Topsessie met nieuwjaar

Wat een bak! Een prachtige begin van het nieuwe jaar

Ondanks de geldende coronaregels besloten we om nieuwjaar eens een keertje anders te vieren dan normaal. Daarom gingen we een weekje vissen. Dankzij de goede raad van onze teamchef kwamen we op een mooi water uit, genaamd ‘Le Clos Des Lacs.’ In dit artikel vertel ik je meer over onze sessie.

Om 4.00 uur ging de wekker. Nog even de laatste spullen in de wagen laden en we vertrokken richting Frankrijk. Zonder enige problemen en met enkele plaspauzes kwamen we na een uurtje of 5 rijden aan. We wisten niet goed wat we moesten verwachten, we wisten enkel dat het een taaie noot zou worden om te kraken. Toen we aankwamen die week waren de temperaturen al flink aan het dalen dus werden de tactieken snel besproken.

We begonnen snel met het opzetten van de materialen
Eens aangekomen op de stek was het opstellen geblazen!

Allereerst hebben we het water eens goed bekeken en de tijd genomen om geschikte stekken te zoeken. Nadat deze gevonden waren werden de hengels ingelegd en lag alles vlijmscherp. De avond viel en het werd snel terug donker. Met een goed gevoel gingen we de eerste nacht in, al hadden we niet de hoogste verwachtingen. Toch was het snel raak, de eerste bak werd over het netkoord getrokken en tikte zelfs 21,6 kg op de weegschaal aan. Wat een begin!

Wat een begin van onze nieuwjaar sessie!

Nachtwerk

Naarmate de week vorderde hadden we vlug door dat het vooral ’s nachts te doen was. Na de tweede avond kregen we de kans om weer 2 mooie vissen te landen. Dit maakte dat we al snel wisten dat de besproken tactiek de juiste was. Hier was voornamelijk locatie en aas prioriteit! De vissen reageerden hier heel goed op een combinatie van The instant project met de bijbehorende stickmix en een handje verse maden.

Instant Project en verse maden, een uitstekende combinatie!

Ondanks de koude temperaturen vermaakte we ons zeker en vast. We begonnen de ochtenden met een vers afbakbroodje met spek met ei en tegen de avond werd de bbq lekker aangestoken. Halverwege de week kregen we jammer maar helaas concurrentie. Maar dat hield ons niet tegen, we bleven elke nacht onze vissen vangen. Het ene PB naar het ander werd verbroken en er zaten ook enkele pareltjes tussen!

Er zaten ook pareltjes tussen!

Nieuwjaarsnacht EN volle maan…

De voorlaatste nacht brak aan en het was tevens ook volle maan. Hier hadden we al veel geruchten en verhaaltjes over gehoord maar nog nooit zelf ondervonden. Tot deze nacht…

We zaten op hete kolen omdat we graag onze eerste nieuwjaarsvis wilden vangen en ook live zouden gaan op Facebook en Instagram. Helaas bleef het stil tot 4 uur in de nacht. Maar toen opeens kregen we een snoeiharde fluiter en ja hoor, de eerste vis van 2021 was binnen! En wat voor één! De weegklok stopte precies op 28 kg! De vis werd even vakkundig in de ‘sling’ gedaan zodat we eerst de hengel opnieuw op scherp konden leggen.

Wat een bak! Een prachtige begin van het nieuwe jaar

We dachten heel even dat het ook de laatste vis van de sessie zou worden, maar een half uur later was het wederom bingo! Het was dezelfde hengel die opnieuw vertrok en wederom een grote vis opleverde! De tweede bak van 2021 was een feit met 23,6kg!

De tweede bak van 2021 was een feit!

Al met al kunnen we terugblikken op een geslaagde wintersessie met nieuwjaar, vol met mooie en dikke vissen! Hierbij willen wij Bjorn, onze teamchef, hartelijk danken voor de tips en natuurlijk het top aas!