logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

6 Pagina's«<3456>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ferenc  
#81 Gepost : woensdag 22 september 2010 14:25:23(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ik heb je een pbtje gestuurd.
TWhiteNoSugar  
#82 Gepost : dinsdag 28 september 2010 00:57:45(UTC)
TWhiteNoSugar


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-8-2010(UTC)
Berichten: 9

Hi Guys

Tom and I fished " The Oaks" and enjoyed the company of many Dutch Anglers over the 7 days we fished 18/9-25/9 . Tom was pleased with his catch with his best fish a mirror ( Spigel ) at 35lb 6oz ( = 16.046Kgs ) a new Personal Best PB ( or personal record ) and he also caught the one Koi Carp in the Oaks at 16lbs . We found it hard as most of the fish stayed at the deeper, dam wall, end of the lake . Jeremy was very helpful and Various Dutch Anglers gave us food and bait as They left for home - a very freindly group of Anglers.

Our best laugh was When Tom Explained he studied Law at university and shared a house with Carol from Hilverselem , Carol Taught him so say some Dutch words, he was Told it Meant "to pick a flower " but When drinking a beer with dutch guys at the lake, he had Told it really Meant "having sex in the kitchen . gigglesmil

Best regards
Tom & Terry

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 september 2010 22:52:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Its called fishing - not catching!
Erwin  
#83 Gepost : dinsdag 28 september 2010 01:37:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Thanks Guys, for sharing your experience on "The Oaks". Nice to know you had a good time. And you're right..... Almost every Dutch guy is like that. Helpfull and very friendly Knipoog

What was the total score?

Cheers Erwin

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 september 2010 01:39:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

steef zenden  
#84 Gepost : dinsdag 28 september 2010 10:33:01(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Hello Tom en Jerry....

Nice to hear you have a nice time and a good catch....
Do you have pictures of your catch...?

greetings Steef
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

TWhiteNoSugar  
#85 Gepost : dinsdag 28 september 2010 22:48:03(UTC)
TWhiteNoSugar


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-8-2010(UTC)
Berichten: 9

Hi Guys
Its Tom & Terry ( Tom & Jerry is the cartoon ...)!

Terry Mirror 's 22lb.0, 17lb 8, 22lb.12 plus 4 babies 1- 2kgs
Tom Mirror 's 19lb.4, 20lb.12, 24.0, 24.4, 18.6, 31.4, 35.6, 19.3 & Koi 16.0

We used 1 x 20mm Nash Scopex plus and then our own paste - Which is uncooked boilie mix Mainline NRG & Robin Red we tried Other baits ( mainline Cell, Premier Maitrix ) but the red coulour of the Scopex plus seemed favorite. We concluded thats the english style or spodding scared the fish as They Were Not Used to the splashing of the spod - In England They Are Used To it and the splash acts like a dinner is ready bell! (Many UK waters do not allow bait boats so spodding is popular).

Will post a picture up but I need some help - to do this I need a host site / url to upload the photo's.
Regards

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 september 2010 23:02:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Its called fishing - not catching!
Erwin  
#86 Gepost : woensdag 29 september 2010 10:42:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
That's a nice result!

To upload a picture, just press the button with the green circle and the plus sign in it (it's a button on the right of your post). Than you can select an image of your computer and he will appear in your post.

Good luck!

Cheers Erwin
poekster75  
#87 Gepost : woensdag 29 september 2010 17:37:57(UTC)
poekster75


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 29-9-2010(UTC)
Berichten: 1

Our best laugh was When Tom Explained he studied Law at university and shared a house with Carol from Hilverselem , Carol Taught him so say some Dutch words, he was Told it Meant "to pick a flower " but When drinking a beer with dutch guys at the lake, he had Told it really Meant "having sex in the kitchen . gigglesmil

Best regards
Tom & Terry

128fs31818 Hi there tom its me wilco who told you about the flower lol , we did have a good time there too ,did you get home dry or did you get the shower on thursday/friday???
steef zenden  
#88 Gepost : woensdag 29 september 2010 18:46:31(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

hallo Poekie........

hoe is die.....???
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

TWhiteNoSugar  
#89 Gepost : woensdag 29 september 2010 21:29:19(UTC)
TWhiteNoSugar


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-8-2010(UTC)
Berichten: 9

Hi Wilco

We were cooking dinner at about 6.30pm when the rain started Thursday and it just went on and on and on but then stopped about 10pm Friday night! We then had to pack up wet bivvies 7am Saturday and took them home. We got home early evening and went directly to a family party but spent sunday dealing with a hangover and wet bivvies! all good funDomme ik

We enjoyed your company around the campfire - sharing beers and good stories!

