want voor je het weet lig ik weer half te kermen op de bank.

gr SF

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 20:17:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#24 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 04:34:51(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Toch 710 keer geklikt in ieders geval Tong dat voelt goed.

bedankt mannen,

gr SF

PS:
ik ging naar de winkel vandaag en bracht mee:
2x Avid Groove Inlinelood (de fox loden lijken me k*t omdat ik ze niet makelijk mee op kan tuigen.)
En Fox groene leadclip system pakketje (de tailrubbers en leadclips kan ik goed gebruiken)

Het gaat al een stuk beter met me, deze antibiotica slaat goed aan, en de pijnstillers zijn bijna niet meer nodig.
Ik heb gisteren nog een stuk of 8 "short haired" combilinkjes gemaakt van verschillende materialen. Dat ging weer lekker.
Ook ben ik hard op weg Een redelijk enorm water-stelsel in kaart te brengen, en per stek te categoriseren en qualificeren in een excelsheet.
Dan kan ik strax systematisch alles uitpeilen, en dus ook afvissen.
Daaraan gekoppeld zit weer een vangst-sheet met erg nuttige informatie om eind v/h jaar uitgebreid te vergelijken.

Nu nog ff wachten op me rolletje braid van Visdeal, zodat ik mn marker rod op kan tuigen.
En dan nog wachten tot de wateren weer ijsvrij zijn, (zucht).

Ik zal morgen eens alle henges aftuigen, poetsen, en de molens dito.
Ook ff da molens smeren met die olie van shimano, alleen de 3 XT-FA'tjes
De stratos en XTR-RA zijn nog ongebruikt, (zucht).

nou dat was het weer late night update..

gr SF

ps:
nee grapje.. lol

Bewerkt door de gebruiker maandag 23 juli 2012 00:53:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

CTB  
#25 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 14:08:18(UTC)
CTB


15 ponder

Lid sinds: 12-7-2010(UTC)
Berichten: 129

mooie blogs vooral mee doorgaan zeg ikBlijb
**Ervaring is wat je krijgt wanneer je niet krijgt wat je wilt**
**De weg naar het succes is altijd in aanbouw**
spodfather  
#26 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 15:34:00(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

thanx CTB,

rolletje braid is binnen.. toppie van Visdeal.

Het is trouwens "tungsten" braid, dus ook nog eens mooi afzinkend.
kleur mooi groen/bruin.
kan ik strax mooi op me nieuwe marker/afstand molen spoelen..

gr SF
spodfather  
#27 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:18:02(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

update:

Gisteren de XT-Fa'tjes een paar druppels olie gegeven, en mooi bijgepoetsd.
Ik kon degen met welke ik heb gespod er zo uitpikken haha.

Maar het kleine ding heeft haar mannetje gestaan hoor, qua mechaniek voelt ze nog net als haar andere 2 zusters, heerlijk soepel.
het is tenslotte maar een 4000 serie, redelijk klein baitrunnertje, vooral naast een big pit molen haha.

er kan maar 180m 0.35mm op, maar ikzelf gebruik gevlochten lijn van 0,23.
Hierdoor zit er toch dik 250m op de kleine runnertjes.
Meer dan genoeg als je nooit over 100m vist.

maarre ik dwaal af, zoals gewoonlijk (blower he)

Nadat ze gesmeerd waren heb ik de laatste 5m lijn afgeknipt en de knopen aan de leaders even "ververst". 5-turn grinners zoals altijd.

Marker hengels ook alles alvast opgetuigd voor zover verantwoord te vervoeren is.
Spod hengel idem dito, mooi shockleadertje bevestigd zoals het hoort.
(Deed eerst altijd zonder en trok daardoor het oogje van de wartel van mn spodharnas altijd kapot.)

Ik baal alleen wel dat ik nu niet eens ergens kan gaan peilen ofzo..
vandaar dat ik erg veel werk heb gestoken in een plattegrond van het waterstelsel wat ik en me maat willen gaan belagen en daarmee ook een uitgespreide spreadsheet die komend jaar tot in de puntjes ingevuld gaat worden.

Het water is op het eerste gezicht niet erg indrukwekkend.

De gemiddelde stek/vijver is ongeveer 500m2 wateroppervlak, dat is niet veel.
Maar het zijn wel 45 van dat soort stekken/vijvers.
En alle vijvers zijn verbonden met een dikke pijp waar nog wel een mens doorheen past.

