logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
spodfather  
#1 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 18:15:52(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

hi folks,

bij deze dan een topic waar ik mn " vis-ei" in kwijt kan.

trap af met een avontuurtje afgelopen December...
Ergens tussen Sinterklaas en Kerstmis..

3 weken ervoor kreeg ik het idee om een kleine voercampagne op te zetten,
Aangezien het toen bijna december was en ik het water nauwelijks kende ben ik begonnen met slechts minimaal te voeren en zeer verspreid.
Dit bedoelde om de vissen zo bezig te houden en zo te laten wennen aan de situatie
(dus de betreffende stek, met het aas, en langdurig op de stek zijn.)

Ik had al een keer een paar uurtjes gevist tijdens het peilen na een weekje voeren ongeveer, niets gevangen, zoals verwacht.
Bij het peilen ben ik een hoop obstakels tegengekomen onderwater, ik ben er ook al veel loodjes(!?) kwijtgeraakt tijdens het vissen.
(ik vermoed dat ze tussen de basaltblokken rollen o.i.d.?)

Anyway, ik wist wat ik wou weten en ben huiswaarts gekeerd.
de weken daaropvolgend ben ik netjes elke dag na het werk mn halve boilies blijven voeren. netjes 1 voor 1 als een mini frisbee het kanaal in. ik werd er steeds beter in.
Halve boilies omdat deze beter blijven liggen op schuine taluds en minder stroming pakken.

De 3e voerweek was aangebroken, ik zat er smaandags al mee in mn hoofd om vrijdagnacht te geen vissen en dan zaterdagmiddag 12u huiswaarts te keren zodat het vrouwtje ook haar quality time krijgt Blij
In de loop van de week nog wat spulletjes gehaald, boilies gechopped, gesoaked, foudraal netjes ingepakt inclusief shelter-system (zacht weer, maar veel regen en wind)
Zelfs de banden van de fiets en fietskar opgepompt, er mocht niets misgaan!!

Vrijdagmiddag 17:30
Ik ben net thuis van me werk en ik had onderweg naar huis nog een handje choppies verspreid om de vissen alvast lekker te maken (haha).
stuk of 32 "kwartjes" boilie dus maar 8 boilies verspreid over een 4tal hotspots.

Ik ben zoals gewoonlijk na het eten meteen in touw om alles in te pakken etc, en na de dagelijkse verplichtingen en nog wat quality time met het vrouwtje is het tijd om te gaan.
Om 22:00 ben ik op pad..
pff, ik moet echt me rijbewijs halen.. 25 jaar en dan nog met zon zware rotkar.. pff zucht, " steun". Maar daar wordt aan gewerkt! Hopelijk dit jaar nog.

Anyway, rond kwart voor 11 kom ik aan op de stek en begin met alles opzetten etc.
En binnen een half uurtje staat alles en begin ik met de hengels te beazen, Mesh bags maken, uitgooien etc.
Dit is een ritueel waar ik best traag in ben, maar hey, het moet wel perfect zijn Blij
Het is ongeveer 23:45 en ik zet de ketel op voor een bakkie Decaffeinato, en begin met het rollen van mijn slaapmutsje.

Ik check de baitrunners, piepers, receiver en alles nog een keer en dan nestel ik me lekker in mn slaapzak.
rond 01:00 ga ik slapen vol verwachting, met de wekker op 07:00 voor eventuele scheepsvaart.

ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZz

UserPostedImage

Om 7u gaat de wekker en ik besluit na een bakkie koffie en een rokertje om de hengels iets te verplaatsen, behalve die ene hengel die ik goed vond liggen recht in de vaargeul voor het begin van de sluis
Want deze had een meshbag met choppend boilies en ik was er vrij zeker van dat dat nog om het haakaas lag.

enkele uren later zou het dus blijken dat die hengel die ik had laten liggen begon af te lopen.
Ik had net gesmst naar mn maat dat het waarschijnlijk niets zou worden, en stond net met een bakkie koffie bij de hengels genieten van de eerste zonnestralen die hemels aanvoelden..
Wat erna gebeurde was als een roes, ik pakte de hengels van de pod en de vis werd tactisch van de obstakels weg gedrild.
Schepnet pakken, en hoppa.. ik kon het amper geloven, een decemberkarper, en dat nog wel van het kanaal!

