Nieuw PB voor Anouk

Tot afgelopen najaarssessie visten CC Moore consultants Remon en Anouk voornamelijk met Live System. Het voorbije voorjaar had het hen al mooie vangsten, in zowel het binnen als buitenland opgeleverd. Het was september van dit jaar, en op de zakelijke kalender zagen ze dat ze er nog snel even snel een vijftal dagen tussenuit konden voordat de eindejaardrukte weer zou beginnen…

“We planden de dagen in, want het was tijd om op zoek te gaan naar een water in het buitenland. Al snel besloten we terug te gaan naar het resort waar we in het voorjaar al een goede sessie hadden beleefd. We kozen ervoor om hetzelfde water als een jaar terug te bevissen. In 2016 vielen de vangsten door weersomstandigheden nogal tegen. Dus zouden we dit jaar teruggaan voor revanche. We kozen voor dezelfde aanpak zoals tijdens de voorjaarsessie. Thuis werden de voorbereidingen getroffen. Spullen werden ‘s zondags bij elkaar gezocht, de auto ingeladen en water gekookt. Dit om daar de boilies in te laten weken en vervolgens af te gieten zodat daarna de toegevoegde liquid goed in de boilies kan trekken.

De eerste van de sessie

Omdat we in het voorjaar nog geen duidelijke overhand zagen, kozen we er ook dit keer voor om Live System, Pacific Tuna en Odyssey XXX mee te nemen. De Live System werd overgoten met Amino Blend 365, en vervolgens nog even geboost met fructose poeder. De Tuna’s werden overgoten met de Tuna L030 en Betaine, terwijl de XXX met GLM Extract en Betaine powder werd bewerkt. Eenmaal aangekomen op onze stek waren onze voorgangers nog bezig met inpakken. Na wat informatie te hebben uitgewisseld bleken de vangsten al een paar dagen stil te liggen. Vissen blijft vissen, of je nu op “openbaar-” of “betaalwater” vist… Enige kennis en wat geluk moet je altijd hebben om succesvol te zijn.

Wat een fraaie tekening!Wat een fraaie tekening!

Vol vertrouwen namen we onze spullen uit de auto en tijdens het uitpakken was er al enige activiteit op het water te bespeuren. De drang werd alsmaar groter, door drukte op de zaak was het dan ook al weer vier weken geleden dat wij onze laatste sessie hadden gehad. Toen eenmaal ons kampement opgebouwd was, snelden wij ons op het water. Door onze informatie van het jaar daarvoor werden de stekken vrij vlug gevonden en voorzien van de eerste boilies. Voor ons avondmaal lagen onze rigs op de beoogde stekken. Er werd met acht hengels gevist, dus zeker de eerste nacht werden deze ook van ander aas voorzien. We kozen ervoor om 3 hengels met Live System te voorzien, 3 met Pacific Tuna en 2 met Odyssey XXX boilies.

Remon met een spiegel van 22,8 kg

Nog nagenietend van de ondergaande zon, schreeuwde de ATT beetmelder het al volop uit! De eerste vis was voor Anouk. Een mooie 18 kg schub viel voor het heerlijke haakaasje bestaande uit een gesoakte Live System met een witte pop-up, gepimpt in Lactose B powder. Niet veel later ging er nog een hengel af en zo hadden we allebei onze eerste vis van de sessie op de mat. Re ving gelijk een mooie spiegel van 22,8 op een Pacific Tuna boilie en Acid Pear pop-up. Vol goede moed gingen we de nacht in, maar pas de volgende ochtend omstreeks 7 uur volgde er actie, en Anouk mocht haar volgende dertiger op de mat leggen. De vissen waren die dag actief en zo wisten we midden op de dag nog een kleinere variant te strikken op een Live System. De vissen hadden tot nu toe nog niet echt een voorkeur aangegeven, dus voordat het avonddonker weer inviel verversten we onze haakaasjes en hielden wij onze tactiek aan.

Het bleef lopen

Al vlug ging de zon weer onder en vol goede moed zaten wij dan ook dichtbij onze hengels. Het was inmiddels best donker en de beetmelders bleven ijzig stil. We besloten om ons kampement van de avond iets dichter bij het wifi-signaal te installeren, zodat we gezellig samen een filmpje konden kijken. Eenmaal geïnstalleerd snelden we ons weer terug naar het water, een van onze hengels vroeg dringend om aandacht. Het bleek weer flink raak te zijn voor Anouk. Na een heftige dril waarbij de vis lang diep bleef, kon uiteindelijk Remon het net eronder schuiven. Bij die gebeurtenis kregen we al snel door dat het weleens een nieuw pb kon zijn. Na het wegen van de vis was dit dan ook werkelijkheid geworden, de klok reikte net geen 25 kg! Met een mooie 24,8kg is Anouk absoluut meer dan tevreden! Deze vis werd gevangen op een Pacific Tuna / Acid Pear combi.  Vol goede moed gingen we de nacht weer in, maar pas bij het eerste ochtendlicht was het weer raak. Na deze vangst werd de voorkeur nog steeds niet duidelijk, de vangsten liepen gelijk op. Drie op zowel de Live als 3 met de Tuna’s. We bleven zo hier en daar een visje vangen, maar de aastijden bleven onduidelijk, en de aasvoorkeur ook.

Net geen 25kg!

Gezien de laatste vissen allen werden gevangen op Pacific Tuna, en we nog iets meer dan 12 uur hadden te gaan, besloten we om alles op alles te zetten. Voor de laatste nacht werden zowat alle hengels van de Tuna aasjes voorzien. Opnieuw namen we dichterbij het wifi signaal plaats, hopend op nog een aanbeet. Bijgeloof of niet, ook dit keer schreeuwden de beetmelders het nog meerdere malen uit. Zo konden we onze sessie afsluiten met een totaal van 12 vissen. Allebei 6 vissen, Anouk haar pb verbroken en ook Remon had een mooie vis boven de magische 20kg grens. Anouk had verder alleen maar 30er’s gevangen. Helaas moesten we op vrijdag onze stek alweer verlaten. Immers, de plicht riep weer!  Wat een prachtsessie en wat een prachtjaar! We blijven dromen en ook wij hebben nog onze targets, we’ll be back!

Bedankt CC Moore voor de jaren van vertrouwen en sponsoring! En de fijne samenwerking uiteraard!"

Wat een vis!

Nothing can beat the system, but the Pacific beats as well!