UserPostedImage

Tel daarbij op dat er driehoeksmosseltjes uitgezet worden, Enorm veel evt. hotspots!,
En een bestand (weet niet hoe groot) maar in ieders geval tot aan de 35 pond.
Het diepste wat ik tot nu toe heb gemeten is 1,8m, dus dat is ook uitzonderlijk ondiep.

Het is een ultiem penwater, maar met vastlood kun je er ook wel uit de voeten.
Het is niet zo dat je ver moet werpen ofzo, het is eerder de kunst om je rig subtiel weg te zetten en uitermate goed te mikken want anders hang je in een overhangende boom, of in een lelieveld.

Nadelen zijn dan dat het midden in een redelijk sjieke woonwijk ligt: veel eenden, hondepoep, bemoeizuchtige kak-mensen, en vervelende kak-kinderen.
voordeel daarvan wel is dat 99% van de karperjagers liever een grotere slok opzoeken, en geen vertrouwen hebben in het bestand..

Ik en mn maat hebben al enig karper tot 32Pond mogen verwelkomen in ons net.
Alleen we viste steeds te statisch, we bleven hangen op 1 stek en beviste dan 1 of 2 vijvers...
We gingen ook altijd naar hetzelfde stukkie omdat we daar " comfy" zaten en al eerder hadden gevangen.

Maar als er op dat stukkie geen vis zat, dan kon je zoveel attraction erin gooien als je wil, er wordt pas weer opgemerkt als ze door een duiker zwemmen en in die vijver terecht komen. En geloof me die vissen die waren er vaker niet dan wel.
in zon ondiep water blijft bijna niets onopgemerkt, dus als er (azende) karper op je stek was, dan zou een geoefend oog dat binnen no-time zien.
Ook na een dril was je voerstek 9 van de 10x karperloos, en die kwamen niet snel terug.

Pennen/struinen is meer iets voor als je alleen aan het vissen bent, maar ik ga dat toch meer doen. met alleen mn foudraal op pad, alles erin wat ik nodig heb.
Eerst goed observeren waar ze zich ophouden en pas de hengels erin als er karper gespot is.

Ook het peilen van alle 45 vijvers zie ik als een mooie opdracht voor in het voorjaar.
Ik heb ook een mooie GPS app waarin ik alle stekken al heb aangegeven, zo kan ik fotos en notities bijvoegen al aan de waterkant.
Thuis ff synchroniseren en ik heb het op grootbeeld, erg handig!

Ik heb er zin in, en hopelijk krijg ik wat meer inzicht in het water.
En mocht deze aanpak werken dan weet ik voor 2013 nog wel een water om aan te pakken Knipoog

tot zover

gr SF

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 19:25:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thimon  
#28 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:19:15(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Mooi stukje verhaal!!

daar hebben we als fanatieke lezers wat aan Blijb
Doorzetten wordt beloond!
spodfather  
#29 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 19:20:13(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

ja haha anders kom je die lap tekst niet door..
ik kon het weer niet laten d'oh!
spodfather  
#30 Gepost : vrijdag 9 maart 2012 23:35:09(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

1000 x bekeken en niet een reactie?
d'oh!


sander Janssen vd laak  
#31 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 10:08:41(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

hehe heb al een paar keer een stukje gelezen maar heb het nog niet uit .. haha
diesel  
#32 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 16:38:02(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

hey spodfather,


je hebt jezelf weer mooi wat spullen aangeschaft Like

en je verhalen worden zeker gewaardeerdLike

zou zeggen...vooral doorgaanTik 'm aan!
groet erik
spodfather  
#33 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 23:14:16(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

gelukkig maar, er is nog leven in de brouwerij.

om te beginnen:
Tussen het werken en prive door heb ik nog de tijd gevonden om t een en t ander te peilen.
Ik heb vijvers 1 t/m 6 gepeild in het oostelijke deel.
De vijvers zijn vrij vlak, en bijna allemaal hetzelfde.
Toch heb ik veel geleerd en heb ik mezelf weer kunnen "tweaken" op een aantal punten,
Aannames zijn verdrongen door de harde feiten geleverd door mn inmiddels trouwe makker maar ook ergste vijand: de fox exocet marker.
Tangled mij iets te vaak, eens kijken of die anti tangle marker va nash iets is..

