logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

11 Pagina's«<23456>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#61 Gepost : vrijdag 28 januari 2011 22:22:50(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
joehoe?
Leer van je fouten, geniet van je succes
tom de maat  
#62 Gepost : vrijdag 28 januari 2011 23:10:26(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
moet natuurlijk wel een beetje door stromen:-"
freaky  
#63 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 00:04:20(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
tipje mss, degene die interview heeft gedaan ff pmtje sturen naar degene die aan de beurt is
leer om te vangen, vang om te leren
carpfreak  
#64 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 00:35:53(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

steef zenden schreef:
was er ook heel erg blij mee dat weekend, was de enigste karper na 17steuren.....



Die staat ook nog op me lijstje maar 17.......:-"
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
sven vq  
#65 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 21:48:22(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

frank is misschien een tijdje weg ofzo. anders maar iemand anders aanduiden als het te lang duurt Knipoog

Grtz
Davey Remmig  
#66 Gepost : zondag 30 januari 2011 13:08:20(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

is misschien wel aan het vissenKnipoog
timvanzanten  
#67 Gepost : zondag 30 januari 2011 13:36:43(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Sven, dan neem jij het stokje voor nu over. als Frank weer terug is, mag hij. deal!
sven vq  
#68 Gepost : zondag 30 januari 2011 14:56:16(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

UserPostedImage
Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

Ik ben dus Sven Van Quaquebeke, beter gekend als Sven vq. 20 lentes jong en ben te woonachtig in Heusden, vlakbij Gent waar je me ook vaak vindt.

Wat doe je in het dagelijks leven ?

In het dagelijkse leven ben ik voorlopig nog werkloos, maar hopelijk komt daar gauw verandering in.


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?

Vissen doe ik al van sinds ik kon lopen. Karpervissen is pas echt de hoofdrol beginnen spelen op mijn 12e of 13e levensjaar. Ik denk dat ik zoals de meeste gestart ben met het pennetje en daarna urenlang naar een monkey climber staren omdat het budget voor beetverklikkers er gewoon nog niet was. Een visserij die ik van tegenwoordig ook steeds vaker doe, gewoon overdag de delkims op stil en achter de stokken zittenKnipoog je ziet plots veel meer van de wateractiviteit.
Natuurlijk was mijn eerste karper de reden van mijn verslaving. Ik had dan ook het geluk dat mijn eerste vis 14kg woog, dus ik was direct supergemotiveerd. Die ervaring zal ik nooit of te nimmer vergeten.


Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

Karpervissen leunt het dichtst aan tegen mijn manier van leven. Alles in mijn leven moet verlopen volgens bepaalde regeltjes en in het karpervissen is dat niet anders. Karpervissen vraagt enorm veel voorbereiding, zeker als je iets goed wil doen. ik durf dan ook zeggen dat ik het meest plezier beleef in de voorbereiding van een sessie dan in het daadwerkelijk aan het water zitten.
Karpervissen biedt me ook het meeste rust. Gezellig aan het water zitten met een Leffe in de hand en over het water turen terwijl de zon ondergaat. zalig gevoel gewoon. Ook op van die stormachtige dagen een vis staan drillen terwijl het water zo tegen je opspat als staat te drillen in het water.

Vis je alleen of heb je een maatje ?

Tot vorig jaar viste ik steeds alleen. reden: het was gewoon niet mogelijk om met iemand samen te vissen op dat water. Maar sinds dit jaar vis ik nu met David Deman samen. Toffe gast met wie ik al heel wat afgelachen heb.

Met welke hengel(s) vis je ?

Voorlopig vis ik het vaakste met mijn Shimano Forcemaster 3lbs Longe Range actie, in de 12ft lengte. Maar binnekort komen er waarschijnlijk JRC ULTRACAST 13ft 3,5lbs bij. En in mijn garage liggen nog tal van andere hengeltjes, maar de shimano's gebruik ik het vaakst.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

Goh, ik heb nooit echt bezoek tijdens het vissen. het enigste wat ik me kan herinneren is dat ik aan het praten was met mijn kameraad en dat er een flauwe plezante eens aan mijn draad wou trekken. Net op dat moment kreeg ik een fluiter van een run en is die gast van het schrikken het water ingesukkeld. Maar dit is niet echt een reactie geweest.

De enigste reactie die ik wel vaka gehad heb, is dat ze me vragen waar mijn dobbers liggen omdat ze niets zien.