Hi Erwin
Thanks for your help and advice - I have tried to post up the picture but it does not appear just the link is this correct? see below:

Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 september 2010 21:43:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

TWhiteNoSugar heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Koi Carp - 16lb (7).JPG
Mirror - 35lb 6oz - Tom's PB (27).JPG
Its called fishing - not catching!
steef zenden  
#90 Gepost : donderdag 30 september 2010 09:44:03(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

hello Tom en Terry....

nice pictures from the carps....

greeting Steef
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

TWhiteNoSugar  
#91 Gepost : donderdag 30 september 2010 22:45:25(UTC)
TWhiteNoSugar


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-8-2010(UTC)
Berichten: 9

Hi Steef

you might want to read this free e-magazine thats published each week:
http://www.carptalkxtra.co.uk/itsback167

also see another of Toms fish 31lb Mirror link below
TWhiteNoSugar heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
31lb 4oz - Mirror (7).JPG
Its called fishing - not catching!
timvanzanten  
#92 Gepost : donderdag 30 september 2010 22:55:44(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hello Terry,

I really like the E-magazine! nice to read more about the English Carpfishing scene!

Kind regards,

Tim van Zanten,
Lodewijk  
#93 Gepost : donderdag 30 september 2010 23:30:59(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
TWhiteNoSugar schreef:





We used 1 x 20mm Nash Scopex



(L) love them (L)
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
TWhiteNoSugar  
#94 Gepost : vrijdag 1 oktober 2010 23:53:32(UTC)
TWhiteNoSugar


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-8-2010(UTC)
Berichten: 9

Lodewijk:

We used "Scopex Plus" these are Scopex with added Robin Red - rather than the regular Scopex but must admit I like the Scopex Boilie when fishing in France, as the fish see this bait used by the French anglers too.Breede lach

Its called fishing - not catching!
TWhiteNoSugar  
#95 Gepost : zaterdag 2 oktober 2010 00:03:32(UTC)
TWhiteNoSugar


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-8-2010(UTC)
Berichten: 9

Tim

Glad you liked the magazine.

we had a new free carp magazine start this week "Freespool" which is given away at tackle shops and already they are talking about making it an E-magazine - If this happens I will post the link on here. Most of the writers are experienced anglers and forum users and not just anglers promoting the brands of their Sponsors.

It has a section on French waters "Le Chiminel" was featured, which is only 35 minutes drive from Etang Loison - I visited there last Saturday on my way home after leaving Loison - as I have to plan where to go with a group of 8 family/friends next summer. I am looking for exclusive use for 1 week and suitable for a group of 8 - Any suggestions welcome=d&gt;
Its called fishing - not catching!
DioR  
#96 Gepost : zondag 16 september 2012 22:31:10(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Al een week terug van Etang Loison. Ik heb daar samen met mijn maatje de eerste week van September gevist op The Oaks.