Ik heb ondertussen ook al 2x geblankt.
Ik heb 2 sessies van 3uur gemaakt, en 1x waarschijnlijk een te korte onderlijn gebruikt aangezien er nog steeds een dikke laag bladeren ligt.
ik kreeg toen wel piepen maar geen echte run, en ik vond het te laat voor nog een recast.

Ook heb ik zon klein spodje gekocht van fox, met 2 van die inserts,
erg handig.. ik clip die gewoon aan mn loodclip van de hengel en maak een klein voerplekje met wat kruim, en mais (2 halve spods (handjevol ongeveer)).
hierbij clip ik de lijn en werp daarna de rig uit met een klein meshje pellets, right on the money.
Vind ik een fijne tactiek, ondanks dat na de rig-cast niet meer kan voeren tenzij ik een spod hengel meeneem, dat is nu ook nog niet nodig, ik voer minimaal.

Morgen staat er een kleine sessie op het programma, zometeen worden de spulletjes al ingepakt.
ik ben van plan om 05:00 te vertrekken en te blijven tot een uur of 12-1,
Wie weet, wie weet..

Ik heb vanmiddag met mn maat nog ff wat voer en pva bags verspild om eens ff goed te kijken hoe en wat precies en we hebben er veel van opgestoken, de do's en don't zijn ons nu meer dan duidelijk...
Onze monden vielen open van verbazing af en toe hoe opvallend de rigz af en toe uit de voerhoop komen, vooral het dichtgemaakte gedeelte van je bag wil de lijn nogal eens van de bodem liften.
Ik kan iedereen dan ook aanraden dit zo goed als mogelijk bij te knippen en indien mogelijk een sinker of putty tussen lood en bag te plaatsen als je je lood niet mee in de bag doet.

voor morgen heb ik al 2 pva bags klaargemaakt om mee te starten sochtends, zodat ik niet in het donker zit te frunniken met PVA in de ochtenddauw.

We starten gewoon op de plekken waar we afgelopen keren hebben gevist.
Het voer moet opgemerkt zijn ondertussen, en aangezien er nog niet veel natuurlijk voedsel is zullen ze wel terugkeren als ze honger hebben.

Hopelijk morgenvroeg dus als het water lekker gaat opwarmen door de zon.
De luchtdruk is niet echt ideaal, maar toch heb ik er een goed gevoel over.

tot zover

gr SF
spodfather  
#34 Gepost : zondag 11 maart 2012 14:55:03(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

helaas het is niets geworden.
Zoals gewoonlijk te laat uit me nest en rond half 10 lagen mn hengels in.
Rond 11u heb ik ze nog verplaatst

1 Giebelachtige aanbeet gehad, maar het kan ook een harde lijnzwemmer zijn geweest,
het lood was minimaal verplaatsd en het waren maar een paar piepen

verder geen piep, geen belletje niets..
Ik vrees ook dat er in mijn korte aanwezigheid weinig to geen karpers zich in de radius bevonden.
jammer.

Wellicht dat ik morgen nog eens een uurtje ga struinen.
PascalP  
#35 Gepost : zondag 11 maart 2012 15:04:22(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

succes morgenLike
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
spodfather  
#36 Gepost : zondag 11 maart 2012 22:40:37(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

thanx, pascal.

eerst werken tot 16:30, dan snel naar huis crossen.
Spulletjes pakken, vriendin kusje geven en meteen weer door.
Ik hoop er om kwart over 5 te zijn.
Dan kan ik tot kwart over 6 vissen, en dan snel weer naar huis want het eten staat klaar om 18:30.

dus echt maar een uurtje, ik ga nu ff beslissen waar er gevist gaat worden.

gr sf
Davey Remmig  
#37 Gepost : zondag 11 maart 2012 23:05:39(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

succes, mogen de visjes maar hoger hebben!
spodfather  
#38 Gepost : donderdag 3 mei 2012 11:49:47(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Na vele 2uurs blanks, verslapen sessies en koude ochtenden was het vertrouwen bij mij tot een dieptepunt gezonken.