UserPostedImage
ongeveer 70cm en 18 pond. Ik ben tevreden.
Jammer dat de foto zo overbelicht is, maar de zon stond recht op me en ik had geen zin om te gaan stuntelen met de cam terwijl de vis op de mat lag.

Anyway, na de vis ongeschonden en met hervonden kracht teruggezet te hebben ben ik rustig de spulletjes gaan inpakken etc.
en om 12 uur ben ik zonder verdere aanbeet maar toch blij als een kind huiswaarts gekeerd.

Ik heb nog 1 week doorgevoerd, en nog 1x een kleine sessie gevist maar niets meer gevangen.
Met voeren gestopt vanwege tijdgebrek en kerst en nieuwjaar voor de deur.

Nu is het 3 weken later, en het begint wer te kriebelen ondanks het hondeweer van de afgelopen dagen en komende week.
Ik heb het gevoel dat we zaterdag of misschien zelfs zondag nog wel een paar droge perioden krijgen.

Ik heb in ieders geval een pen-sessie in mn hoofd, hopelijk dit weekend...
Ik houd jullie op de hoogte

gr SF




Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 19:14:06(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Leuk relaas! Veel succes de volgende sessies
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 20:32:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Leuk man! Ga zo door. Leuk om te lezen.Blijb
ronald kingma  
#4 Gepost : dinsdag 3 januari 2012 21:01:20(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
super, mooi relaas van een karpervisser. Blijb


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
spodfather  
#5 Gepost : donderdag 5 januari 2012 22:31:20(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

bedankt mannen, voor de positieve reply's Breede lach
Daar doen we het voor!

De plannen beginnen vorm te krijgen.
Mn vismaat heeft vanalles nieuws gekocht en heb ook weer zin om te gaan vissen.

De weersvooruitzichten zien er gunstig uit: zaterdag ochtends slechts 1mm regen en zondag ochtend niets.
We hebben gepland om zaterdags een ochtend en een middag te gaan, en misschien zondag ook nog een ochtend op een andere stek (tenzij we goed vangen lol)

2 hengels p/p, sowieso 1 vastlood en heel misschien komt er een pennetje bij kijken vanuit mijn arsenaal.
Mn maat gaat 1 hengel met blikmais en 1 hengel met pop-up geloof ik.

Mijn plan was om de karpers te localiseren in hun winterverblijf door mobiel te zijn.
Meerdere handjes voer te verspreiden en de boel afvissen en goed in de gaten houden.
Walkie talkie mee voor als er hulp geboden is.

ik heb er vertrouwen in.

gr SF
spodfather  
#6 Gepost : vrijdag 6 januari 2012 19:28:09(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Update:

plan voor de zaterdag

Zoals het er nu uitziet gaat het tot een uur of 6-7 regenen. de rest van de dag dus droog.
Windkracht 3 Westenwind.. (twijfel of ik ga pennen)
Temperatuur van 6 tot 8 graden.

Zometeen de spulletjes pakken (zo minimaal mogelijk ivm mobiliteit)
Vervoer wordt de fiets.. (duh! haha)
Ik ga 3 hengels meenemen, 2 opgetuigd met vastloodsysteem en 1 klaar om te pennen.
Ik ga maar met 2 hengels vissen netjes volgens de regels.

De stekken weet ik nog niet zeker, het is een cultuurwaterstelsel van 1 tot 1,5m diep.
Veel lelies, rietkragen, bruggen, duikers en overhangende struiken.
Er vind ook jaarlijkse uitzetting van driehoeksmosselen plaats vanwege de soms opkomende blauwalg in sommige (te veel) beschutte stukken.
Het bevind zich in een woonwijk en daarom zijn niet alle stukken evengoed bevisbaar.
Die vissen weten dat ook Knipoog, maar het is wel hier waar ik mijn pb van 30pond heb gevangen.

