logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

11 Pagina's«<34567>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#81 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 10:26:20(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
chiele schreef:
idd mooi stukje, ook mooie karper, maar wel wat in de lens gedrukt he Breede lach Knipoog


Ik zou zo'n mooie vis ook in de lens duwen! HahahaKnipoog
david_deman  
#82 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 10:39:26(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Mijn naam is David Deman, 21 jaar oud en ben afkomstig van Menen, België.

Wat doe je in het dagelijks leven ?
In het dagelijks leven ben ik student (of poging tot :-" ) in de richting boekhouden-fiscaliteit. Ik probeer ook vaak bij te verdienen als jobstudent in een sportwinkel. VIssen is immers een dure hobby d'oh!

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?

Ik ben beginnen vissen aan de leeftijd van 10 jaar. Ik kreeg voor mijn 10e verjaardag een hengeltje van opa en daarmee belaagde ik kleine voorntjes. Al snel raakte ik gebeten door de hengelsport en volgde een heuse witvisuitrusting met een 9.5m vaste carbonstok. Ik heb gewitvist tot rond mijn 15-16 jaar. Maar die grote brasems gaven op den duur geen voldoening meer en ik wilde eens een poging wagen om een karper te vangen. Eenmaal de eerste karper werd gevangen was ik meteen verkocht, zo'n krachtige dril en zo spannend om hem binnen te krijgen. Vanaf dat moment verkocht ik al m'n witvisgerief en kwam de eerste karpersetup in huis. (karper)

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
Karpervissen is een hobby die veel meer is dan een hobby, het is een manier van denken, bijna een manier van leven. Vrijwel elke dag denk ik aan vissen of het bedenken van tactieken om deze prachtige vissoort te belagen. Het leuke aan deze sport vind ik ook dat het niet simpelweg je aas ingooien is en wachten maar, nee het gaat veel verder dan dat. Wie succes wil boeken moet er enorm mee bezig zijn, dat maakt het zo bijzonder en mooi...

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Ik vis het liefst met een vismaat, niets is zo aangenaam om gezelschap te hebben aan het water. Alleen is maar alleen zeg ik altijd. Iemand bij je hebben maakt het zoveel leuker en trouwens ook veiliger. Wie zal je helpen als je 's nachts van die kanaalboord struikelt als je alleen bent? Juist ja, niemand. Ook kan een vismaat altijd nieuwe inzichten bijbrengen in je visserij, al vis je al jaren met iemand, je leert elke keer van mekaar. Mijn vaste vismaatjes zijn Siebe en Sven Vq, met siebe vis ik al diverse jaren en ondertussen leerden we al veel van mekaar. En Sven leerde ik kennen in 2009, de kennismaking was meteen op franse bodem en we hielden er een "leuke" annekdote aan over, hé sven? Knipoog


Met welke hengel(s) vis je ?
Ik vis met Greys prodigy's xs 3lbs en fox wariors xt's 2.75lbs, leuke stokjes waar ik kan op rekenen.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Mensen die je grote wijsheden komen vertellen over een water die je bevist. Zo vind ik het altijd grappig hoe sommige denken dat ze echt de waarheid in pacht hebben met hun bevindingen. Zo zat ik eens aan het water en had ik de hele dag nog niets gevangen. Een local kwam mij vertellen dat ik niets ging vangen want ik viste niet met gele bananabollen. "hier lusten ze enkel geelgekleurde met banaan" Wat ik die persoon dan maar niet zei was dat ik de sessie ervoor wel 3 vissen boven de 10kg had met mijn bruin gekleurde visboilies Breede lach

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Ik ben nog maar nieuw maar mijn eerste indrukken zijn echt positief, er heerst een goeie sfeer en het forum ziet er afgelikt uit.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Ik ben zowat actief op elk nederlandstalig forum Tong ik heb een account bij een 6 tal fora denk ik Breede lach Overal lees ik wel iets en post ik waar ik kan nuttige info of ervaringen.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
Staar je niet blind op gewichten of aantallen van vissen. Soms zit dat er teveel in bij de opkomende jeugd. Vele denken dat ze er niet bijhoren als ze nog geen (erg) grote vis gevangen hebben. Dat is de reinste onzin, geniet van je visserij en probeer geduldig toe te werken naar groter water. Ik begon in kleine clubvijvertjes om ervaring op te doen en te leren drillen. Immers, eens je op de grotere moeilijkere waters zit moet de enige dril die je hebt goed gaan. (drillen) Kortom leer eerst wandelen, alvorens je wil lopen...

