Strategy Safety Rod Band aan de waterkant

Lood is er in alle soorten en maten verkrijgbaar. Soms vraagt de situatie om het gebruik van wartellood en soms is het andersom en heeft inlinelood meer voordelen tegenover wartellood. Een nadeel wat je met (het meeste) inlinelood blijft houden is dat het met het opbergen samen met je hengels de foudraal in moet met wellicht beschadiging van je blank als gevolg, óf je zult elke keer de boel moeten aftuigen. Nu zijn er van diverse merken handige producten te koop die het opbergprobleem met inlinelood oplossen. Voorbeeld hiervan zijn de Safety Rod Bands van Strategy.

Je hengels samen met het lood veilig opbergen

Deze zijn van neopreen gemaakt met aan één uiteinde klitteband. In een verpakking vindt je twee van deze bandjes, waarvan er één een stukje smaller en korter is dan de andere. De kleinste wordt als eerste om de twee hengeldelen gebonden en op dezelfde hoogte waar het inlinelood hangt.

Als eerste bindt je het kleinste bandje om de twee hengeldelen

Vervolgens kan het tweede, wat grotere bandje om het eerste bandje gebonden worden met het lood ertussen. De rubberen coating aan de onderkant voorkomt verschuiven.

Het lood komt tussen de twee bandjes te zitten

En je kunt je hengel met een gerust hart samen met het inlinelood opbergen in je foudraal!

Handig dus voor de vissers die graag met inlinelood vissen, maar het iedere keer aftuigen- of het risico op beschadigen van de hengels niet zien zitten. Het stuk inlinelood zit goed verpakt tussen twee lagen neopreen die door de rubberen coating aan de onderzijde niet zullen verschuiven. De kans dat het lood je hengels beschadigd is met dit handige product dus minimaal. Een verpakking bevat zoals gezegd twee bandjes waarmee je één hengel opgetuigd kunt opbergen. Advies verkoopprijs per verpakking is € 5,95.

Dit product is beschikbaar gesteld door Spro Strategy.

Arnold Samsen