Het is wel zo dat de vissen zich nooit lang op eenzelfde stuk ophouden, er zijn tientallen duikers waar ze onder de weg doorkunnen naar het volgende water en daarom zal de attractiviteit van je voer ook maar beperkt blijven tot een bepaald stuk.
Voorvoeren heb ik hier wisselende resultaten mee behaald,
Het wordt al snel teveel omdat de vissen niet elke plek elke dag bezoeken.. daarvoor zijn er gewoonweg TE veel hotspots.
Soms kwam ik dagen geen vis tegen op een goede stek gewoonweg omdat ze elders vertoefden.
Ik zie het vrij snel daar als er vis aanwezig is omdat het ook zo ondiep is.

rekening houden met de wind is er ook niet echt bij, in geval van morgen: weet je hoeveel watertjes daar nu een Oostkant hebben? (haha ik schat een stuk of 50 singeltjes/vijvertjes in verbinding met elkaar)


Afijn, ik vertrek ongeveer rond een uur of 6 vanuit thuis, net na de regen.
Dan ga ik naar een bepaald stuk waar ik mee in mn hoofd zit,
ik voer over een gebied van 100meter 3 of 4 stekken aan, en begin met vissen op een van die stekken. ondertussen houd ik het gebied en de voerstekjes goed in de gaten
En bij enige activiteit gaat er een beetje aas en een hengel bij.

Na een uur of 2 heb ik alle stekjes een kans gegeven,en dan verkas ik dus
En dan herhaald de cyclus zich.
Ik ben er van 7 tot 5 maximaal dus ik kan heel wat afvissen.
En ik hoop zo de winterverblijven/routes van de vissen te vinden.
Laatste keer dat ik daar heb gevist was oktober vorig jaar, dus hopelijk hebben ze me gemist (erg weinig karpervissers daar, waarschijnlijk te klein in hun ogen)
Want er zitten flinke karpers! grootgevreten met brood voor de eendjes en driehoeksmosseltjes Knipoog

Het enige waar ik mee in mn maag zit zijn de korte aastijden van de vis...
als ik binnen 2 uur op een stek niets vang dan betekent dat niet dat de vis er niet is...
Wellicht azen ze dan wel niet (you never know).. maar ik ga mn uiterste best doen ze over te halen met gesoakede boiliechops en kleine particles.

Voeren gebeurt in de vorm van 6-10 partjes boilie of particles.

Er wordt gevist met een "kale" dynamite baits Tigernut stickmix bevochtigd met melk en maissap.

Als aas een willekeurige (nep) particle of stukje boilie.

Onderlijnen worden als vanuits semi stiff rigs met sinker, kurv shank haak of long shank maatje 8 met krimpkous, hair gefixt op de shank met krimpkous en net daaronder een shot on the hook.
Onderlijnlengte varieerd van 7 tot 15cm.

Freefall leader va 75cm, semi fixed visveilig systeem van piet vogel.

85-99gr lood, avid flat square swivel. Plaatsen hiervan gebeurt gewoon door te werpen.
Visafstand is 10 tot 30m.

zo.. dat is wel zon beetje zo exact als ik op dit moment kan zijn.
En dat nog wel onder invloed Knipoog

peace broeders Breede lach

SF

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 6 januari 2012 19:34:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#7 Gepost : maandag 9 januari 2012 00:50:41(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Beide sessies zijn niets geworden.
pennen was niets geworden i.v.m. wind 1e sessie.

2e sessie geen penhengel meegenomen, statisch gevist
nieuwe stek instant bevist, om het uur re-cast met stickmix of chopped boilie stringer.
Heb over een flink stuk een stuk of 8 hotspots afgevist in 4,5 uur.

Helaas niets gevangen, ook weinig tekenen van vis van enig formaat.

Ik heb besloten er vanaf nu alleen nog te gaan pennen, daar zijn die wateren meer geschikt voor.. volgende week gaan we beginnen.

gr SF
spodfather  
#8 Gepost : woensdag 11 januari 2012 20:40:14(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Goedenavond mensen,

Kleine update

Vandaag zijn mn maat en ik snel na het werk nog even gaan vissen.
Ik zou hem nog het een en ander uitleggen over het hoe en wat m.b.t. pennen.
Het zou al snel donker worden, dus we moesten snel zijn.
Gisteren alle spulletjes al ingepakt, en het pen-systeem laten zien.