Wat is je PB ( persoonlijk record )
Mijn PB is een 21.2kg two tone spiegel gevangen in een sessie met Sven Breede lach

UserPostedImage

Wie mag het volgende interview invullen?
Ik geef de pen aan Siebe, nieuw ook op het forum Blij
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
Erwin  
#83 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 12:03:55(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
"Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Ik ben nog maar nieuw maar mijn eerste indrukken zijn echt positief, er heerst een goeie sfeer en het forum ziet er afgelikt uit."

Hahaha, dat "afgelikt" betekent bij ons in Nederland heel wat anders Knipoog Leuk interview!!
sven vq  
#84 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 12:50:25(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik blijf het echt een prachtige spiegel vinden David Knipoog Goeie boilies hé :-" hahahaBreede lach

Grtz
Erwin  
#85 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 12:51:16(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zeker weten! Prachtige vis!
tom de maat  
#86 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 14:45:47(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
etang negreloube zit ook z'n spiegel
Ron van Houtum  
#87 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 15:11:25(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
tom de maat schreef:
etang negreloube zit ook z'n spiegel


Dat kan niet of hij is op vakantie geweest:-" Breede lach
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
tom de maat  
#88 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 15:25:54(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ron ik bedoel dat ze de zelfde kleur heeftKnipoog
Ron van Houtum  
#89 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 15:29:34(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
ze bijten weer goed hahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
peter van welij  
#90 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 21:54:18(UTC)
peter van welij


15 ponder

Lid sinds: 20-10-2010(UTC)
Berichten: 174

haha ze hebben honger.
mitchell35  
#91 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 22:12:16(UTC)
mitchell35


15 ponder

Lid sinds: 19-7-2010(UTC)
Berichten: 183

Ron bekent bij Xtrabaits? heb er 80% van al mijn vissen mee gevangen haha inc. graskarper 14,5 kg
Elke karper is er 1!
Ron van Houtum  
#92 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 22:22:49(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
mitchell35 schreef:
Ron bekent bij Xtrabaits? heb er 80% van al mijn vissen mee gevangen haha inc. graskarper 14,5 kg


JHa ik ken wil wel
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
chiele  
#93 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 23:33:40(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

he david, ik zag net dat je fieldtester bent bij TBF? Breede lach
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
david_deman  
#94 Gepost : dinsdag 1 februari 2011 23:57:51(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Ja ik ben sedert dit jaar bij het team Blij
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
chiele  
#95 Gepost : woensdag 2 februari 2011 00:04:00(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

zag het op de site.
ik had er mij ook voor ingeschreven, maar ik wist niet dat je er 18 voor moet zijn Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
mitchell35  
#96 Gepost : woensdag 2 februari 2011 21:17:43(UTC)
mitchell35


15 ponder

Lid sinds: 19-7-2010(UTC)
Berichten: 183

Ron van Houtum schreef:
mitchell35 schreef:
Ron bekent bij Xtrabaits? heb er 80% van al mijn vissen mee gevangen haha inc. graskarper 14,5 kg


JHa ik ken wil wel


vis je ook met z'n bollen ofniet?
Elke karper is er 1!
Siebe  
#97 Gepost : woensdag 2 februari 2011 22:51:12(UTC)
Siebe


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 4

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

Ik ben Siebe Watteel 18 jaar, afkomstig uit Roeselare: West-Vlaanderen.


Wat doe je in het dagelijks leven ?