Het was wel even zoeken naar het meertje, aangezien wij van een andere kant de bosweg in kwamen. Toen wij eenmaal de schuur hadden gevonden (boerderij met aan de overkant een grote schuur), was het een eitje om het meer te vinden. Het is vanaf de oude spoorwagon (wat in een weiland staat voor de dieren daar) een hobbelig en avontuurrijk ritje richting het meer. Aan te raden is om daar echt heel rustig te rijden.
Wij kwamen daar al voor 12:00 uur aan, en Jeremy (de beheerder) bood ons als eerste een welkomstbiertje aan. Deze hebben wij uiteraard niet overgeslagen. Daarna vertelde Jeremy dat wij het water voor ons alleen hadden, en dat hij zelf ook op het meer ging vissen. Nadat Jeremy ons rond het meer nam en de hot-spods vertelde, werd het meer verdeeld. Jeremy had de kopse kant, en wij het overige deel.
Het meer is voor 3 personen net genoeg. Met meer vissers vond ik het persoonlijk te klein. Maar Jeremy vertelde ook dat in Engeland op zo'n meertje wel 8 tenten konden staan, en de drukte daar erg groot was.
Toen wij ons eenmaal hadden geïnstalleerd werd ook nog door Jeremy vertelt dat de week voor ons er 4 gasten waren van Flemmish Carp Product en deze dus tester waren. Zij vonden het nodig om met z'n vieren 70 kilo voer te gebruiken. Achteraf vielen de vangsten, zoals ik in het logboek kon zien tegen. Wij moesten logischerwijs dus wachten tot de 70 kilo aan boilies een keer waren weggevreten en de vissen op ons aas overgingen.
Nu hadden wij het weer ook niet bepaald mee. Het was de gehele week op 1 dag na rond de 25 graden, en konden wij onze rig nergens in de schaduw plaatsen. De vissen kon je gewoon bovenin in het midden van het meer met zn allen zien zonnen. De enige dag waar het bewolkt was hebben wij er ook 4 uit kunnen halen. De rest van de week hebben wij geen dag geblanked.
Ook hebben wij 3x gebruik gemaakt van het eten. Het eten is erg goed te noemen. Jeremy kan ieder geval goed koken. Hoe hij het doet in zijn blokhut weet ik niet. Maar daar moet je je ook niet druk om maken. Het ontbijt is ook goed aan te raden. Dit hebben wij ook 3x gehad en hadden genoeg ontbijt achter de kiezen dat de lunch overgeslagen kon worden.
De sanitaire voorzieningen zijn goed (voor in the middle of nowhere) te noemen en werd door Jeremy elke dag (optisch) schoon gemaakt.

Wij hebben een leuke week gehad, en Jeremy is niet te beroerd om iets voor je te doen als je je aan de regels houd.
Ik vond het een leuk meertje, waar je onder betere omstandigheden toch wel erg leuk kan vangen.

Toch wil ik nog even kwijt dat er enkele weken voor ons een paar nederlanders op het water hebben gezeten die overal schijt aan hadden. De eerste dag hadden zij een kampvuurtje gemaakt (open vuur verboden). Wat zij vermoedelijk volgens Jeremy ook hadden gedaan is de vinnen van enkele karper geknipt. Dit weet hij niet 100% zeker, maar het is wel erg toevallig dat de grootste vissen die die eikels hadden gevangen, opnieuw werden gevangen met een geknipte vin. Zo hadden wij ook een vis die deze ziekelijk marteling had ondergaan. Het scheelde gelukkig dat dat groepje klootzakken weinig vissen hadden gevangen. Jeremy heeft hier ook een melding van gemaakt, en ik hoop persoonlijk dat zij bij alle boekingbureau's worden gebanned.





Lebbes  
#97 Gepost : zondag 16 september 2012 23:20:09(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Waarom?

Ik ben voor een vispas verbod!
Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
blackphalx  
#98 Gepost : maandag 24 september 2012 16:42:13(UTC)
blackphalx


5 ponder

Lid sinds: 28-10-2011(UTC)
Berichten: 15

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Wij hebben in Augustus een weekje op de Oaks gezeten, met zeer slechte vangsten. Met name de weersomstandigheden waren zeer ongunstig (30 graden+ de hele week, hoge luchtdruk). De vissen die aasden nauwelijks of niet door vermoedelijk lage zuurstofconcentraties. Ook was er een week van te voren door vermoedelijk empire baits, ook 60kilo of meer boilies gevoerd. Het was erg lastig een visje te vangen. We hebben uiteindelijk na een week vissen slechts 4 vissen gevangen en 5 verspeeld. De 4 vissen zaten tussen de 24 en 27 pond. Onze buren hadden slechts 1 vis gevangen... De vissen hadden ook geen ontlastig, veel azen deden ze dus niet. De runs die wij hadden waren voornamelijk in de vroege ochtend. Ook hebben we talloze rigs en loodsystemen geprobeerd, aangezien we 5 hebben verspeeld en af en toen slechts wat piepjes hadden. Ik was zelf niet onder de indruk van jeremy's chainrig, ik heb uiteindelijk alle vis gevangen op een simpel korte combirigje van jellywire met een wartellood hit en run systeem. Nagenoeg had ik 2 vissen verspeeld op de inline versie... Natuurlijk heb ik te weinig gevangen om te weten of het hier aan lag. De buren waren eerder vertrokken en jeremy nam toen de kans om te gaan vissen op hun stek, en hij ving zelfs niets!