Afijn,
ik kwam als eerst aan op de stek.
Dus: tas neergezet, stoel opgezet, jas uitgedaan (warm man op de fiets met spullen en lichtelijk gehaast)

Als eerste dan maar een hengel uitgegooid met vastlood, op de plek waar ik em altijd gooi, net tegen de lelies aan op ongeveer 80cm diepte.
Alleen die lelies waren er nu dus niet meer.. dat maakte het mikken wel lastig.
Na de worp flink af te remmen lande hij dus precies waar ik wou, en kon ik verder met de penhengel.

Ondertussen was mn maat aangekomen en die was al gaan spinnen een meter of 50 verderop.
Ondertussen dat ik de penhengel optuigde liep de vastlood hengel dus af..

piep pie piep.. ik kon het niet echt geloven en draaide alleen mn hoofd om.
Tot mijn vreugde zag ik dus mijn hangertje van de lijn afknallen (stow bobbins) en de pret kon beginnen.
Na een kort maar krachtig drilletje hing de vis al onder de hengeltop.
Maatje was ondertussen al aankomen lopen en had het net al in elkaar geflanst.

De vis was geschept... yes!!!
18 pondjes, en ik schat een cm of 80 (vergeten te meten helaas)
UserPostedImage

Ik was tevreden, en twijfelde of ik nog verder moest gaan pennen, aangezien ik niet veel tijd meer had na de vangst.
Ik besluit nog t een en ander te laten zien mt mn pennetje en probeer nog 5 minuutjes maar het is inmiddels te donker geworden en ik kan niet ver meer uit de kant vissen ondanks het kniklichtje. We besluiten pen-les een andere keer voort te zetten.

We hebben nog snel een vreugdetoortsje gedraaid en nog even nagepraat.
daarna spulletjes ingepakt en huiswaarts gekeerd.
Al met al zijn we ongeveer 2 uurtjes weggeweest en dat inclusief reistijd.
Dus ik ben wel een beetje met mn pik in de boter gevallen al zeg ik het zelf.

UserPostedImage

geslaagde sessie in ieders geval.
ik hou jullie op de hoogte van eventuele verdere escapades en plannen.

De vis is trouwens gevangen op een halve 16mm irisch cream boilie
10cm Onderlijn van korda stiff hybrid, sinker en een korda wide gape m8 met krimpkousje.
een klein stickje om te zorgen dat het aas niet meteen wegzakt tussen de bladeren op de bodem.



gr SF

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 januari 2012 01:08:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#9 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 16:57:45(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Goedemiddag mensen,

Morgenvroeg is het zover:
Er gaat weer gevist worden Breede lach yeah!

Eigenlijk was deze ochtend het plan maar natuurlijk had het vrouwtje weer roet in het eten gegooid door een afspraak in de ochtend te plannen... k*t!!!

Maargoed de voordelen zijn dat ik alles al ingepakt en geprepareerd heb.
Ik ga weer licht bepakt net als de vorige keer, alleen neem ik de complete shelter mee.
Gewoon om een beetje uit de wind en prive te zitten, het ligt tenslotte in een woonwijk.
Ook de "radars" gaan mee, ik kan niet wachten om ze te proberen.

3 hengels gaan mee, 2 statisch en 1 penhengel, maar er worden er steeds maar 2 gebruikt.
aas: Halve Irisch cream boilies 16mm, blikmais geflavoured en gekleurd met paprikapoeder.
De aasboilies worden zwaar gesoaked, de voerboilies lichtjes.

Ik ben van plan om 4 uur te vertrekken vanuit thuis,
laatste kans dit weekend dus verslapen= brute pech!

let us pray...

gr SF

EDIT:

Ik ben om 7u vanuit thuis vertrokken, half 8 aangekomen en uitgepakt.
Van 8u tot 12u gevist, niets geen aanbeet of piepje gehad.
De vissen waren duidelijk niet aanwezig in de betreffende sectie van het water..