Ik zit nog op de middelbare school in het vijfde jaar ( normaal zesde ).
Volg de richting Sanitair - Centrale verwarming.
De zaterdag werk ik om het vissen te kunnen betalen ( en om nu en dan eens uit te gaan )


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?

Ik zat in het eerste leerjaar ( 7jaar ) toen ik mijn eerste dobbertje in het water liet.
Toen was dit gewoon op alles die beet. Mijn vader vistte ook al op karper dus mijn eerste karpers heb ik al vroeg gedrilt.
was toen eigelijk al besmet met het karpervirus. Maar toen ik echt serieus begon vissen op karper was ik zo'n 13jaar.
Dus vijf jaar later zitten we hier..


Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

Om tot rust te komen aan het water. Ook de voorbereiding van een sesie ben ik zeer graag mee bezig:
Pijlen, particels koken, rigjes knopen, eventueel voorvoeren, etc etc..
Als je na dit alles resultaten boekt is dit zeer leuk.
Ik ben dagelijks bezig met het vissen, dus het is een deel van mijn leven.
En zolang ik kan blijf ik elke week vissen in het seizoen. Want binnen tien jaar zal dit waarschijnlijk niet meer lukken.



Vis je alleen of heb je een maatje ?

Vis eigelijk zeer veel alleen. Maar zoveel als mogelijk vis ik samen met David Deman.
Alleen is maar alleen zeg ik dan. Als je ergens zit langs een kanaal sta je met twee altijd sterker.
Ook hebben we al twee keer frankrijk onveilig gemaakt ( in 2009-2010 ).
Met toch mooie resultaten. En we hebben al zeer veel afgelachen aan de waterkant!
Ook zal ik dit jaar samen vissen met een goede vriend michiel.


Met welke hengel(s) vis je ?

Shimano speedmasters 12f 2.75 lbs
Spro hardliner 12f 2.75 lbs
Spod en marker hengels zijn de Warrior Z


Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

Zoveel heb ik eigelijk nog niet meegemaakt. Wel mensen die vragen waar mijn dobber is ( is een typische vraag )
Of als je ze vertelt dat je aan het water slaapt is hun verbazing ook zeer groot.
Het grappgste vind ik als mensen denken van een uitvinding te hebben uitgevonden ( met een rekker hair rig )
hé david? haha.


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

Ben nog maar nieuw hier. Maar vind dat er een zeer goede sfeer heerst. Dit is soms anders tegenover andere fora.


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

Nog op 5 andere forum's. Laten we zeggen dat dit mijn dagelijkse ' gazet ' is ( krant ).
En waar ik kan post ik iets nuttigs anders zwijg ik.


Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

Gelijk david zei: Niet kijken naar de gewichten en de vele aantallen.
Dit zijn waarschijnlijk personen die zeer veel werken voor hun vis.
Klim niet te hoog anders kan je laag vallen.

Wat is je PB ( persoonlijk record )

Mijn pb schub is 15.8 kg / pb spiegel 15kg / pb graskarper 15.5.

Wie mag het volgende interview invullen ?

Ik ken hier maar david en sven vq.
Dus degene die zich aangesproken voelt om de vragen op te lossen!
Ga je gang...

Groeten Siebe

Foto's zal ik een der dagen nog naar de beheerder mailen, tlukt niet om ze er op te zetten.
Jerry  
#98 Gepost : donderdag 3 februari 2011 00:19:24(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Lekkere hengels he de speedmaster
Groeten,

Jerry
Frank  
#99 Gepost : donderdag 3 februari 2011 08:04:22(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Siebe schreef:
Ik ken hier maar david en sven vq.



Heu, pardon??

Kind regards,
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

carpfreak  
#100 Gepost : donderdag 3 februari 2011 17:52:00(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

Frank schreef:
Siebe schreef:
Ik ken hier maar david en sven vq.



Heu, pardon??

Kind regards,
Frank


ik denk dat die bedoelt dat hij hier op het forum alleen david en sven vq kent ?Think

dus ik denk dat david dan de volgende isBreede lach
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
11 Pagina's«<34567>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.