Waar zouden ze dan zitten? heb ik dan toch teveel gevoerd?
Ik kon niet wachten tot de hotspots van de zomer weer in vol ornaat hun glorie laten zien.
En dan bedoel ik riet, wiervelden, leliebedden.
Het is linke soep om te werpen in een stukje wat je niet kent, want wie weet werp je wel op een leliebed wat nog in ontwikkeling is.
Of een rietkraag die nog niet geheel boven water is.

Ondertussen heb ik weer een hoop geleerd over leaders en onderlijnen.
Ondertussen vis ik bijna standaard met een fluorcarbon leader, en CF systeem en een fluorcarbon onderlijn met een cm of 2 supernatural braid of skinny van PV.
Haken van nash (oh zo scherp vergeleken met korda en gamakatsu, en harder dan die van fox)
Een PVA bag met redelijk droge spodmix erin (explosief), en dan alleen aan de onderlijn bevestigd zodat deze PVA bag werkt als een parachute, en mijn lood netjes neerlegt.
De stijve fluorcarbon onderlijn zorgt ervoorat de onderlijn zich mooi strekt terwijl mijn langzaam zinkend aasje zijn weg naar de bodem vervolgd.

Ik heb er vertrouwen in en weet dat het goed zit, dus voorlopig vis ik wel even zo.
De setup had me al enkele giebels, brasem en zelfs een goudzeelt opgeleverd, maar nog geen karper tot nu toe.

Gelukkig is afgelopen zondag dan ook mijn vertrouwen bevestigd door een mooie vis.

Nadat ik om 4u akwam had ik de hengels ingelegd en ff een tukkie gedaan.
Rond 7u werd ik wakker en na een bakkie koffie en bammetje ben ik ff gaan lopen met mn rokertje.
Binnen 100m kan ik nog 3 andere vijvers zien, maar ze staan wel allen met elkaar in verbinding daar (26 vijvers(46 visstekken)).
Dus ik stond op een bruggetje een beetje het water af te speuren..
en ik zag 2 vijvers verderop 2 flinke aasplakkaten. Moeilijk bevisbare plek, maar wel mogelijk!

Ondanks dat ik nederlands ben dacht ik grinnikend bij mezelf: "allee, een broeske!" " amai, nog ene!"

Dus als een speer ben ik teruggelopen en heb meteen opgeruimd.
alles voor op het fietsrekje en in de foudraal.
Binnen 2 minuten stonden mijn steuntjes op de moeilijk bevisbare plek.
Dit was rond een uur of 8.

Om 9u melde deze schoonheid zich dmv trilsignalen van mijn JRC ontvanger.
UserPostedImage
De slip gierde het uit het geluid van de piepers stond muted.
Het was de kanthengel en niet de verwachtte lelie-hengel.

De dril duurde ongeveer 15 minuten, nog vrij lang aangezien de vis EN ik niet veel ruimte tot onze beschikking hadden.
Thank god voor soepele slipschijven en backleads Blijb

Ik had een ruimte van 1mbreed om de vis te scheppen, en moest half in de blubber gaan zitten om het schepnet te ontvouwen en de vis veilig naar binnen te halen.
Adrenaline gierde door mijn lijf, op de achtergrond floten de vogeltjes en brak de zon lekker door, het klopte allemaal Blij

Natuurlijk was ik alleen en begaf de batterij van de camera het, maar met mn telefoon toch een redelijke foto kunnen maken. Ik was helemaal nat en vies geworden.
Maar ik had het er graag voor over.

23 pond was ze, en 78 cm, op een klein litteken op haar linkerwang na was het een puntgave vis.
Na wat medicarp op het haakwondje gedaan te hebben is ze weer kalm terug in haar habitat gegleden.

Dit doet me goed! hopelijk volgend weekend weer zon mooie verassing.
ik heb er weer volle bak zin in in elk gevalLike

gr SF

PS: de hengel achter me gewoon in het riet gegooid na onthaken, heb er nog minutenlang mee lopen klooijen om het allemaal eruit te krijgen haha

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 mei 2012 11:52:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

sander Janssen vd laak  
#39 Gepost : donderdag 3 mei 2012 12:17:27(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

goed bezig ! ik zit helaas nog op nummer 1 van dit jaar te wachten
spodfather  
#40 Gepost : zondag 6 mei 2012 20:46:36(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Vandaag even met mn 2 halfbroertjes hun eerste echte vissessie gemaakt.
De laatste dag van hun vakantie had ik toch nog ff tijd om met ze te gaan vissen.