Als ik meer tijd had was ik gaan verkassen, maar ik heb met de penhengel een kleine 4-5 stekken af kunnen vissen terwijl er 1 statisch lag op mn favo plek.
helaas niets, jammer.

wie weet vandeweek nog een kleine sessie, maar dat zien wel wel.



Bewerkt door de gebruiker zondag 15 januari 2012 16:47:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#10 Gepost : vrijdag 20 januari 2012 15:59:03(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Zometeen even vissen, van half 4 tot een uur of 8-9 vanavond.

luchtdruk is okay, het weer zit helaas niet echt mee.
Maarja daarvoor hebben we een shelter he Knipoog

update volgt,
Let us pray...

SF
diesel  
#11 Gepost : vrijdag 20 januari 2012 16:47:14(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

spodfather schreef:
Zometeen even vissen, van half 4 tot een uur of 8-9 vanavond.

luchtdruk is okay, het weer zit helaas niet echt mee.
Maarja daarvoor hebben we een shelter he Knipoog

update volgt,
Let us pray...

SF


hey suc6 spodfather!
hoop voor je dat het een vruchtbare sessie wordLike

koud ist niet echt alleen die kloteregen he.....
tkomt hier met regelmaat met bakken uit de lucht.

ik hou je avonturen in de gatenTik 'm aan!

gr erik
groet erik
spodfather  
#12 Gepost : vrijdag 20 januari 2012 23:02:23(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

helaas het is niets geworden,
geen piepje gehad...

of ze er waren? dat weet ik niet, ik heb ook niets aan activiteit gezien.
met de droge perioden ff snel een hengel gewisseld voor een penhengeltje, om zo wat mobieler te zijn.. (natuurlijk niet te ver van de andere hengel)
Dit volgehouden tot het donker werd.
ben om 8 uur gaan opruimen en om kwart v 9 terug naar huis gefietst.

ach ik bekijk het positief, er liggen weer een handvol halve 16mm's,
Dus hopelijk kunnen die nog een visje vasthouden tot zondagochtend.

Thanks for de support Diesel, dat wordt gewaardeerdt.

gr SF
Erwin  
#13 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 14:50:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erg lek om te lezen spodfather! Ga zo door!!
spodfather  
#14 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 14:52:51(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

thanks erwin,
ik zal ook eens wat meer sfeerfotos maken tussendoor om het hier wat op te vrolijken.
Dan wordt het hopelijk nog leuker.

gr SF
Erwin  
#15 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 15:07:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erg leuk! Je kunt hier een heel seizoen op los gaan!
spodfather  
#16 Gepost : zondag 22 januari 2012 17:50:41(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Vanmorgen schrok ik wakker, het was al licht..
K***************************t! verslapen
het is 09:30, ik had om half 5 op willen staan.. grrmbl...

Ik maak snel een bakkie koffie en check buienradar,
Wellicht is het nog wel de moeite om te gaan, ik twijfel...

De lichte regen tikkend op mijn serre dak blijkt binnen een uur over te zijn,
De luchtdruk is okay, alleen die windkracht 5.

Ik besluit om toch te gaan, mn spullen stonden immers al klaar voor vertrek,
Stoeltje, tas met spullen op het fietsenrek.
Shelter en onthaakmat in het foudraal en gaan met die banaan.

Onderweg wordt ik door meningeen hoodschudend of grinnikend aangekeken als ik snel voorbijsjees met mijn "lichte bepakking" op de fiets.
het kan me weinig schelen, er ligt nog geen ijs, en thuis vang je ook niets toch?

Ongveer rond 10 uur kom ik aan op de stek, ik zet de shelter op en pak mn rommeltjes erbij om 10:15 staat alles klaar om in te werpen en om 10:30 liggen ze allen in.
UserPostedImage
Allebei met versgemaakte rigjes voor 12mm boilies, door een zakje met dito smaak 6mm pelletjes geregen.

Er ligt een hengel pal voor een duiker (diepte verloop van 1,50m naar 30cm binnen een paar m2,

UserPostedImage
De andere hengel tegen een overhangende struik naast een groot lelieveld wat nu niet meer te zien is op ongeveer 1m diepte.