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

Hier heb ik deze woorden voor: Proficiat voor wat er hier allemaal gedaan wordt. Van mij krijgen Erwin den gehele crew een staande ovatie =d&gt; . Ik probeer hier elke dag eens te komen piepen en voor mij is dit nog het enigste forum waar ik het nog gezellig vind.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

ik ben moderator op karperstek.be en ik zit vaak op het Carpboard. Ook zit ik op karperdroom.be en nog wat engelse forums.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

Gewoon blijven wie je bent. En ook durven toegeven als je iets fout doet en bereid zijn om iets bij te leren. Ik kom vaak 16 jarige gastjes tegen (pas op, ik kom er ook zo van 40jaar tegen dus u niet geviseerd voelen Knipoog ) die nog maar amper op karper vissen en doen alsof ze er alles vanaf weten. Iedereen kan een boekje napraten en iedereen kan zeggen dat ze er alles vanaf weten, maar voeg dan ook daad bij woord.

En misschien heb ik nog 1 algemeen advies. Stop met je blind te staren op sponsoringen (ik vind dat het op dit forum amper besproken wordt en dat vind ik super). Met een sponsoring bewijs je niet dat je kan vissen. Integendeel, 90% van de sponsoringen draait om commercie. Ik geloof dan ook enkel in een sponsoring waarbij er ook genoeg inbreng van de testvisser zelf kan zijn. Ik heb 3 jaar voor een aasfirma gevist, maar op het einde was het plezier eraf ook.
Blijf gewoon genieten van het vissen, daarom zitten we nog steeds aan het water ook.


Wat is je PB ( persoonlijk record )

Op andere fora zou ik deze vraag niet invullen, daar gebruiken ze enkel deze vraag uit het interview ommje te beoordelen. Maar op dit forum weet ik zeker dat mensen oordelen op het ganse interview.
Mijn PB spiegel is 22,3kg en mijn PB schubkarper is 24,8kg. Maar ik ben veel trotser op mijn volschub van 15k dan op die 24,8kg schub. Die schub kwam gewoon toevallig langs, op de volschub heb ik 2 jaar moeten jagen en zoeken.

UserPostedImage


Wie mag het volgende interview invullen ?

ik geef de pen door aan David Deman.

Davey Remmig  
#69 Gepost : zondag 30 januari 2011 15:36:52(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

mooi stukje
chiele  
#70 Gepost : zondag 30 januari 2011 16:17:05(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

idd mooi stukje, ook mooie karper, maar wel wat in de lens gedrukt he Breede lach Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Davey Remmig  
#71 Gepost : zondag 30 januari 2011 16:25:24(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

maakt niet uit is ieder zijn eigen mening tochKnipoog de vis zelf vind ik mooi
chiele  
#72 Gepost : zondag 30 januari 2011 17:23:54(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

zeg ook niet dat het uitmaakt, het viel mij gwn op Knipoog
maar het neemt zeker niet weg dat het een pracht van een karper is!
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Mark Hoedemakers  
#73 Gepost : zondag 30 januari 2011 17:38:50(UTC)
Mark Hoedemakers


10 ponder

Lid sinds: 16-1-2011(UTC)
Berichten: 96

Prachtige vis, Sven!
Jerry  
#74 Gepost : zondag 30 januari 2011 18:01:41(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

het harde werken heeft geloont wat een vis!
Groeten,

Jerry
Siebe  
#75 Gepost : zondag 30 januari 2011 18:50:16(UTC)
Siebe


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 4

Leuk interview sven vq ;-)
En we komen elkaar zeker eens tegen dit jaar..

Groeten
carpfreak  
#76 Gepost : maandag 31 januari 2011 00:02:55(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

WOWbigfish .......wat een prachtige vis !!=d&gt; 128fs31818 =d&gt;

Leuk intervieuw Breede lach!!

Gr Carpfreak/Brian
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Lodewijk  
#77 Gepost : maandag 31 januari 2011 00:56:08(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
potverdorie wat een vis Verrast
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
karphunter  
#78 Gepost : maandag 31 januari 2011 01:02:33(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Wat een kanon! ;o
stefan everts  
#79 Gepost : maandag 31 januari 2011 10:02:47(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

Bidden
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
steef zenden  
#80 Gepost : maandag 31 januari 2011 10:30:49(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

echt een mooie volschup Sven...............
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2), Bingbot
11 Pagina's«<23456>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.