We zouden van 8 tot 12 gaan, in een klein watertje in de buurt in een bos.
Het stikt er van de karpertjes, alleen is 95% niet groter dan 20cm.
een watertje waar je met de pen op witvis-tempo karpertjes kunt vangen zonder voor te voeren of wat dan ook.
Ideaal voor een eerste sessie dus Knipoog

De jongens hadden er zin in en we zaten al gauw te vissen.
de werptechnieken nog een keer uitgelegd, alles mooi strak leggen, en hoe aan te slaan.
onthaken, terugzetten etc etc.

UserPostedImage

De kleine uitgerust met een heel licht en kort spinhengeltje met een klein molentje een dobbermontage (wat simpeler dus)
hij heeft me heel wat dobbers en haakjes gekost Knipoog boomvissertje Knipoog
Maar wel met het meeste zelfvertrouwen!

UserPostedImage

En de grootste had mijn penhengel van 3,60 en een simpele penmontage.
gelukkig zat op deze spoel gevlochten lijn, want hij gooide geregeld in het riet.

UserPostedImage

Binnen 1 minuut was er al activiteit bij de pennetjes en zat de spanning er al goed in bij de jongens, ik heb mn "pieperhengel" maar ingepakt gelaten.

Ze zouden vis om vis pennen met de kleine hengel terwijl ik mijn penhengel optuigde voor de oudste,
De eerste vis heb ik voorgedaan, werpen, lijn strak, top omlaag, opletten... wachten ne.. wachten.. oeh bijna.. jah! en de eerste vis was een feit.
We begonnen met brood maar dat werd steeds eraf gegeten omdat ze te laat waren en omdat er zoveel vis tegelijk op het aasje klapt.

Dus toen de 2e hengel klaar was, toen gingen we over op mais.
ik strooide wat korreltjes bij elke dobber en zei dat ze dit bij elke nieuwe inworp mochten doen, maar niet te veel, gewoon een paar korrels want anders raakten ze vol natuurlijk. Toen ging de teller lopen...

op slechts enkele meters uit de kant werd de ene na de andere madurodam-karper gevangen. Ik kreeg niet eens de tijd om de plu op te zetten voor het vrouwtje/de fotografe die ook mee was gegaan. na de hakensteker geintroduceerd te hebben en een paar vissen te hebben onthaakt snapte ze het truukje wel.
Alleen ze durfde nog niet teveel kracht uit te oefenen wat het soms nog wel lastig voor ze maakte

Voordat ik het wist stond de kleinste al met een vis in zn hand om deze te onthaken.
en dat ging allemaal best okay! khad nog een hakenstekertje wat ze wel mochten hebben.
Ook het werpen bovenhands en onderhands ging uiteindelijk ook wel redelijk voor een 1e sessie.

UserPostedImage

Bij de oudste heb ik duidelijk iets losgemaakt, hij heeft ADHD maar ik heb hem toch bijna 3 uur kunnen boeien. Dat was bij piepervissen wel anders haha
Over een paar weken gaan we wel weer eens,
Dan neemt ze hun eigen hengeltjes mee en dan zullen we die eens in orde maken met een nieuw pennetjes etc etc.
Ook zal ik dan eens kijken of we wat dobbers kunnen aanzetten en haakjes kunnen knopen zodat ze strax ook samen kunnen gaan zonder mij.

Ik ben in ieders geval blij dat ik toch maar met ze ben gaan vissen.
Ze hebben me werkelijk beloond met enthousiasme en oprechte interesse in het vissen.
Wie weet ben ik wel het begin van hun levenslange vis-avontuur Knipoog
ik zou me vereerd voelen.

Het was in ieders geval een geslaagde sessie Dat vonden hun ook!
10 vissen voor de oudste, en 5 voor de jongste.
1 voor mij want ik had het voorgedaan.
moet ik zeggen dat de oudste wel een veertiger heeft verspeeld, jammer. (veertig centimeters dan he Tong)
Voor de rest zat alles tussen de 15 en 25cm

ze wouden volgende week alweer gaan, maar volgende week wordt het weer MIJN weekend Like

tot zover

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 mei 2012 20:50:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.