UserPostedImage
Helaas heb ik niets gevangen..
alleen een paar piepjes gehad van een eend die elke sessie wel weer tegen mn hengeltoppen aanzwemt.

Deze eend is niet bang en mist ook 1 oog, en elke sessie presteerd hij het weer om me hartkloppingen te bezorgen.... "piep piep" hahaha
Desondanks respecteer ik hem en zn maatjes en schroom niet om hem af en toe wat van mn eigen voer te geven.
Het is tenslotte zijn thuis en ik gedraag me als gast.

Ook heb ik nog bezoek gehad van een ouwe spinvisser, tijdens het praten viste hij nog 1 van m'n lijnen van de bodem af (eigenwijze drol!)
Maar ach, ik had er toch weinig vertrouwen meer in toen hij met zn kabeljauwspinner al door de lelies had gebaggerd.
ik ben dus vriendelijk gebleven en heb netjes zn spinner losgemaakt en toen kwam hij tot de conlusie dat hij beter wat verder kon lopen nog voor ik het hem kon verzoeken.

Dus tegen half 1 ben ik begonnen de spulletjes weer in te pakken en rond half 2 was ik weer thuis en stond alles weer waar het hoort.
jammer maar helaas.

Tot de volgende

SF

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 januari 2012 17:51:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#17 Gepost : donderdag 26 januari 2012 02:01:07(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Er worden weer plannen gesmeed,

1. sowieso wordt er zondag gevist, mn maat heeft wilde plannen met geflavourde maden
, en daarbij heeft hij nog niet echt kunnen wennen aan zn slanke shimano stokjes.
Dus hopelijk mettertijd gaat hij er meer feeling mee krijgen want hij staat nu op het punt om ze te gaan verpatsen aan zn maat (die voorlopig gelukkig nog zonder geld zit)

het zijn shimano alivio's 2,75 ponds, en hij heeft er ook 3x baitrunner 8000D eu onder hangen dus hij hoort niet te klagen dnk ik zo Nee hoor

Anyway, dus zondag gaan we zeker eventjes gezamelijk zitten.

2. Ik heb zelf nog plannen om vrijdagochtend nog eventjes te gaan.
Ik moet om half 11 weer thuis zijn aangezien ik rond 11u moet vertrekken naar mn werk.
Dus ik ben van plan rond 5u de hengels in te hebben liggen, en dan tot een uur of 9-10 te gaan vissen.
Wellicht nog een keer verkassen rond 7-8 uur, naar een stuk verderop waar de zon als eerste op valt.

3. ik hoorde net dat het meisje zaterdags overdags moet werken, wat ik erg jammer vind.
Maar als het dan toch zo moet zijn, dan ga ik er toch maar een dagje peilen/vissen van maken denk ik.
Ligt er ook een beetje aan wat het weer doet natuurlijk.

ohjah en ook niet geheel onbelangrijk.
Vandaag mn nieuwe spodmolen binnen gehad,
Een fox stratos 12000e, zonder free-spool gewoon om robuuster te zijn.
Nu nog ff ergens een flinke rol drijvende braid scoren.
Of natuurlijk een shallow spool kopen maar die zijn erg prijzig.

wat komt er nog:

een 3 ponds stok (die voor Marken/peilen en long range fishing wordt gebruikt)

shimano super baitrunner XTR-RA 8000 voor op die hengel
Ik heb nog een rolletje power pro braid wat hierop komt

Een nieuwe bierstoel, haha, toch wel handig: ik prop mn zo in mn quiver naast(!) mn brolly en onthaakmat

tot zover

gr SF



spodfather  
#18 Gepost : donderdag 26 januari 2012 22:31:22(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

vandaag over de mail een hele discussie gehad met de hengelsportwinkelier terwijl ik op mn werk was.
Een man waar ik erg graag kwam, ook al wist ik dat hij gemideld ietsje duurder is en hij niet altijd de nieuwste spullen heeft.
ik wilde een super baitrunner XTR 6000 RA,
op internet varieren de prijzen van 130 euro tot 200 euro

ik na het werk om half 8 snel daarnaartoe voor sluitingstijd...
Dus ik leg hem dat netjes voor hoe en wat, hij zo:
ja 180 euro ben je dan kwijt en dan heb ik hem over 4-6 weken binnen

Dus ik: ja maar ik kan hem " bij de concurrent " voor 150 euro meteen meenemen!?
of bestellen voor 130 euro + 6 euro verzendkosten!?

hij: ja sorry, ik ga niet lager....

