logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's<1234>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Hennie Bodde  
#21 Gepost : zondag 8 november 2009 19:03:58(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ben er in de tweede week van mei geweest dit jaar en toen was het al bijna niet meer te bevissen zoveel wier.
Ik had stek 1 wat de meest goede stek zou moeten zijn op papier, maar ook dat viel tegen.
Ben twee dagen eerder naar huis gegaan.
We waren met 21 man en hadden het hele water ter beschikking en wisten niet veel te vangen.
33 kg was de zwaarste vis in die week, verder nog wat 40gers en 30gers.
Een dikke meerval en meerdere steuren.
Voor mij was het echter een dikke blank en heb dan ook maar 5 van de 7 dagen vol gemaakt omdat aan mijn kant van het water alles overwoekerd was met wier.
Helemaal zelf bedacht.........




Stephan van Went  
#22 Gepost : zondag 8 november 2009 21:33:47(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Ik heb daar ook gevist in dezelfde tijd als Hennie, idd heel erg veel wier. Ik zat op stek 28 en nergens was er
een schoon plekje te vinden. Ik ben 2 dagen bezig geweest met onderwater kijker en heb 2 hengels op een
kale plek weten te krijgen van 1 vierkante meter
Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
Erwin  
#23 Gepost : maandag 9 november 2009 12:20:35(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Is hier al meer over duidelijk of hier wat aan gaat gebeuren? Want ik hoor alleen maar negatieve geluiden over de dichte wiergroei.

Erwin
Stephan van Went  
#24 Gepost : maandag 9 november 2009 21:38:31(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Ze waren er wel mee bezig want later heb ik grote wier trekkers gezien. Ik kom veel in belgie en Frankrijk maar zo erg
als dit heb ik nog niet meegemaakt.
Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
Erwin  
#25 Gepost : dinsdag 10 november 2009 10:56:16(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik hou van een uitdaging, maar heb al gehoord dat het er af en toe onbevisbaar is....Kan me voorstellen dat je er dan met een flinke kater zit ja...

Al denk ik niet dat het erg gemakkelijk is dit te verwijderen en er voor te zorgen dat het niet meer terug komt. In elk geval een goed teken dat ze er mee bezig zijn....het is namelijk een erg mooi water.

Erwin
Frank Penning  
#26 Gepost : woensdag 11 november 2009 15:08:30(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

ben er ook geweest...ik zat naast stephan op stek 29/30...heb 2 aanbeten gehad waarvan 1 verzilverd de andere werd door mijn vismaat verspeeld...had ik hem maar zelf gedrild:-"
er staat daar zoveel wier dat het zelfs onmogelijk is om je lijnen binnen te draaien om je aas te verversen, deze moet je ophalen met je boot...

dus weet waar je aan begint, maar hou er rekening mee dat het geen uitdagings, dat stadium zijn we allang voorbij!
Nielsz  
#27 Gepost : maandag 23 november 2009 14:05:32(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Geen aanrader dus?
timvanzanten  
#28 Gepost : dinsdag 24 november 2009 21:33:26(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het artikel op de hoofdpagina over Etang 5 ziet er goed uit! verder is er veel info te krijgen via de eurocarpgroup.com website over het water. Ik zelf heb me de afgelopen maanden ook verdiept in dit water en heb zowel positieve als negatieve reacties gelezen. Er wordt rondom het water veel gespeculeerd. Zo zou de dit jaar gevangen karper van 39 kilo volgens insiders niet de grootste vis van het water zijn, wordt er gesproken over een heus wereldrecord water en wordt gezegd dat het gemiddelde op 40 pond ligt. Als je het artikel op de eurocarpgroup site leest wat gaat over het jeugdkamp, zul je tegenstrijdigheden lezen. Zo bleek vooral de jeugd kleine graskarper goed te vangen. Grotere karpers lieten zich op enkele daargelaten niet strikken.Zoals je zal lezen zijn er wel vissen gevangen, maar denk eraan dat een gehele jeugdgroep incl. proffesionele begeleiding daar zat te vissen. het aantal vissen per man was zielig te noemen! Op belgische forums wordt verder etang 5 zeer afgekraakt. slechte service van de beheerder was een kritisch punt. verder is het zo op Etang 5 dat je niet een eigen onthaakmat, weightsling etc hoeft mee te nemen. op een Belgisch forum waarvan ik de naam even kwijt ben, werd geschreven dat dit idd zo is maar dat de materialen nat op een hoop lagen, kapot waren etc. het was schooien tussen een berg stinkende natte troep. Een laatste gerucht wat ik hoorde was dat de huidige eigenaar het meer gaat verkopen ivm het kopen van het meer tegenover etang 5. Aangezien er toch sprake is van commerciele uitbuiting (uitzonderingen daargelaten) bij een betaalwater, zijn veel mensen bang dat de grote vissen pootjes gaan krijgen, en zullen emigreren naar het nieuwe meer van de eigenaar. Al deze geruchten zijn natuurlijk niet gebasseerd op feiten. Er wordt gewoon een hoop gespeculeerd omtrent etang 5. toch wil ik aanraden alvorens af te reizen naar Etang 5, om de verschillende buitenlandse carpfora te raadplegen. Vangstreports van vissers geven je de beste info. Wat ik in iedergeval heb geconcludeerd is dat er meer slecht dan goeds wordt geschreven over etang 5. Laat je niet verleiden door eurocarpgroup en probeer alles te rationeren! succes!