Er is redelijk wat dressuur op dat water. De vissen bijten voorzichting en nemen vaak geen harde run. Het is alsof de vissen de spanning zo min mogelijk proberen te houden en dat ze het lood over de bodem slepen. Het gevolg was slechts enkele piepjes en een verplaatsende lijn (dus goed opletten). Dat wij 5 hebben verspeeld zou kunnen liggen aan kapotte of zachte bekken. Het maakte niet veel uit welke haak er gebruikt werd. Wellicht extra grote haken gebruiken?

De plekken die jeremy aan wijst als hotspots kloppen, het is dus aan te raden daar ook te vissen. De bodem is op veel plekken zacht maar er zijn paar hardere stukken. Enkele vissen hebben we gevangen op kippenmais/hennep combo, met twee korrels op de hair met een popup-maisje er bovenop. En enkele vissen hebben wij gevangen op een single pineapple shellfish boilie. Ook hebben wij vissen verspeeld op een halve snow-man presentatie met de pineapple boilie. Wij hadden ook nog jeremy's pellets geprobeerd voor een voerplekje. Dit leverde 1 extra vis op.

De wc's en douche zijn schoon genoeg, echter Jeremy wil dat je graag zo kort mogelijk onder de douche gaat (2min), zodat hij niet zo vaak water hoeft te halen. Gewoon langer onder de douche gaan hoor, je betaalt er voor! Alles was verder in orde daar om een weekje te kunnen genieten.

Verder maakt Jeremy goede avondmaaltijden (ontbijt hebben wij niet geprobeerd). Het eten kost wel wat maar je krijgt wel een flinke bord vol. Ik weet niet echt wat ik van jeremy moet vinden. Het is een diehard alcoholist die ook wat wiet rookt. Hij springt ook gerust achter het stuur met een borrel op. Die vent maakt zich zelf helemaal kapot met zijn manier van leven... die gast ziet eruit alsof hij 65 is, terwijl hij maar 45 is... We hebben het ook niet altijd even goed met hem kunnen vinden. Op zich was hij inderdaad niet te beroerd om iets voor je te doen, zoals het aggregaat aan doen buiten de normale tijden om, om even te douchen. We gingen namelijk een dag eerder terug naar Nederland.

Op de Highbanks waren de vangsten ook slechts, die week waren er maar 3 vissen gevangen.

1 avond zat Jeremy te vissen op de andere stek op de oaks, en toen het pikdonker was hoorden wij een keiharde plons. We konden helaas niks zien. Echter de volgende dag hing er een nat setje kleren aan de waslijn van Jeremy. Helaas konden we alleen maar speculeren waardoor die plons werd veroorzaakt Tong.

We hebben het verder wel mooi gehad. je zit daar mooi in het midden van een bos, en met een biertje erbij kun je er lekker tot rust komen. Of het voor herhaling vatbaar is weet ik nog niet. Als wij daar weer heen gaan wordt het zeker weten het najaar en voorjaar. Geen hoogzomer meer!






Bewerkt door de gebruiker maandag 24 september 2012 16:46:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DioR  
#99 Gepost : dinsdag 25 september 2012 18:11:06(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Jeremy was ook gaan vissen in mijn week. Hij vond dat de condities slecht waren, wij het nog redelijk hadden gedaan. Zelf had hij van de gehele week maar 1 vis gevangen en 2 verspeeld.
Jeremy is gewoon een excentrieke man, die veel drinkt en blowt als hij daarvoor het rookwaar heeft. Wel is hij zo netjes om dat niet in bijzijn van de gasten te doen. Wij hebben geen problemen met Jeremy gehad. Vond hem erg behulpzaam. Hij was ook zeker niet te beroerd om iets voor je te doen.
edwin  
#100 Gepost : woensdag 20 februari 2013 12:57:52(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Iemand nog recente tips? heb een weekje geboekt voor begin mei
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
6 Pagina's«<3456>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.