Ja sorry, dan houdt het op he... afzetters, kom op man, ik sta er elke week en heb binnen een half jaar rond de 1500 euri daarnaartoe gebracht. uren met hem staan ouwehoeren..
En dan nog zo'n reactie? pffff

helaas is dus de superbaitrunner uitgesteld voorlopig, de 3ponds stok daarmee dan ook.

Mijn zoektocht naar de Fox stratos 12000e Shallow Spool gaat door,
hier in mijn omgeving hebben ze hem nergens dus dat wordt bestellen gok ik....

helaas een beetje teleurgesteld einde v/d dag dus.
Maar dat duurt niet lang, zometeen spullekes pakken en morgenvroeg waarschijnlijk (als ik niet te laat wakker ben) lekker eventjes vissen.

lk heb me de hele week al verslapen (te laat naar bed steeds) dus ik ben er echt aan toe.

Zaterdag gaan ik en mn maat als het goed is naar DE karperput in de buurt...
Alleen jmmr dat vele van de grootsten afgelopen najaar zijn overgezet naar het wilhelminakanaal i.v.m. zuurstofarm water.

Maar toch zijn we benieuwd of er nog wat te vangen valt daar.
al zal ik met de hoge luchtdruk toch een beetje richting de 2-3m zones begeven met 1 van de 2 rigjes, dus mooi in de kant.

de andere gaat op mn favoriete taludje op 4m diep, midden op het wijd.
beiden met een handje aas en wat stickmix+pellets in een bescheiden meshje.

ohyah en nog wat goed nieuws, mn welkomstgeschenk van karper magazine is binnen:
Een boiliepakket van dynamite baits, 7kg carptec 20mm's strawberry, en ook nog 15 en20mm popups felrood (lees: op grote diepte vrijwel ONzichtbaar...))
en nog een flesje strawberry XL liquid om mee te soaken (I'm the super-soaker!)
Ik ben er erg blij mee en deze gaan binnekort ook zeker ingezet worden.

tot zover

gr SF

Ik ben ook benieuwd of het daar weer zo immens druk wordt in de zomer..



Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 januari 2012 22:43:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#19 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 06:56:05(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

gaaaap... goedemorgen.
eindelijk weer een keer op tijd wakker.

zometeen naar de put fietsen, spulletjes staan al ready to go.
Twijfel alleen of ik wel daarnaartoe moet gaan.

Lange vermoeiende reis (fiets), Erg moeilijke put+ 20% van de grootste vissen pleite+ wintertijd... Allen redenen waarom ik liever uitwijk naar het kleinere cultuurwaterstelsel hier in de buurt.
Dat ga ik dus ook doen, mn maat ligt toch nog op 1 oor want die heeft het laat gemaakt gisteren, dus die zal ook geen zin hebben om ver te reizen voor wellicht een blank.
Ik heb de opdracht hem om 8u wakker te bellen Blij de vissers-wekdienst haha

by the way heb ik mn (stratos)spodmolen nog kunnen volspoelen.
Ik had nog 100M braid liggen, en samen met een volle spoel power pro 0,32mm braid is het me toch nog geluk die stratos spoel vol te krijgen.
Heb er ook maar een meter of 8 shockleader op gezet zoals het hoort, want anders trek ik steeds die wartels aan gort van het spodharnasje en natuurlijk voor het opvangen van de zware worpen.
Dus de spodhengel is weer back in business, nu die long distance combo nog met die super baitrunner..

maarre koffie is op, ik ga snel naar de waterkant.
let us pray!

gr SF

davey knol  
#20 Gepost : zondag 29 januari 2012 20:52:05(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zo heb je inmiddels al wat gevangen?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
4 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.