hierbij nog wat informatieve links:

http://www.karperwereld....pic.php?f=72&t=51970
http://www.hengelsportva...&id=67&Itemid=54
http://www.anglinggraphi...in%20France/etang-5.html
http://forum.fishingware...b/showflat/Number/318193

en verder even je aanmelden bij KCN zoals eerder werd gepost hierboven!

gr. Tim,
Stephan van Went  
#29 Gepost : woensdag 25 november 2009 21:48:31(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Nielsz schreef:
Geen aanrader dus?


Een uitdaging Niels Knipoog
Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
steef zenden  
#30 Gepost : donderdag 26 november 2009 10:06:54(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik ga eens kijken
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Stephan van Went  
#31 Gepost : vrijdag 27 november 2009 14:07:25(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Ik zou ook mijn hengels meenemen Knipoog (vissen)
Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
Nielsz  
#32 Gepost : zondag 29 november 2009 23:24:37(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik heb het een beetje in de gaten ja. Ik denk dat het een flinke kluif is.
steef zenden  
#33 Gepost : maandag 30 november 2009 01:28:14(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

weet en hoor dat het geen makkelijk water is, maar als je weet wat er zwemt en wat d emogelijke vangst kan zijn maakt het een uitdaging waard
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#34 Gepost : maandag 30 november 2009 10:22:54(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat klopt. Het is door meerdere factoren een relatief "moeilijk water." Maar vang je wat..... het gemiddelde gewicht ligt ongeveer op de 40lb ..... Verwacht wordt dat hier binnenkort het wereldrecord uitgehaald zal worden...
Arnold  
#35 Gepost : woensdag 2 december 2009 15:11:50(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Op de site van ECG staat dat alleen boten en voerbootjes gebruikt mogen worden die daar verhuurt worden :-s Is dit nog steeds het geval of is deze regel inmiddels versoepelt? Lijkt me best sip als je een dure voerboot hebt en er daar nog een keer eentje mag gaan huren...
Stephan van Went  
#36 Gepost : woensdag 2 december 2009 21:56:02(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Toen ik ging stond dat ook op de site maar wij mochten gewoon onze eigen boten gebruiken, misschien is dit veranderd.
Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
Stephan van Went  
#37 Gepost : woensdag 2 december 2009 22:01:10(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Wij spraken daar Engelse en die hadden jaren op Etang 5 gevist, ze konden ons vertellen dat ze verhuis waren naar de buurman. Daar was het gemiddeld gewicht hoger, de prijs was goedkoper en geen wier. Wat hiervan waar is weet ik niet want ik ben niet wezen kijken Knipoog

Het gras is altijd groener aan de overkant Breede lach/
Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
Erwin  
#38 Gepost : donderdag 3 december 2009 11:58:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hey Stephan

De buurman? Hoe heet dat water? Hoe ver ligt het er vanaf? Ik kan me voorstellen dat dat wel aantrekkelijk is om te weten. Stel je komt bij Etang 5 niet aan vissen toe vanwege het wier, dat het wel leuk is om wat meer info over "het water ernaast" te hebben. Maakt eventueel verkassen aantrekkelijker

Erwin
Arnold  
#39 Gepost : donderdag 3 december 2009 12:53:00(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Rondom Etang 5 liggen nog een viertal grotere wateren en een aantal kleinere. Als je op google maps kijkt zie je dat het in de nabije omgeving vergeven is van mooie wateren =p~
Stephan van Went  
#40 Gepost : vrijdag 4 december 2009 10:09:54(UTC)
Stephan van Went


5 ponder

Lid sinds: 29-10-2009(UTC)
Berichten: 23

Erwin als ik meer info zou hebben dan had ik dat hier gepost Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 december 2009 10:10:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg,
Stephan van Went

UserPostedImage
Cobri Baits http://www.cobri-carp.nl
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's<1234>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.