CarpFeeling jaaroverzicht 2017

De laatste dag van het jaar is aangeboren en het is tijd om eens terug te kijken op het afgelopen jaar. Deze tijd kenmerkt zich vaak door lijstjes en zo hebben wij ook een top tien gemaakt van artikelen van dit jaar die je gelezen moet hebben.

1. De loodrevolutie 2017

De inline SRI Dunlop van UFO Sinker

Al sinds 2013 geeft Tim regelmatig een update rond alles wat te maken heeft met lood. Naast de nieuwe loodsystemen komen ook de alternatieven aan bod en hier hoort natuurlijk ook informatie over het aanstaande loodverbod bij. Dit jaar mochten we zelfs twee updates ontvangen van Tim in zijn loodrevolutie artikelen.

2. De kwaliteit van ons oppervlakte water

De kwaliteit van ons oppervlaktewater

Dat het water steeds helderder wordt en daardoor waterplanten explosief kunnen groeien zal niemand verbazen. In dit artikel behandelen we de diverse aspecten die ons oppervlaktewater en de visstand beïnvloeden. Een heel leerzaam artikel waar je zeker iets van kunt opsteken.

3. Koen de Been aan het woord

Koen de Been

In de reeks 'aan het woord' heeft Ruud weer een hoop fraaie interviews verzorgt dit jaar. Zo hadden we bijvoorbeeld Mick Paine, Bas Corton en Wilco Gerrits. Eigenlijk was het moeilijk een keuze te maken tussen al deze interviews. Recentelijk lazen we op social media dat Koen de Been het karpervissen (even) laat voor wat het is en achter de rovers aangaat. We zetten hem graag dan toch nog even in de spotlights.

4. Reizen door Frankrijk: de regels

reizen door Frankrijk

Frankrijk is de meest gekozen vakantiebestemming voor veel Nederlanders en Belgen, maar natuurlijk helemaal voor karpervissers. De gave wateren, grote karpers en het (vaak) warmere weer hebben een flinke aantrekkingskracht op ons. In Frankrijk gelden wel wat andere regels in het verkeer en in dit artikel zullen we je wegwijs maken. Hierin vind je onder andere regels over de maximumsnelheid, het milieuvignet, tolwegen, de alcoholtester en meer.

5. Oli Davies – Rainbow

Oli Davies

Rainbow is en blijft toch een magisch water voor de meeste onder ons. Zo hadden we zelfs twee sessieverslagen van dit water. Beide waren zo groot dat we ze hadden opgedeeld in drie delen. Begin het jaar hadden we het verslag van Richard de Klein die vanaf het eiland viste. In December hadden we ook een drieluik van Oli Davies die stek 6 beviste welke de bijnaam 'the fridge heeft'. Beide artikelen staan bol van de beleving, tips en natuurlijk zeer fraaie karpers.

6. Een midweek op De Ronde Bleek

the juwel

Wij mogen namens partners soms een leuke prijs weggeven. Zo ook twee midweken vissen op het water van De Ronde Bleek. Je hoopt dan natuurlijk dat de winnaars ook hun visjes kunnen vangen tijdens de gewonnen sessie. Dennie Wessels was één van de winnaars en we mogen gerust stellen dat Dennie enorm succesvol was. In slechts een paar dagen tijd wist hij maar liefst 17 vissen te vangen, waaronder enkele toppers. De andere winnaar was Bas van Loon. Hij had ook een supersessie en wist zelf de topvis van het water te vangen die de naam 'De Baron' draagt. We hebben zelfs vernomen dat Bas vrijwilliger is geworden voor dit mooie water. Erg leuk te zien dat beide winnaars zo'n topsessie hadden.

7. Ode aan een woordkunstenaar

Vik Debouvere

Helaas was 2017 ook het jaar dat we een bevlogen visser en woordkunstenaar moesten verliezen. We hebben het dan natuurlijk over Vik Debouvere. Tom schreef een korte ode aan Vik en die willen we je niet onthouden.

8. Pallatrax Gripz aan de waterkant

Pallatrax Gripz

Er zijn tal van verschillende haken op de markt, maar tot voor kort moest je altijd een keuze maken uit weerhaakloze haken of haken met een (micro) weerhaak. Daar is nu een nieuwe optie bijgekomen, want recent heeft Pallatrax de Gripz op de markt gebracht. Dit is een haak die tussen de genoemde varianten in zit, met een uniek ribbelpatroon. Door dit patroon profiteer je van de beste eigenschappen van beide haaktypen en de haak is ook nog eens vlijmscherp. In deze 'aan de waterkant' bespreekt Bob van Biemen deze nieuwe haken.

9. Frank Warwicks Anker Rig

The anker rig

In onze rigsectie staan inmiddels al tweeënzeventig rigs, waar er dit jaar drie 'nieuwe' bij zijn gekomen. We plaatsen nieuw bewust tussen haakjes, want de Anker Rig van Frank Warwick is natuurlijk niet echt nieuw. Deze rig bestaat al heel lang, maar ontbrak nog steeds in ons overzicht.

10. Gemini ARC System review

ARC System

Ongetwijfeld het meest besproken end tackle item van dit jaar, we hebben het dan natuurlijk over het Gemini ARC Systeem. Dit systeem gebruik je als een helikopter setup, maar je rig zit dan in de speciale clip vast tot deze het water raakt. Hierdoor is het in de war gooien van je setup echt bijna onmogelijk en gooit het ook nog eens verder. In dit artikel bespreekt Edwin het systeem in zowel tekst als met een video. Is ver gooien een vereiste op je water? Dan moet je zeker dit artikel even bekijken.

Het blijft lastig een keuze te maken uit de grote hoeveelheid artikelen die we afgelopen jaar geplaatst hebben. Kijk dus zeker nog eens verder rond op onze site en doe je voordeel met ons grote archief aan artikelen. Lijkt het je leuk om zelf ook eens artikel voor CarpFeeling te schrijven? Stuur dan je artikel in of neem contact met ons op via het contactformulier of social media.

Wij wensen je een fijne jaarwisseling!